South Africa
Malelane

Here you’ll find travel reports about Malelane. Discover travel destinations in South Africa of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Krügerpark 3 - Malelane

November 4, 2016 in South Africa ⋅

Nach einer sehr kurzen Nacht waren wir um 4.40 Uhr bereits wieder im Auto. Es wurde gerade so richtig hell, als wir direkt neben der Strasse vier Löwen entdeckten. Wunderschön und eindrücklich, diese Katzen so nahe zu sehen. Und nur ein paar Minuten später lief eine weitere Löwin quer über die Strasse fast vor unser Auto.

Nach einem feinen Frühstück machten wir uns auf den Weg durch den Park nach Süden. Dabei entdeckten wir wieder viele Elefanten, einige Büffel, Hippos und auch ein paar Nashörner waren zu sehen. Unter den vielen Vögel waren auch Marabus, Hornschnäbel, Geier, Adler, Störche und Reiher.
    Die Suche nach dem Leoparden war leider erneut erfolglos, womit wir die Big5 erneut nicht komplettieren konnten.

Krugerpark Part 1

September 15, 2016 in South Africa ⋅

Net voor sluitingstijd rijden we het Krugerpark binnen. We zijn onszelf dankbaar dat we een paar dagen geleden besloten om alvast wat kampeerplekjes in het park te reserveren. Eerst een nacht in het Berg-en-Dal kamp en daarna twee nachten in het Skukuza kamp.

In het donker zetten we onze gloednieuwe tent voor de eerste keer op en koken we een pastaatje. Het is iedere keer weer genieten om nieuwe equipment voor het eerst te gebruiken, alsof je een cadeautje mag uitpakken. We hebben voor ons tweetjes trouwens een vijfpersoonstent en een extra groot luchtbed gekocht omdat we vonden dat we op dit laatste kampeeravontuur wat extra luxe verdiend hadden. En een luchtbedpomp die we kunnen aansluiten aan de sigarettenaansteker in onze auto.. Zalig!

De volgende ochtend begint het dan echt: we gaan op safari! In het Krugerpark mag je met je eigen (huur)auto rijden en dat is echt te gek. Met z'n tweetjes op avontuur in het park: terwijl we in de verte de omgeving afspeuren rijden we tot een van ons iets denkt te zien.. Zo. Super. Spannend. Haha! Tijdens onze eerste uren in het park zien we al meteen ongelofelijk veel dieren: impala's, vier neushoorns, giraffes, een blue wildebeest, olifanten, zebra's, steenboks en prachtige vogels zoals de yellowbilled hornbill, de bateleur eagle, de ground hornbill and de lilac-breasted roller. Heel gaaf.

Laat in de middag besluiten we om vanaf ons kamp nog een klein rondje te rijden. Al snel zien we heel veel auto's geparkeerd in een lus naast de hoofdweg. Daar moet iets groots te zien zijn. Even later staan we midden in de opstopping maar we hebben nog altijd geen idee wat er te zien is. We proberen af te leiden waar de mensen in de safarivoertuigen naar kijken en in welke richting ze foto's maken, want zonder gids zijn we op onszelf aangewezen. Als het tien minuten later een beetje lachwekkend begint te worden (we staan namelijk zo ingesloten dat we ook niet meer weg kunnen!) zien we ineens iets bewegen.. Een luipaard! Hij staat op, gaapt, en gaat op zoek naar een meer beschut plekje. Wat een ongelofelijk mooi dier.. Onze dag kan niet meer stuk! In een uurtje tijd zien we daarna ook nog bavianen, sabel antilopes, nyalas, kudus én hyena's. Met een dikke smile op ons gezicht zien we de zon ondergaan als we weer terugrijden naar ons kamp. Het Krugerpark is absoluut een highlight in onze trip. Nu al.

Kruger Park

December 31, 2006 in South Africa ⋅

De trein stopte om 3u 's nachts, Dirk en ik wisselden van bed want beneden het frisser. Het regent nog steeds.
    Rond 5,3u staan we nog steeds in hetzelfde goederenstation, het is gestopt met regenen, we zijn dus waarschijnlijk in de buurt van het Kruger Park.
    Een beetje onwezenlijk op de laatste dag van 2006, het is nog bewolkt maar je voelt de warmte opkomen. Een vlug ontbijt want we moesten om 7u aan de busjes zijn. Hier in Komatipoort was het de eerste moeilijke afstapplaats: we moesten over de sporen, een groep was al over toen de trein naar Johannesburg eraan kwam. Dit is het laatste station vòòr de grens met Mozambique én lang weekend dus een ware volksverhuizing!
    Mozambique is een zeer arm land, er heerst veel malaria en de mensen die kunnen, komen in Zuid Afrika werken. Pakken, dozen alles werd van de trein gehaald, gedragen of opgeladen en ze gingen in colonne de berg op. Wij moesten door de trein naar het perron, geen probleem, men lachte eens vriendelijk, deed teken om foto's te maken en groetten ons.
    Onderweg naar Kruger Park leerden we nog dat dit een suiker regio is, de 2e belangrijkste in Zuid Afrika.
    Alain is vandaag onze gids en hij bracht ons na een uurtje aan de ingang: Malelane.
    Er stond een grote file, maar alle Shongololo busjes mocht verder rijden naast de file, bleek dat de gate dicht was voor degenen die niet gereserveerd hadden en het park was vol! Dwz: het aantal bezoekers is beperkt en men liet slechts 2 voertuigen tegelijk binnen, na een half uurtje, toiletbezoek en inschrijving kon onze game drive beginnen.
    We zagen: Impala's, leopard schildpad (geen echt leopard), waterbok,rooibekkraanvogel, gieren, arenden, olifanten, roodkuif parelhoen, buffels, wrattenzwijnen, rhino's, wildebeest, zwarte ooievaars, zebra's, hamerkop vogel, ibissen, krokodillen, hypo's, klipspringer, gewone duiker, hyena's, jonge leeuwen, een reuze slak.
    In Lower sable aten we een middagmaal en in Tshokwane een koffiepauze. na de middag kregen we regen en dan zie je nog weinig dieren, we verlieten het Kruger park via Kruger Paul uitgang. tegen 5u waren we precies in België, regen en fris, voor de dieren was dit weer dan weer beter dan de felle hitte van gisteren, maar we zagen er geen meer. Om 18,30u sluit het park en wie dan nog buiten moet betaalt 1.000 Rand fee of boete.

Op de trein al heel wat beweging om oudejaarsavond te vieren. In het Engels, Ducht of Zuid Afrikaans maar verkeerde hoort er blijkbaar bij. Verschillende outfits, gisteren in Swaziland gekocht passeerden ons, ook omgeknoopte lakens voldeden blijkbaar. de gekste hoofddeksels en personages zagen we de reveu passeren.
    Wij gingen n de eerste shoot, als gewoonlijk eten, en de rare combinatie smaakte ons verrassend lekker:
    - Papata pumpkin and cottage cheese salad
    - Carote & orange soup
    - Beef and muchrooms with vegetabels
    - Pinapple fries and ice cream
    dit alles begeleid met een frisse witte wijn.
    De crew was ook verkleed; maar niet overdadig, behalve de gidsen die kennen het blijkbaar!
    Emanuel droeg een strohoed en een rokje, tracy was een duiveltje, Innocent had een sarong aan de mannen ware casual.
    Jenny was een viking, Ann een Swaziland princes, Ruddy een dorpsvrouw,Ray als Amerikaan, Olivier en Alain waren niet verkleed zij moesten nog dienst doen om vuurwerk af te steken.
    Tijden s onze maaltijd bracht men de beignets en olievollen al naar de lounge.
    Na 't eten was het daar al veel te druk en wij trokken ons terug in onze coupé.
    Smssen naar huis, dagboek invullen en nog wat lezen, buiten was een concert van krekels en omdat het nog enkele uren was vòor middernacht zakten we onderuit en langzaam in slaap.
    Om half tien kleden we ons toch maar uit en al vlug waren we beiden in dromenland.
    Om kwart vòòr 12 werd ik wakker en ging toch eens kijken wat er allemaal te doen was. De eetzaal was omgetoverd tot muziekzaal en ik hoorde nog het laatste nostalgische lied dat door een zangeres gebracht werd. In de bar was het dansen op een rij want meer plaats was er niet. Klokslag twaalf eerder eer Old Lang Sall gezongen en gezoend en vuurwerk buiten afgestoken, in de regenIk ging vlug naar Dirk om hem wakker te kussen! Gelukkig 2007!

Big Five im Kruger N. P. besucht

October 25, 2018 in South Africa ⋅ 🌙 28 °C

Heute morgen sind wir um kurz nach halb 6 in den Krüger National Park gefahren und waren 12 h im südlichen Osten unterwegs
    Wir hatten das große Glück nun alle Big Five (🐆 🦁 🐃🐘 🦏) zu sehen und das schon bis mittags. Bis halb 7 hatten wir bereits schon 4/5 gesehen.. morgens und abends sind die besten Sichtungen! 🤩
    Wir haben nun zu den gestern erblickten 🦒, 🐊,🦅,🦓, Antilopen, Warzenschweinen und Nilpferden, heute noch Paviane, 🐒Grünmeerkatzen, Gnus und Tüpfelhyänen gesehen🙂

Malelane, LLE