South Africa
Malelane

Here you’ll find travel reports about Malelane. Discover travel destinations in South Africa of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Krügerpark 3 - Malelane

November 4, 2016 in South Africa

Nach einer sehr kurzen Nacht waren wir um 4.40 Uhr bereits wieder im Auto. Es wurde gerade so richtig hell, als wir direkt neben der Strasse vier Löwen entdeckten. Wunderschön und eindrücklich, diese Katzen so nahe zu sehen. Und nur ein paar Minuten später lief eine weitere Löwin quer über die Strasse fast vor unser Auto.

Nach einem feinen Frühstück machten wir uns auf den Weg durch den Park nach Süden. Dabei entdeckten wir wieder viele Elefanten, einige Büffel, Hippos und auch ein paar Nashörner waren zu sehen. Unter den vielen Vögel waren auch Marabus, Hornschnäbel, Geier, Adler, Störche und Reiher.
    Die Suche nach dem Leoparden war leider erneut erfolglos, womit wir die Big5 erneut nicht komplettieren konnten.

Kruger Park

December 31, 2006 in South Africa

De trein stopte om 3u 's nachts, Dirk en ik wisselden van bed want beneden het frisser. Het regent nog steeds.
    Rond 5,3u staan we nog steeds in hetzelfde goederenstation, het is gestopt met regenen, we zijn dus waarschijnlijk in de buurt van het Kruger Park.
    Een beetje onwezenlijk op de laatste dag van 2006, het is nog bewolkt maar je voelt de warmte opkomen. Een vlug ontbijt want we moesten om 7u aan de busjes zijn. Hier in Komatipoort was het de eerste moeilijke afstapplaats: we moesten over de sporen, een groep was al over toen de trein naar Johannesburg eraan kwam. Dit is het laatste station vòòr de grens met Mozambique én lang weekend dus een ware volksverhuizing!
    Mozambique is een zeer arm land, er heerst veel malaria en de mensen die kunnen, komen in Zuid Afrika werken. Pakken, dozen alles werd van de trein gehaald, gedragen of opgeladen en ze gingen in colonne de berg op. Wij moesten door de trein naar het perron, geen probleem, men lachte eens vriendelijk, deed teken om foto's te maken en groetten ons.
    Onderweg naar Kruger Park leerden we nog dat dit een suiker regio is, de 2e belangrijkste in Zuid Afrika.
    Alain is vandaag onze gids en hij bracht ons na een uurtje aan de ingang: Malelane.
    Er stond een grote file, maar alle Shongololo busjes mocht verder rijden naast de file, bleek dat de gate dicht was voor degenen die niet gereserveerd hadden en het park was vol! Dwz: het aantal bezoekers is beperkt en men liet slechts 2 voertuigen tegelijk binnen, na een half uurtje, toiletbezoek en inschrijving kon onze game drive beginnen.
    We zagen: Impala's, leopard schildpad (geen echt leopard), waterbok,rooibekkraanvogel, gieren, arenden, olifanten, roodkuif parelhoen, buffels, wrattenzwijnen, rhino's, wildebeest, zwarte ooievaars, zebra's, hamerkop vogel, ibissen, krokodillen, hypo's, klipspringer, gewone duiker, hyena's, jonge leeuwen, een reuze slak.
    In Lower sable aten we een middagmaal en in Tshokwane een koffiepauze. na de middag kregen we regen en dan zie je nog weinig dieren, we verlieten het Kruger park via Kruger Paul uitgang. tegen 5u waren we precies in België, regen en fris, voor de dieren was dit weer dan weer beter dan de felle hitte van gisteren, maar we zagen er geen meer. Om 18,30u sluit het park en wie dan nog buiten moet betaalt 1.000 Rand fee of boete.

Op de trein al heel wat beweging om oudejaarsavond te vieren. In het Engels, Ducht of Zuid Afrikaans maar verkeerde hoort er blijkbaar bij. Verschillende outfits, gisteren in Swaziland gekocht passeerden ons, ook omgeknoopte lakens voldeden blijkbaar. de gekste hoofddeksels en personages zagen we de reveu passeren.
    Wij gingen n de eerste shoot, als gewoonlijk eten, en de rare combinatie smaakte ons verrassend lekker:
    - Papata pumpkin and cottage cheese salad
    - Carote & orange soup
    - Beef and muchrooms with vegetabels
    - Pinapple fries and ice cream
    dit alles begeleid met een frisse witte wijn.
    De crew was ook verkleed; maar niet overdadig, behalve de gidsen die kennen het blijkbaar!
    Emanuel droeg een strohoed en een rokje, tracy was een duiveltje, Innocent had een sarong aan de mannen ware casual.
    Jenny was een viking, Ann een Swaziland princes, Ruddy een dorpsvrouw,Ray als Amerikaan, Olivier en Alain waren niet verkleed zij moesten nog dienst doen om vuurwerk af te steken.
    Tijden s onze maaltijd bracht men de beignets en olievollen al naar de lounge.
    Na 't eten was het daar al veel te druk en wij trokken ons terug in onze coupé.
    Smssen naar huis, dagboek invullen en nog wat lezen, buiten was een concert van krekels en omdat het nog enkele uren was vòor middernacht zakten we onderuit en langzaam in slaap.
    Om half tien kleden we ons toch maar uit en al vlug waren we beiden in dromenland.
    Om kwart vòòr 12 werd ik wakker en ging toch eens kijken wat er allemaal te doen was. De eetzaal was omgetoverd tot muziekzaal en ik hoorde nog het laatste nostalgische lied dat door een zangeres gebracht werd. In de bar was het dansen op een rij want meer plaats was er niet. Klokslag twaalf eerder eer Old Lang Sall gezongen en gezoend en vuurwerk buiten afgestoken, in de regenIk ging vlug naar Dirk om hem wakker te kussen! Gelukkig 2007!

Malelane, LLE