South Africa
New Sunnyside

Here you’ll find travel reports about New Sunnyside. Discover travel destinations in South Africa of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Mossel Bay - Santos Express

March 15, 2016 in South Africa

Heute waren wir kurz im Knysna Elephant Park und haben Elis gefüttert 😍
    Danach ging es weiter zum Santos Express an die Mossel Bay. Außer einem super Strand und einer lustigen Unterkunft hat das Städtchen aber nicht wirklich viel zu bieten. Schade - da müssen wir halt indirekt am Bingo-Abend teilnehmen 😂

Kap Agulhas

November 21, 2017 in South Africa

Der zweite Stop auf der Garden Route führte uns von Hermanus nach Kap Agulhas. Auf dem Weg dort hin, fuhren wir nochmals auf einen Aussichtspunkt in Hermanus, da die Dame an der Rezeption uns dies empfohlen hatte. Oben angekommen, hatte man einen tollen Blick. Der Touriguide einer Gruppe, die ebenfalls dort war, wies uns darauf hin, dass sich ein Wal 🐋 samt Junges in der Bucht aufhält. Also fuhren wir nochmals an einen Parkplatz nahe der Bucht um die Riesen etwas besser sehen zu können. Dies gelang uns und wir staunten nicht schlecht, wie nahe die Wale waren. Tolles Erlebnis! 😍
    Danach ging es weiter zur nächsten Etappe - Kap Agulhas.
    Eigentlich ein ziemlich beschauliches Örtlichen, wäre da nicht der südlichste Punkt Afrikas und die geografische Grenze des Indischen Ozeans und des Atlantiks. Diese Hotspots nahmen wir natürlich mit. Bei einem Kaffee am Hafen und einem kurzen Spaziergang am Strand erkundetet wir die Gegend. Bis wir uns fürs Abendessen fertig machten. Heute war Gönnung angesagt 😍 (weitere Bilder folgen)

Mossel Bay, Südafrika

February 7, 2017 in South Africa

Nach dem Bungee Sprung bin ich heute über Plettenburg Bay, Knysna und George nach Mossel Bay gefahren! Eine tolle Strecke, wieder genau am Ozean mit wunderschönen Panoramablicken. Hier habe ich jetzt 2 Nächte und zwar in einem Zug, der Hammer, mit Blick auf den Strand:)

Morgen plane ich von hier Ausflüge in ein bekanntes Höhlensystem (Cangoo Caves) und eventuell noch zu einer Straußenfarm! Ansonsten hoffentlich ein paar Sonnenstunden am Strand.. Ein geiles Restaurant hab ich auch gefunden:)

Ansonsten sind hier viel zu viele Deutsche, das nervt tatsächlich ein wenig!

De Hoop & Mossel Bay

November 22, 2017 in South Africa

Weiter ging es, nach einem super Frühstück in unserem netten Guesthouse Richtung De Hoop Reservat. Ein Naturschutzgebiet in dem man viele Tiere und schöne Landschaften geboten bekommt. Allerdings mussten wir bis dahin ca. 40km Schotterpiste bewältigen, was für unseren Ford Fiesta eine Tortur war (der Fuhrweg ist Gold dagegen!). Dort Angekommenen sahen wir Zebras, Paviane, Straußen und Böcke die auf den Weiden grasten. 🐒🦓🐐
    Wir fuhren bis an die Sanddünen und machten eine kleine Erkundungstour. Ein sehr schöner Küstenabschnitt, aber der Wind 💨 verpasste uns ein ordentliches Peeling 😫
    Weiter ging es zu unserem nächsten Stop Mossel Bay. Hierfür mussten wir nochmals 170km zurücklegen, davon wieder 40 auf Schotter. 🙈
    Endlich angekommen, bezogen wir unser Zimmer in einem Zug 😂 Richtig gelesen, es gibt hier einen alten Zug, der als Hostel umgebaut wurde. Sehr urig, aber wirklich cool. Mit kleiner Terrasse und direkt am Stand. So gönnten wir uns nach der langen Fahrt noch etwas am Stand. Nun sitzen wir in ner Bar und lassen den Abend ausklingen.

Mosselbaai

December 22, 2006 in South Africa

Eerste nacht met rijdende trein,veel lawaai, krakende ramen, rammelende lampen en hobbelige rails.
    Met veel geschommel waren we in slaap gewiegd. Om 1,30u stonden we stil, ik dacht dat de engine nog draaide maar het lawaai kwam van onze ventilator. Toen ik hem afzette overviel de nachtelijke stilte mij. Dirk was goed in slaap, ik genoot van de sterren en experimenteerde met nachtfotografie!
    Om 4,30u zag ik licht vooraan aan de trein en weden we weer op gang getrokken, we genoten van het lichter wordende landschap en reden tot Swellendam, daar stonden we weer stil en we vielen terug in slaap tot omstreeks 7u. Ontbijten in een rijdend voertuig was zeer plezant, je ziet Vanwalleghem en geniet van het ochtendgloren.
    In Riverdal mochten we de trein verlaten en overstappen in de respectievelijke busjes.
    Je kiest de dag vooraf welke uitstap je wil meedoen, er zijn minsten drie verschillende bestemmingen: landelijk, cultureel, stadsbezoek of in de trein blijven en evt de verplaatsing meemaken.
    Na een bezoek aan een aloë factory of in het Afrikaans een Aalwijn fabriek reden we naar Mosselbaai waar we stadsrondleiding kregen. We bezochten ook een grot met prachtig uitzicht waar de eerste bewoners van Zuid Afrika nog in geleefd hadden, dat waren de Khoekhoen of Khoi-San.
    Daarna was het tijd voor het Diasmuseum, hier zagen we een replica van het schip van Bartolomeüs Dias waarmee hij als eerste zeevaarder Kaap de goede hoop rondde!
    In Mosselbaai was de eerste ontmoeting tussen Europeanen en Khoi-San in 1488 toen Dias er aanmeerde.
    Hij overleed ook in Kaapstad in 1500 en heeft hier in Mosselbaai een museum.
    Hier was ook een postkantoor of tenminste in de eerste jaren een postbus waar de schepen post achterlieten op de heenvaart of terug meenamen van andere schepen op de terugweg.
    Wij lieten ook hier postkaarten achter voor een speciale poststempel.
    Vanuit het museum zagen we onze trein aankomen en dat was een machtig zicht.
    We gingen algauw ons omkleden om in de oceaan een zwempoging te wagen, 't was toch wat frisjes.
    Na de lunch nog een wandelingetje door het stadje en hier kocht ik voor Dirk een mooie lederen centuur met ingestanste wilde dieren. Het was ook feestmarkt maar die verschilde niet veel van thuis, eten, kleding en Chinese rommel. We namen de vroege dinnershift en kregen: Pasta salade, eierplant met kaasvulling (aubergine dus), kebab met rijst, worteltjes en zweet-sour sauce en als nagerecht Sticky toffee pudding (pudding van chocoladecake).
    Ik hoorde jaren '80 muziek op het perron en ging nog een kijkje nemen. Het was een dancing en we werden uitgenodigd om mee te gaan dansen: 'Joing the party, security no problem' zie de security gard, maar we deden het toch maar niet.
    De mensen zijn hier vriendelijk en zeggen op straat 'goeiedag' en niet met de bedoeling om je lastig te vallen. We zijn hier aan de graden route en hier spreekt men blijkbaar nog veel Afrikaans Nederlands.
    Veel lachende gezichten en een beetje lazy gedrag, wat rondhangen, in groepje praten en tijdverdrijven.
    Er wordt hard gewerkt door blanken en kleurlingen ondereen, toch vindt je veel armoede onder beide groepen. Omdat de kleurlingen met 10 keer meer volk zijn lijkt het of de armen alleen kleurlingen zijn, toch zagen we ook in de townships onderweg blanke mensen.
    Kleurlingen zijn er in alle tinten en er werd door de rassenscheiding vroeger een specifiek onderscheid gemaakt, ik zou dat niet kunnen, fysiek niet en moreel niet.
    Om aan de universiteit te studeren worden regels ingesteld betreffende ras, gender, tribe afkomst enz...
    Één van onze gidsen heeft een dochter die in Stellenbosch studeert en een zoon die in Amerika zijn studies doet omdat de quota hem uitsloten (blank, mannelijk enz).
    De lonen zijn laag BV. Een onderwijzer verdient 7.000 a 8.000 rand, een specialist 30.000 tot 40.000 rand, velen gaan dus ook naar Amerika of Australië om te werken. Sociale zekerheid is er maar apart te betalen en duur: 600 a 800 rand p maand!
    Deze gegevens kwamen van onze gids die we vandaag hadden!
    Er zijn 8 verschillende gidsen aan de trein verbonden en wie je hebt hangt van je intresse en keuze van die dag af.
    We lagen nog tot 1u wakker door de muziek!

New Sunnyside