South Africa
Ntabende

Dykning og Durban

March 30, 2017 in South Africa ⋅ ☀️ 25 °C

Planen for dagen var at køre til Durban, men vi skulle lige have et dyk først i Sodwana Bay.
      Vi var tilmeldt en dykkertur kl. 9.30, så vi havde god tid til at klargøre udstyr og få morgenmad uden at vi skulle for tidligt op.
      Vi blev hentet i dykkercenteret af en traktor med lad på og derefter kørt ned til stranden med alt vores udstyr. Der var mange dykkere og mange hjælpere, så vi betalte et par afrikanere for at gøre vores dykkerudstyr klart og slæbe det frem og tilbage til båden. Vi sejlede ud i en lille speedbåd i nogle rimelig høje bølger, men vi skulle ikke så langt, så det var ok.
      Dykket var super godt, men ikke så godt som på Seychellerne. Højdepunktet var en stor skildpadde og en blåspættet rokke. Der var desværre ingen hajer.
      Efter dykket pakkede vi sammen, tjekkede ud og fik frokost, og derefter fortsatte turen til Durban. Det var en god 4-timers tur, men vejene var meget bedre, så det gik nemt. Vi var efterhånden lidt trætte af at køre bil, så turen skulle bare overstås, og de eneste stop vi havde, var for at købe ananas i vejkanten og for at betale de mange vej-tolde.
      I Durban ankom vi inden det blev mørkt, så vi nåede at se noget af den berømte og flotte promenade, som kendetegner byen. Vi fandt en café med internet, så vi kunne få booket en overnatning. Det blev til et rigtig hyggeligt og anderledes hotel, der var indrettet i helt fantastisk stil, med bl.a. en tilhørende café placeret i en ombygget 20-fods container. Der var ikke dør til toilettet på værelset men blot et tæppe, og det var måske lige lidt for moderne til os.
      Dagen får 4 stjerner ud af 5 mulige.
      Road trip: 377 km på dagen - 1.974 km i alt.

Ntabende