South Africa
Pretoria South

Erlebnisreicher Tag in PRÄTORIA

September 17, 2019 in South Africa ⋅ ☀️ 23 °C

Zuerst waren wir bei einem riesigen Monument außerhalb von Prätoria

Danach in einem Markt viele Souvenirs kaufen.

Am Abend sangen wir noch ein Konzert in einer Kirche in Prätoria.

Pretoria Voortrekker Monument

July 29, 2011 in South Africa ⋅ ⛅ 7 °C

Bevor es zum Bahnhof Capital Park zurück geht, führt uns der Weg noch am Voortrekkerdenkmal vorbei. Die Voortrekker verließen die britische Kapkolonie, um weitere Teile Afrikas zu besiedeln. Vorbild für das Bauwerk ist das Völkerschlachtdenkmal in Leipzig.Read more

Pilanesberg til Hazyview

March 26, 2017 in South Africa ⋅ ⛅ 20 °C

Vi startede dagen ret tidligt (5:20 helt præcist), for vi skulle på en morgen-safari. Det var ret koldt og det synes dyrene også, for der var ikke særlig mange af dem der var ude i terrænet. Vi så dog et par næsehorn, springbukke, impalaer, gnuer, en farverig ræv og det helt fantastiske dyr - en leopard. Vores guide sagde, at hun aldrig havde set en leopard om morgenen før, så vi følte os ret heldige.
    Efter safarien fik vi en rigtig god morgenmad, og så var det ellers tid til at tjekke ud. Vi skulle videre til Hazyview der ligger ved Krüger National Park.
    På vej ud af safariparken havde vi en enestående safari på egen hånd. Vi så en masse zebraer, giraffer og gnuer på tæt hold. Vi så vortesvin og flere flodheste og en stor elefant i et vandhul.
    Vi kørte videre til Pretoria, hvor vi havde et stop ved Vortrekker monumentet og tilhørende museum. Det er et mindesmærke for alle dem der kæmpede for friheden i Sydafrika overfor kolonimagten England. Sydafrika har både været en hollandsk og britisk koloni, indtil de blev selvstændige i 1910, dog stadig under det britiske imperium.
    Vi kørte videre til Unionsbygningerne hvor regeringen sidder. Der var en flot have foran de imponerende bygninger og en stor Mandela statue. Herefter kørte vi videre til et supermarked og fik en take away frokost som vi spiste på parkeringspladsen.
    Resten af dagen gik med at køre, og vi var først fremme kl. 21 ved vores overnatning som var et vandrehjem. Vi skulle tidligt op og på safari næste morgen, så vi var hurtigt sengeklar.
    Dagen får 4,5 stjerner ud af 5 mulige.
    Road trip: 595 km på dagen - 833 km i alt.

Pretoria South