South Africa
Renosterspruit

Safari i Pilanesberg

March 25, 2017 in South Africa ⋅ ☀️ 25 °C

Vi startede dagen med at pakke sammen og tjekke ud af vores dejlige mini-lejlighed. Vi skulle køre næsten 200 km til safariparken Pilanesberg med diverse stop undervejs.
      Vi startede turen hos den lokale købmand (Spar) for at skaffe forsyninger. Vi kørte forbi et lokalt marked der solgte alverdens træ- og sten-figurer og efter mange overvejelser fik vi købt nogle skåle, og selv om vi pruttede om prisen, er vi helt sikkert blevet snydt.
      Turen fortsatte forbi Hartbeespoort Dam, hvor der var en kabelbane op til toppen af et bjerg med udsigt over søen, men vi måtte nøjes med udsigten nedefra, da vi ikke var sikre på, at vi havde tid til at tage på toppen.
      Vi fortsatte til Pilanesberg hvor vi havde booket en overnatning i et safari-telt. Vores camp lå i den ene ende af parken og vi ankom ved en af de andre indgange, så vi havde fornøjelsen af at køre igennem parken alene. Vi så ikke andet end en elefant, men vi holdte os også til hovedvejene og havde i øvrigt lidt travlt.
      I teltlejren blev vi modtaget af nogle vældig flinke værter der stod for både lejren, aftensmaden og fungerede som vagter om natten. Vores telt mindede mere om en lille hytte med plads til kun senge og natborde, men der var både elektricitet og lys.
      Efter en lille times afslapning skulle vi på en guidet safari ind i parken i en stor åben jeep med plads til 10 passagerer. Denne safari var lidt mere vellykket end vores egen, da vi både så næsehorn, gnuer, springbukke, en giraf langt ude i horisonten, zebraer, flodheste, en krokodille og 9 løver, der kom gående på vejen. En af løverne gik lige forbi jeepen, så Jesper kunne røre den hvis han ville. Det var en helt vild oplevelse.
      Guiderne, der var et par hvide sydafrikanske kvinder med meget britisk accent var lidt nogle fartbøller, og vi havde da også et mindre sammenstød med en af de andre guider.
      Tilbage i lejren var der forberedt aftensmad. Det var ris og sammenkogt og frugtsalat til dessert. Ikke noget at skrive hjem om, men det gik an. Efter at have hyggesnakket lidt med de andre turister, gik vi i seng. Det var hyggeligt at sove i telt.
      Dagen får 4,5 fantastiske stjerner.
      Road trip: 195 km på dagen - 238 km i alt.

Renosterspruit