South Africa
Ronaldsey

Krugerpark

August 27, 2019 in South Africa ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag een game drive naar het Krugerpark vanuit onze Lodge met de grappige chauffeur Steven! Vandaag hebben we een luipaard gezien in actie met een hyena die zijn prooi had afgepakt, echt onwijs gaaf! We hebben dus de Big Five gezien, hoera! ( Olifant, Waterbuffel, Leeuw, Luipaard en Neushoorn) we hebben ook de Ugli Five gezien vandaag( (Gnoe, Zwijn, Gier, Hyena, Southem Grond Hornbill, een vogel)
      Ontbijt en lunch in het Krugerpark genoten.
      Vandaag nog even op het terras gezeten, de Nijlpaarden waren erg rustig vandaag in de rivier Heerlijk gegeten vanavond in de Lodge, impala potjie, stoofvlees.

Millwane park, Matenga cultural village

August 25, 2019 in South Africa ⋅ ☀️ 30 °C

Heerlijk geslapen in onze Behive. Vroeg op gestaan voor een Sunrise drive, deze in plaats van de avond game drive, deze kon niet doorgaan doordat we te laat aankwamen gisteren! In dit park vooral veel soorten bokken en antopen en krokodillen gezien. Wat opviel was dat het park daar prachtig groen was, ze hebben al wat regenbuien gehad in Swaziland. Genoten van de zonsopgang!
      Daarna in het park nog een heerlijk ontbijt, lopend buffet, gedaan voordat we weer verder gingen.
      De volgende activiteit was naar de Matenga cultural village. Daar hebben de kleurrijke zang, dans en wonen van het vroegere Swazi volk gezien. Echt de moeite waard!
      De rit ging daarna verder naar Sabie River Bush Lodge, deze ligt tegen het Krugerpark aan.

Hazyview. Krugerpark

August 26, 2019 in South Africa ⋅ ☀️ 33 °C

We zijn gisteren laat aangekomen in Hazyview, in de Sabie River Busch Lodge. Prachtige accommodatie waar we slapen in tenten. We staan aan de Sabie River, waar Nijlpaarden in zwemmen, gisteren stonden er ook 2 Olifanten, terwijl we op het terras Kudu, een soort hert, zaten te eten. Fantastisch gewoon!
      Vandaag zijn we met onze eigen auto via de Paul Kruger Gate het Krugerpark in gereden op zoek nog naar de laatste beesten die we nog niet gezien hebben zoals, wilde honden, hyena's, luipaard, leeuwen en andere katachtige.
      En ja, er kunnen er weer 2 van ons lijstje schrappen want we hebben leeuwen en hyena's gezien!
      In de middag terug gereden naar onze Lodge voor de lunch en nog even heerlijk relaxed op ons terras met uitkijk over de rivier met "onze eigen" Hippo's.

Ronaldsey