South Korea
Baegundae

Bukhansan National Park

December 7, 2018 in South Korea ⋅ ☀️ -9 °C

Bukhansan = mountains north of the Han River. Oftewel nationaal park klein uurtje van Seoul: hiking op expert level vlakbij de top, dat ik heb gedaan in mijn doodgewone jas en Nikes tot grote verbazing van de groep oudere Koreanen in full hiking gear 😬Read more

Hiken: Bukhansan National Park

February 24, 2022 in South Korea ⋅ ☀️ -4 °C

Baegundae peak. Zo heet de hoogste top in de buurt van Seoul. Op aanraden van de gids waar ik mee ging klimmen heb ik deze plek zo snel mogelijk bezocht. Er zou namelijk nog ijs en sneeuw te vinden zijn. Bukhansan Nationaal Park heeft een handvol toppen, waarvan Baegundae de hoogste en bekendste is. De wandeling naar de top is zwaar, maar zeker de moeite waard. Het landschap verandert subtiel tijdens de wandeling. Met een hoogte van 836,5 meter kan het uitzicht vanaf de top van Baegundae erg mooi zijn, echter moet er dan niet te veel smog hangen…Ik kon de andere kant van de stad niet eens zien.
      Er zijn verschillende routes die naar de top leiden. Ik nam de oostelijke route, aangezien deze goed bereikbaar is vanaf de metro (je kan echt overal snel komen in deze stad als je de metro neemt!). De paden varieerden van beton, zand en pure rotsen en alles daar tussenin. Het is geen gemakkelijke route, zeker tegen het einde. Daar bestaat het pad voor 100% uit rotsen met een helling van wel 45°. Onderweg bestonden de paden in de schaduw voornamelijk uit ijs, waardoor het erg verraderlijk kon zijn, maar zolang je op de grote stenen blijft was het prima te doen.
      Het heeft mij zeker 5 uur gekost van begin tot de top en weer terug. Deze berg ga ik zeker vaker bezoeken, ook wanneer het weer wat warmer is. Zeker op de top was een dikke jas erg prettig.
      Overigens is het bijna onmogelijk om te verdwalen. Mocht je de weg niet meer weten dan volg je gewoon één van de tientallen andere wandelaars die ook onderweg zijn naar de top. Hier zal ik later nog wat meer over schrijven, aangezien wandelen in het weekend hier een echt bijzonder is om mee te maken.

Baegundae