South Korea
Ch’angjŏn-dong

Here you’ll find travel reports about Ch’angjŏn-dong. Discover travel destinations in South Korea of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

안녕 Korea!

October 11, 2016 in South Korea

Uppstigning vid klockan 8 för att äta frukost då det ingick på vårt hostel. Vid klockan 10 kom det en bil och hämtade oss och körde oss till flygplatsen. Allt flöt på bra och vi satt och tog det lugnt i loungen samt åt lite innan det var dags att kliva på planet till Korea vid 12:30 tiden. Det tog cirka 2 timmar sedan var vi på sydkoreansk mark! Vi hämtade väskorna, fixade simkort samt tog ut pengar, sen satt vi oss på tåget in till Seoul då flygplatsen ligger cirka 50 minuter med tåg ifrån Centrum. Vi tog där tunnelbanan vidare och började söka efter vårat hostel. Det heter Nanu guesthouse och ligger i Hongdae. När vi väl kom dit var klockan runt 7 och vi vilade en stund innan vi gick ut och sökte efter mat. Det blev grillad kyckling i massor! Mer intressant än så blev inte dagen då vi var väldigt trötta så vi gick tillbaka till rummet och bara tog det lugnt. Imorgon får det bli mer sightseeing!
    Juste vi hittade även på sibylla här, väldigt oväntat!

Exploring Seoul

October 12, 2016 in South Korea

Vi tog en sovmorgon och åt en sen frukost för att sedan ge oss iväg mot tunnelbanan. Vi besökte city hall samt andra riktigt fina ställen, ett otroligt färgstarkt land som gör sig lite extra fint på bild. Efter att ha gått runt i flera timmar var det dags att leta efter lite street food, det blev först friterad kyckling då det är ett säkert kort. Vi gick och gick och kom tillslut till en marknad där vi ännu mera, bland annat något som liknade en pannkaka med Nutella, banan och corn flakes i. Gott men väldigt kladdigt, efter några sekunder hade jag hela händerna samt ansiktet full i choklad. Vi köpte lite "nödvändiga" grejer så som en liten tvättkorg och ett handdukshårband.
    Väl tillbaka i rummet möttes vi av en drös 10-12 åringar som var ivriga på att hälsa på koreanska. Gulliga tyckte vi i början, men det ändrades snart då dom höll igång hela kvällen och omöjligt att komma in på toa då alla skulle duscha, jaja större problem hade man väl kunnat haft. Nu är det sent och jag ska sova! Godnatt

כל כמה דקות יש רכבת. אין סיבה לרוץ לרכבת כי עוד רגע תגיע אחרת.
    יש כ"כ הרבה קווים שונים ולמרות שבמבט ראשוני המפת קווים נראית מאיימת, עכשיו היא ממש ברורה לי ונוחה.
    למה בישראל אנחנו תקועים עם רכבת ישראל, למה...

Ch’angjŏn-dong, Ch'angjon-dong