South Korea
Hangangno 1-ga

Here you’ll find travel reports about Hangangno 1-ga. Discover travel destinations in South Korea of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Seoul dag 3

November 17, 2017 in South Korea ⋅ ☁️ 6 °C

Seoul is tof. Heel groot maar open en gezellig. Het heeft de Tokyo vibe maar minder rush rush gevoel.

Gisteren was ons hoofddoel een jas vinden en we hebben eentje gevonden. We kwamen ook een marktje tegen met prachtig vers voedsel. Zoals je op de foto’s ziet werden onze noodles vers voor onze ogen gesnedzn en gekookt met de dumplings. Hmmmm.

Vandaag verkenden we de hippe buurten van Gangnam en wel specifieker Itaewon, Garosugil en Hannam-dong. We deden een moderne kunst museum, gingen naar de mooiste design winkel in Seoul en aten scones en zwarte sesam croissants. Als je het nog niet door had, we zijn aan het uitbollen en relaxeren.

Joy was aan het begin van deze reis een ramp van een gids. Ik quote: “ah wow dat bolletje op google maps draait mee als wij draaien”. En nu is ze een meester geworden, foutloos door de kleine straatjes van Seoul.

Seoul dag 1

November 15, 2017 in South Korea ⋅ 🌙 1 °C

17.4km gestapt.

Joy is de Seoul gids van dienst en heeft dat op haar eerste dag al uitstekend gedaan.

Vandaag stonden er 2 paleizen, een tempel, een skywalk en een markt op de planning.

Het paleisterein van Gyeongbokgung is enorm groot, enkele 40 hectare groot zelfs. Zeker heel mooi maar opnieuw hetzelfde als bij de voorgaande paleizen, na zo een 2 maand enorm veel tempels en paleizen te zien ‘wen’ je er wat aan. Blijft wel super om te zien.

De skywalk is een oude autostrade oversteek-pas die ze hebben omgevormd tot een wandelroute met planten, tussen de gebouwen door.

Het is hier te koud om geen jas te hebben. Vandaag kochten we al elk een sjaal maar morgen moeten we dringend een jas vinden.

Hangangno 1-ga, 한강로1가