South Korea
Hangangsimingongwon

Kersenbloesem

April 11, 2022 in South Korea ⋅ ☀️ 22 °C

Elk jaar, wanneer de dagen langer worden en de temperatuur weer stijgt, kleuren de straten van Seoul roze van de kersen bloesem. Ja, ook buiten Japan zijn deze prachtige bomen in grote getalen te vinden.

In Seoul zijn een paar populaire plekken met veel prachtige bloesem. Eén van deze plekken is Yeouido-dong. Hier is een straat te vinden met honderden bomen op een rij. De straat wordt tijdens de piek afgesloten voor autoverkeer, zodat men alle ruimte heeft om rond te lopen. Dat is geen overbodige luxe. In een stad zo groot als Seoul komen er heel wat mensen op de bomen af.

Naast mooie bloemen was er ook een cameraploeg van een Koreaanse TV zender aanwezig. Wij wisten het toen niet, maar deze straat was de afgelopen 3 jaar afgesloten tijdens de bloesem periode. De overheid wilde namelijk geen menigte hebben rondlopen tijdens een pandemie. Dit jaar is deze populaire plek weer opengesteld en dat is nieuwswaardig. En wanneer er dan drie buitenlanders rondlopen moeten ze natuurlijk geïnterviewd worden. Zo ben ik voor maar liefst 5 seconden op het journaal van een Koreaanse zender geweest.

Naast Yeouido-dong waren er ook een paar mooie bomen op het campus te vinden. Hier heb ik ook een paar foto’s van toegevoegd.

Hangangsimingongwon, 한강시민공원