South Korea
Poktoridongsan

Seoul-land, pretpark ~ Zuid-Korea

October 21, 2016 in South Korea ⋅ ☁️ 19 °C

Vrijdag zijn we met de metro naar Seoul-land gegaan. Er waren 2 routes met de metro. Normaal neem je de route waar je zo min mogelijk hoeft over te stappen, maar met Nash (die kan niet lang stilzitten in de metro) kiezen we voor snelle route, maar wel met 3x overstappen. Wij blijven zo ook lekker in beweging 😁 - 4 haltes per keer is goed te doen voor hem.

Nash is trouwens ook strontverkouden sinds gisteren, beetje jammer. Gelukkig heeft die er zelf niet veel van.

Maar bij de ingang van het park aangekomen kan je met treintje naar Seoul-land of naar dierentuin. Wij naar Seoul-land, daar kaartjes gekocht all in, je kan ook kiezen om minder te betalen, maar dan moet je voor bepaalde attracties los betalen. Nash gratis en wij waren nu met zijn tweetjes totaal 30.000 Won kwijt, ongeveer 25 euro.

Vanwege het naseizoen was niet alles open, maar er was meer dan genoeg te doen. Er liepen heel veel scholieren rond, van peuter/kleuterklassen tm 15/16 jarigen denk.
      Groot en ruim park met echt leuke attracties voor de kleintjes. Nash was helemaal gek van de achtbaan voor peuters, ging best snel! Maar daar stond elke keer zo'n lange rij, dat we er maar 1 keertje ingeweest zijn. (Want Nash heeft lekker veel geduld om in zo'n rij te staan :/ )
      Gelukkig waren er nog genoeg andere dingen om te doen: ballenbak, glijbaan, carroussel, auto treintje, vliegtuig attractie en nog meer!
      Terwijl wij in de rij stonden was Paul aan het wachten en was hij voor de Koreaanse kids ook een hele attractie, zo'n grote blonde man. (Nog nooit gezien!) Met heel de klas voor hem gaan staan en uiteindelijk iedereen high five geven, echt grappig!

Nash wilde niet meer naar huis! Toch wel gedaan, want hij was verrot en in is dan ook niet meer te genieten.
      Halverwege de metro is hij in slaap gevallen. Hierdoor konden wij mooi even bij ons hotel in de buurt een rondje wandelen. Wat een drukte, mensen klaar met werken gaan direct op zoek naar iets te eten of nog even winkelen in Gang-nam. Check de foto's!

Wij zijn naar het hotel gewandeld en nadat Nash wakker was geworden bij steaktent in onze straat wezen eten. Helemaal Amerikaans opgezet, personeel kon alleen niet veel Engels, maar gelukkig was er een plaatjeskaart 😆
      Nash nog ff paar rondjes door de zaak heen gerend en iedereen vh personeel high five gegeven om het goed te maken, helemaal leuk ;)

Vandaag (zaterdag) verhuizen we naar ander hotel in Insadong, ongeveer 20 stops met de metro, dus we moeten nog even kijken hoe we dat handig aanpakken met koffers en Nash.

Poktoridongsan