South Korea
Shihei-zan

Premier jour à Busan

April 13 in South Korea ⋅ ☀️ 21 °C

Nous voici arrivés à Busan, deuxième plus grande ville du pays.
      Nous avons mangé un morceau à Jagalchi, l'un des plus grand marché à poissons du monde. Nous régalant avec nos sashimis, nous avons assisté à un drôle de spectacle. Nos voisins de tablée, faisant cuire leurs anguilles qui se battaient pour fuir la table.
      Vue panoramique depuis la Busan tower, balade dans le quartier de Nampo et shopping à Biff Square pour finir la journée.

Naar Busan

June 8, 2019 in South Korea ⋅ ⛅ 21 °C

Ik weet niet hoeveel uren ik geslapen heb, maar kan ze waarschijnlijk op 1 hand tellen. Mijn bus vertrok pas om 11u en ik denk dat ik een alternatieve busdienst genomen heb want ze vertrok in een gebouw verder dan dat de taxi chauffeur mij afzette en ik kwam drie uur later in Busan aan in een totaal andere terminal dan ik aangeduid had in mijn voorbereiding. Het was wel een zeer comfortabele rit voor maar ongeveer 15 euro. Het was nog een uur met de metro en te voet tot het hotel. Ik kon een taxi nemen, maar mijn metro kaart van Seoul werkt hier ook.

Na ingecheckt te hebben in het hotel was mijn eerste doel eten en ik ging hiervoor naar een marktje dat ik aangeduid had op wandelafstand van het hotel in de hoop daar iets te vinden. Ik werd aangenaam verrast onderweg, wat op mijn kaart een gewone wijk leek bleek een grote winkelstraat te zijn die afgezet was voor het verkeer. Het was er druk, en in de omgeving van het busan film festival gebouw was een hele straat met streetfood stalletjes. Ik weer niet of dit ieder weekend zo is of eenmalig, maar het kwam goed gelegen. Na vier standjes geprobeerd te hebben zat ik goed vol en ging ik op zoek naar een café, met een omweg langs de grootste vismarkt van het land. Nog nooit zoveel vis gezien op een plek. De eerste twee verdiepingen van het magazijn waren winkels waar ge de vis meestal nog levend in bokaals zag, en het derde verdiep waren restaurants waar ge je vis die je beneden gekocht had kon laten bereiden. Ik had jammer genoeg al gegeten. De straten rond de vismarkt waren ook alle visrestaurants.

Rond 18u zat ik in een craft beer pub op de derde verdieping van een gebouw dat ik toevallig gevonden had door eens naar boven te kijken. Net zoals elders in azie zijn de winkels niet enkel op de gelijkvloers. Vandaar de vele lichtreclame, deze duidt aan wat er op elke verdieping te vinden is. In de pub kon je rodenbach, oude geuze, st bernardus en nog andere krijgen aan drie keer de prijs van thuis. Hierna was mijn plan om te douchen in het hotel en dan met de metro naar de uitgaansbuurt te gaan, maar ik kreeg een klopje tijdens het douchen van vermoeidheid. Ik had vier nachten niet goed geslapen en dat begon te tellen. Dan maar plannen veranderd naar in de omgeving wat eten en dan gaan slapen.

Ik had ofwel een goeie keuze qua ligging van hotel, owel zit heel busan vol restaurants. Er zijn er honderden op wandelafstand en om keuzestress te vermijden ben ik snel ene bennen gelopen. Het bleek japans te zijn en lekker, maar niet speciaal. Maar voor nog geen 12€ inclusief bier ga ik niet klagen. Gezien ik moeilijk direct na eten in bed kan kruipen ben ik nog wat verder gewandeld en kwam ik opnieuw op een overdekte straat met sfeerverlichting en streetfood. Jammer genoeg had ik al gegeten. De avond heb ik afgesloten in een café die ik willekeurig tegen kwam. Mijn missie om vroeg te gaan slapen werd echter gesaboteerd door een duitser van poolse afkomst die in china woonde voor zijn werk en effe op city trip was in korea. Ik heb een paar uur met hem zitten praten over van alles en nog wat waardoor het 23u was toen ik eindelijk in bed lag.

Jagalchi market

June 7, 2018 in South Korea ⋅ 🌬 24 °C

Beaucoup plus sympa que le fish market de seoul! Il n y a presque que des femmes c est des ajummi ..femme de marins

Shihei-zan