South Korea
Yŏngnak-pyŏngwŏn

Quarantaine

February 11, 2022 in South Korea ⋅ ☀️ 5 °C

Het heeft even geduurd voordat ik de deze Footprint geplaatst heb. De quarantaine viel mij nogal zwaar, waardoor ik niet veel zin had in het schrijven van deze Footprint. Daarnaast wil ik hier geen Instagram van maken. Het lijkt mij leuker en veel interessanter om hier een blog van te maken waar ik mijn ervaring met jullie deel.
      Na het verlaten van het vliegtuig bleek dat er nog een formulier ontbrak aan mijn stapel papieren. Deze moest ik daarom nog snel invullen. Gelukkig was ik niet de enige zonder dit formulier. Het was helaas wel in het Koreaans en met wat gepuzzel kwamen we tot de conclusie dat ook dit voor Covid was. Het immigratie proces in Korea is erg anders dan wij in Nederland gewend zijn dankzij Corona. Na 4 balies waar onder andere mijn Visum, temperatuur, negatieve PCR test en quarantaine adres gecontroleerd werden mocht ik eindelijk naar de bagageband. Dit was echter nog niet het einde van het vliegveld verhaal. Ik moest in een speciale ruimte wachten op een quarantaine taxi die mij naar het hotel zou brengen.
      Eenmaal in mijn hotelkamer aangekomen, werden mijn zenuwen eindelijk minder. Dit is mijn thuis voor de komende 7 dagen. Tijdens deze quarantaine mag ik alleen voor de verplichte PCR testen mijn kamer uit. Doe ik dat niet, dan staat er een fikse boete en celstraf van maximaal 1 jaar op mij te wachten. Oke, ik mag niet van de kamer af, dus hoe kom ik dan aan eten? Het ontbijt, lunch en avondeten werden voor de deur gezet. Uiteraard waren het Koreaanse gerechten met telkens vreemde soepen waar ik mij niet aan gewaagd heb 😊. Een van de grootste teleurstellingen was de temperatuur van het eten. Koud. De rijst, soep, kimchi en ?vlees? waren allemaal koud. Maakte het een stuk minder smaakvol.
      Na deze quarantaine zal ik 4 dagen (van 17 tot 21feb) in een gewoon hotel verblijven alvorens naar mijn kamer op het campus te verhuizen.
      En als laatste nog een paar kleine dingetjes:
      • Elke dag moest ik mijn temperatuur op meten en samen met eventuele klachten in 4 keer per dag invullen in een speciale app en formulier.
      • De SIM kaart die ik besteld had werkte niet met mijn telefoon, waardoor ik veel gedoe kreeg met de quarantaine registratie. Na het aanschaffen van een nieuwe kaart eindelijk wel kunnen bellen/internetten.

Sunny Guesthouse

July 28, 2019 in South Korea ⋅ ☁️ 26 °C

Aangekomen in ons gasthuis. Na een korte opfrissingsbeurt, tijd voor een maaltijd in de Drunken Kuaizi.

Dan maken we ons klaar voor de nacht en de echte start van ons avontuur!

Yŏngnak-pyŏngwŏn, Yongnak-pyongwon