Spain
Altea

Here you’ll find travel reports about Altea. Discover travel destinations in Spain of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Let's bet! (*Parions!)

August 1, 2016 in Spain ⋅ 🌙 26 °C

Maintenant que l'on a atteint les 1'000 km en 1 mois!
    Combien de kilomètres pensez vous que l'on aura atteint à la fin du voyage?

La personne qui sera la plus proche aura une récompense!

Now that we have reached our 1'000 km in 1 month!
    How many kilomeyers do you think we will reach at the end of our trip?

The person who is the closest will receive a prize!

Jour 35 * 1'000 K !!!!!!!

August 1, 2016 in Spain ⋅ ☀️ 26 °C

🎉MILLE KILOMETRES ROULÉS OU PÉDALÉS!!🎉
    👯👯👯👯👯👯👯👯👯👯👯👯👯👯👯👯👯

Je précise que c'est bien 1'000 km roulés et non parcouru parce que c'est vrai que Tata Louisette, Simon et le train nous ont un peu avancé par moment... 😁
    Mais nous ne les avons pas compté!

Alors ce soir petit restau! Xav a carrelent pris 2 plats! 😂 G un petit verre de prosecco...
    1'000 km ça se fête!

Santé et bisous à tous!
    Merci pour vos messages, votre soutient et vos encouragements!
    Ca nous aide beaucoup! Sans ça je ne sais pas si je continuerai le blog!
    🙏🏼😘💋❤️

Et ce soir on dort encore sur la plage!

Day 3 continued.

May 22, 2018 in Spain ⋅ ☀️ 23 °C

Caught the tram from Alicante to Altea. Old town up in the hills was beautiful and spent a good few hours just ambling around. While I took photos Jayne was waiting for me in the odd clothes shop or 12!!!!

Altea, España, de 2°

June 4, 2017 in Spain ⋅ ⛅ 25 °C

Gester sind au no de Silvan und d Jacqueline (mit viel Verspötig) agreist. Zäme simer denn nach L'Albir ä churzi Wanderig zum Lüchtturm go mache und händ de Abig ide Altstadt vo Altea usklinge lah.
    Hüt simer zäme mit de Eva zude Wässerfäll "Les Fonts de l'Algar". Nöd alli händ sich is chüehle und glasklare Wasser gwagt...bi feine Paella hämer üs chöne ufwärme.
    De Abig hämer inere herzige Tapas-Bar am Strand vo Altea gnosse. De krönendi Abschluss vom Spanie-Farewell-Trip isch denn i Form vomene eimalige Natur-Fürwerk förmlich explodiert...eifach de Wahnsinn!!
    Danke Eva und Family Suter für de schöni Abschied!! Sniff

Altea, Spanje

June 28, 2016 in Spain ⋅ 🌙 24 °C

Dit rit van Granada naar onze nieuwe bestemming Altea was prachtig. Deze begon met een enorm gebergte, de Sierra Nevada, waar we doorheen reden. Hoge bergen, waarvan sommige toppen nog bedekt waren met sneeuw. Dit ging over in een omgeving die ons deed denken aan de Grand Canyon. Gigantische rode klei-achtige heuvels, met diepe groeven van de droogte. In enkele bergen waren huizen in het gesteente gebouwd. Deze rit van bijna 500 km komen we zo waar 1 camper en 1 caravan tegen. En ja hoor... allebei Nederlanders... Wat een reislustig volkje zijn we toch!

De camping in Altea is direct gelegen aan een mooi kiezelstrand. Het kiezelstrand bevalt ons goed! Senna zit niet binnen 1 minuut compleet onder het zand zitten en aan Max hebben we geen kind, want hij is verslaafd aan het gooien van steentjes. Wederom veel Nederlandse pensionada's die zo'n beetje het hele jaar in dit heerlijk warme microklimaat vertoeven. Bij de caravan vermaakt Max zich goed met voeren van brood aan de vele duiven op de camping, die helaas ook regelmatig wat kak als dank achterlaten op onze spullen. Tot grote ergernis van onze 'gezellige' Belgische overburen, die geen woord met ons gewisseld hebben.

De laatse dag hebben we super mooie watervallen bezocht, zo'n 20 km landinwaarts. Nu trekken we rustig aan richting het noorden, op naar Frankrijk. We zullen de vriendelijke Spanjaarden (en vriendelijke prijzen :) gaan missen, maar we hebben heel veel zin in Franse kaasjes, wijntjes, etc en natuurlijk het weerzien van onze familie in Entrechaux!

Altea, Alteya, ألتيا, Алтеа, Αλτέα, آلتئا, アルテア, Альтеа, Althaea, 阿尔特亚