Spain
Ossa de Montiel

Ossa de Montiel, Spanje

June 9, 2016 in Spain ⋅ 🌙 29 °C

Los Batanes deel II

Onze nieuwe camping ligt letterlijk in de middle of nowhere. Op de weg er naar toe kwamen we meer dode slangen tegen dan auto's. De omgeving doet ons denken aan western films, tot dat we in de buurt van de camping komen, die aan een reeks aaneengesloten meren ligt. Het is hier een soort groene oase vol met allerlei mooie vogeltjes. Het zwembad van de camping is helaas nog gesloten, dus we besluiten om de volgende dag bij het meer te gaan zwemmen. Het meer is heel mooi, helder water en vol met eenden, visjes en kreeftjes. Max heeft zich de hele middag vermaakt met steentjes gooien en kijken naar alle honden die er waren. Spanjaarden zijn echte hondenliefhebbers. De een na de andere Spanjaard kwam er met zijn hond zwemmen. Zowiezo zijn de Spanjaarden ontzettend aardig en behulpzaam, hoewel ze bijna allemaal geen woord Engels spreken. Met handen en voeten komen we er altijd wel uit. Grappig dat de Spaanse serveerster in het restaurant op de camping (redelijk) Nederlands spreekt, geleerd van een oude Nederlandse baas van haar! De volgende dag gaan we alweer door naar Cordoba. We bereiden ons voor op de warmte die ons te wachten staat.....Read more

Los Batanes

June 3, 2016 in Spain ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag staat er na een rit van iets meer dan 400 km, een totaal van 2404 km op de teller. Daarvoor hebben we 273 liter diesel nodig gehad.

Gisteren beleefde we nog een hilarisch moment bij het zwembad in Peniscola. Wij lagen met zijn vieren te chillen, toen een vrouwelijke Nederlandse en tevens zwartgeblakerde walrus begon te schreeuwen dat er een kat of rat langs haar been zou zwemmen in het zwembad. Meteen stond het halve bejaardenhuis naar het zwembad te staren alwaar een donker uitziend object waarneembaar was, op de bodem van het zwembad. Hierop heb ik, Jorrit, mijn stoute slippers uitgetrokken en een duik gewaagd om het object onder water te identificeren. Aldaar aangekomen trof ik na enig onderzoek een stuk palm-boomschors aan. Ik nam dit vervolgens in mijn hand en sprong hard het water omhoog met de boomschors in mijn hand en schreeuwde luidkeels; WHAAAAAAA EEN DODE RAT!!! Twee dames kregen ter plekke een hartverzakking, één bejaarde man zijn stoma knapte ter plekke, een andere liet van schrik alles in zijn incontinentie luier lopen en twee andere bejaarde mannen moesten gereanimeerd worden, maar dat mocht helaas niet meer baten. Vanaf dat moment werd ik door de vrouwelijke campinggasten trouwens "een echte vent" genoemd!Read more

Ossa de Montiel