Spain
Plaça de l'Ajuntament

Here you’ll find travel reports about Plaça de l'Ajuntament. Discover travel destinations in Spain of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Valencia dag 3

June 23 in Spain

Het ontbijt in het hostel gelaten voor wat t was. Half negen aan de wandel gegaan naar een ontbijttentje waar ik wat over gelezen heb.

Bij la Rollerie heerlijk ontbeten en bakkie gedaan en een globale planning gemaakt voor vandaag. En bedacht hier morgen met spullen mee ook te ontbijten en dan de nabij gelegen metro te pakken naar het vliegveld.

Zo ‘s ochtends vroeg is de temperatuur nog prima te pruimen. Valencia is ook kennelijk geen stad waar ze al erg vroeg in de weer zijn, dus ook nog lekker relaxed. Toeristen zie je om dit tijdstip ook nauwelijks.

Mijn ontbijttentje zit vlakbij het station noord wat vlgns zeggen ook t bekijken waard is. Dus vanaf daar door de wijken Rufasa en Gran Via naar de Mercat Colon en de Mercat Central. Dat is al een aardige wandeling dus dan waarschijnlijk een stop en verder bekijken wat ik wil. Alles gaat niet lukken en ik wil t vooral ook wel relaxt hebben. Op zich een uitdaging met ook de voor vandaag over de 30 graden voorspelling.

Na zo’n 3 uurtjes sjouwen, t is inmiddels 13 u, met inmiddels 28 graden heb ik t eigenlijk wel een beetje gehad met sjouwen door de stad. Inmiddels weer gearriveerd vlakbij place del virgins waar ik even probeer bij te komen op een terrasje in schaduw met een zuchtje wind en een verse jus.

Straks nog even de Basiliek in en dan richting de koninklijke tuinen om daar wat rust schaduw en verkoeling op te zoeken. T is echt te warm.

Uiteindelijk een uur op een bankje liggen pitten in de schaduw van een prachtige ficus en een koele bries. Helemaal opgeknapt. 😁

Rond 15:30 ff naar hostel, was vlakbij dus t meest handige toilet want die hadden ze dan weer niet in de koninklijke tuinen 😊.

Daar ff lekker gedoucht en omgekleed om weer fris en fruitig de binnenstad weer in te gaan. Wil daar eigenlijk de toren nog in voor t uitzicht maar dat wordt dan weer zwoegen en zweten. Niet zoveel zin in. Mmm ga t wel zien.

Laatste dagje alweer 😎

Valencia dag 4

June 24 in Spain

Buenas Dias,

Vroeg uit de veren voor een lekker ontbijtje buiten de deur bij La Rollerie. Goede koffie en veel keuze uit ontbijt voor zeer betaalbare prijzen en ook nog 50 meter van het metrostation.

Zo kan ik na t ontbijt zo verder naar de luchthaven. Volgens Ryan Air zijn ze op tijd dus so far so good.

Temperatuur, nu 23 graden, is dan ook nog redelijk te doen met rugzak. De 13 graden nu thuis is dan wel weer fris maar na deze hitte ook wel weer even welkom.

Beste vooruitzicht? Slapen in mijn waterbed in een héél rustig straatje 😁

Valencia adios, it was nice seeing you. Over and out.

Plaça de l'Ajuntament, Placa de l'Ajuntament