Spain
Playa de las Alcaravaneras

Here you’ll find travel reports about Playa de las Alcaravaneras. Discover travel destinations in Spain of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Gran Canaria

January 1 in Spain

The best was the hostel roof terrace. I never wanted to go somewhere else.
    I was hiking with new friends and saw old caves for living. There are still people living. I relaxed a lot on this island. I don’t know why people have freetime stress. You don’t need to tell anybody what you saw. I do this traveling for myself. It’s nice when somebody is listening.
    A lot of Germans are there and I felt like home. I arrived with a propeller machine by canaryfly it was very interesting. Two 30 minutes flights and a cup of water for free :ORead more

El Atalanta

February 9 in Spain

Eindelijk is de wind wat geen liggen en horen we de zee ipv de fluitende wind.
    We besluiten naar Las Arenas te wandelen om boodschappen te doen maar het wandelen en het zonnetje doen zo goed dat we doorwandelen tot aan het parkje aan het beeld El Atalanta. Het barretje waar we wilden eten is gesloten en in renovatie dus maar terug naar Las Arenas waar we gaan lunchen bij ‘Scooters’.
    Daar bestellen we veel te veel: een pizza voor Dirk en een sandwich California voor mij maar hier geeft men altijd een vork en twee bordjes om te eten want ‘s middags eet men hier meestal portions en tapas en pas ‘s avonds echt een maaltijd. Dus bij mijn twee halve broodjes is ook een portie frieten en het broodje zelf krijg ik amper op.
    Met volle maag wandelen we terug en stoppen bij La Peña voor een Ron Miel en nu hadden ze daar toch puntitas de calamar en die kon Dirk niet weerstaan dus njam, njam die namen we dan ook maar.
    Volgegeten konden we op ons terras toch een uurtje of zo in ‘t zonnetje zitten, het was dan 19gr en NNO wind dus niet zo vlak op terras gericht.
    Ons avondeten was vlug klaar: een potje yoghurt!
    Op TV gala de Reina want dat zien we liever vanuit de luie zetel.

Dia de las Amoroses,Valentijn

February 14 in Spain

Ik heb een plantje dat ik wortel liet schieten in de lege bloempot op terras geplant!
    De stekken had ik meegebracht van Parque Juan Paulo VII en toen in wat water laten wortelen. Dirk had een dinertje beloofd in een echt restaurant, dus geen barretje, voor Valentijnsdag!
    Ik koos voor een Italiaans restaurant waar we al jaren voorbij wandelen op de dijk. We gingen op het bovenste terras zitten met prachtig uitzicht op de zee en het strand, 2u later stapten we buiten.
    Ik heb nog anderhalf uur op het strand gelegen en de zon ging onder. Het werd 25 gr en geen wolkje aan de hemel!
    Voor Dirk op TV Real Madrid tegen Paris Saint Germain ik lees nog wat en kijk naar VRT-nu.

Arucas

February 23 in Spain

Veerle slaapt hier goed en heeft geen last van nachtlawaai of de donderende zee maar ze is wel om 5 of 6u klaar wakker! De gewoonte van thuis vroeg op te staan.
    Er is regen voorspeld en we besluiten naar Arucas te gaan. Dat is ook wel hier in het noorden maar nog altijd beter dan een hele dag op het app te blijven rondhangen.
    Zoals wij weten zijn onderweg de bananenplantages te zien en dat is wel interessant als je dat nooit eerder zag.
    Aan het busstation wandelen we een schoenwinkel binnen en vinden de juiste schoenen waar we gisteren al naar zochten voor ons Veerle, om te dragen op het trouw festival van Lynn!
    Dan bezoeken we Arehucas de rum stokerij en het is de eerst keer dat we inkom moeten betalen maar eens we binnen zijn begrijpen we waarom.
    Alleen de 4 bodega’s of rijpingskelders waren nog hetzelfde de rest van de bezoekersruimtes zijn helemaal vernieuwd zelfs in zulke mate dat het nep lijkt!
    Gelukkig is de tasting op het einde nog royaal!
    We nemen vandaar een taxi naar ‘montagna de Arucas’ de berg die we tevoet terug afdalen, spijtig dat het restaurant boven nog steeds gesloten is.
    Een vlugge lunch in een panadería want het begon te regenen, en een wandeling door het park en de autovrije straten en ons bezoek zat erop. In Las Palmas stapten we uit aan Las Arenas en kon een bezoek aan de Primark eindelijk plaatsvinden. We besloten ‘s avonds nog een pizza te gaan eten. Het was een vermoeiende dag we deden 17.456 stappen of 12,2Km.

Ontbrekende zaken oplossen

January 25 in Spain

Goed geslapen tot 7u, de aanrollende golven doen denken aan het verkeer op de Boomse steenweg (in negatieve zin) tot je beseft dat het de zee is en dan is het weer positief!
    Ik ga naar het bureau van Clarissa om de verschillende mankementen te melden en mag de pot, pan en handdoeken gaan kopen. De klusjesman komt voor de TV en het lampje.
    Als we aan de Mercado del Puerto zijn krijg ik telefoon dat de werkman eraan komt, dus in kwikmars naar het appartement toch een 20’ verwijderd van de mercado.
    De TV kastjes, de tv zelf en WiFi router neemt de werkman naar buiten en komt terug zonder resultaat, uiteindelijk blijkt het aan de antenneverbinding te liggen. Bijna 2u opzoeken met de conciërge eer we beeld hadden.
    Na de siësta van de winkels wandelen we maar terug naar de Chino-winkels waar we de pan en pot (moeten) kopen want die zijn het goedkoopst.
    Een pauze aan Madrileña 2 zowat ons vaste rustpunt en tegen 6u wordt het duister en gaan Dirk en ik eten. Greta gaat dineren maar het bekomt blijkbaar niet goed want ze FaceTimet dat we niet gaan Rummicubben, dus maken Dirk en ik een wandeling van een uurtje.
    Het was vandaag 17gr ‘s ochtends, tot 22gr en ‘s avonds 18gr! De wind draaide van West naar Noord en was in de namiddag fris, als je in de straten wandelt dan voel je dat niet maar hier op terras wel. Toch twee uurtjes buiten gezeten.

Een doodgewone dag

February 6 in Spain

Uitgeslapen tot 9u!
    Het sopeitje stond klaar en mijn uurwerk gaat nu in de schuif, het is niet nodig om af te spreken want we zitten nu met ons tweetjes alleen.
    Boodschappen in de Mercado del Puerto voor enkele dagen.
    Chuletas, morcilla, panceta y ternera por la sopa.
    Of karbonade, bloedworst, buikspek en een stuk soepvlees voor 10,71€
    Met broccoli, stoofappelen, aardappelen, Canarische appelsienen, ajuin en 3 stukken selder ( geen 3 selders) voor 5,55€ hebben we voor 3 dagen gekookt eten!
    Dirk maakte supersoep!
    Voor de rest van de dag, lezen, VRT-NU zien en een uurtje wandelen.
    Het weer is nog altijd +/- 19gr die voelde als 14gr in de noordenwind, af en toe een streepje zon. In de straten is wandelen goed te doen echt een lentegevoel maar in de schaduw en in de wind is het ook echt een wintergevoel.

Storm!

February 7 in Spain

Nog steeds veel wind en vooral ‘s avonds en ‘s nachts regen. Mijn tong ligt open van die kapotte tanden.
    Toch maar naar de verzekering gebeld voor mijn brug, zij gaven een adres waar ik terecht kan en zouden later de evt kosten terugbetalen na tussenkomst van de ziekenkas.
    Ik kon direct geholpen worden en kreeg advies over verdere behandelingen.
    Op de terugweg kocht ik regenlaarsjes die er als gewone schoenen uitzien voor 15€. Om mij te troosten?
    Het is hier een storm in de namiddag, de conciërge kwam bellen om te vragen of het water bij de buren van bij ons kwam, en ik denk het wel. Onder de terrasdeur door komt veel water en dat loopt langs de muur naar achter. Wij hadden het niet gezien omdat we oude handdoeken tegen de deur hadden gelegd. We kuisten het nat op maar meer kunnen we niet doen later kwam de werkman van Clarissa en die zal mogelijk morgen langskomen met siliconen om de muur onderaan op te spuiten.
    Op de Paseo en in onze straat vlogen de plastiek stoelen en paraplu’s weg, de eigenaar erachter aan maar veel leerde hij er niet van want het gebeurde verschillende keren en toch zette hij de stoelen steeds terug buiten. 3 meisjes waaiden de hoek om en vielen op de grond. Dirk vulde alle kieren op met papier want alles klepperde hier!
    Zo erg hebben we het nog nooit meegemaakt, ook niet verleden week!
    Het mag stoppen voor mijn part!
    Rond 5u ging de thermometer van 16gr naar 14gr op 2’ tijd. Wat ben ik gelukkig dat ik dat vuurtje kocht.
    Ik laat de blog even stoppen tenzij het weer echt beter wordt of we een uitstap doen, tot later.

Carnaval al Sol

February 10 in Spain

Weersvoorspelling: Bewolkt tot zonnig en 30 kans op regen.
    Een wasje een douchke en lekker koken: consommé, spinaziepuree en varkensoester en een mariapudding als dessert, met een glas wijn en op terras kunnen genieten.
    Na de middag af en toe een bui maar toch 23gr en ook zon.
    Op de paseo zien we regelmatig verklede carnavalisten, maar voor de ‘carnaval al Sol’ moeten we naar de andere kant van Paseo las Canteras.
    Het wordt een plezante stoet die zal uitscheiden na 3u dansen en muziek aan de 3 cruise schepen die nu in de haven liggen. Men probeert het toerisme zo aan te trekken. Het duurt bijna één uur eer de groep voorbij is, de Murgas (zang), Disfraces (speciale verkleed groepen), Comparsas (dansgroepen) en daartussen de drumbands die het ritme aangeven.
    Normaal zijn er ook in het publiek meer verklede mensen maar de sfeer zat er goed in. Tegen 8u terug in ‘t app om nog na te genieten van de foto’s en filmpjes

Castillo de la Luz

February 12 in Spain

Maandag: kuisdag!
    Daarna Thai chi op terras en wat lezen tot de lunch.
    Lekkere consommé nu is alle eigen gemaakte soep op. De rest van d Chinees en ern Mariapuddingkje Natillas con gallega.
    Na de siësta wandelen we naar het Castillo de la Luz.
    De rozen zijn spijtig genoeg al gesnoeid maar de wandeling alleen is de moeite waard.
    De temperatuur is gelukkig al wat beter zo’n 21gr maar vandaag geen zonnestraal gezien. Op TV zien we 18 Drag Queens in competitie voor de titel van 2018.
    Drag La Tullida heeft gewonnen met een persiflage op het songfestival, verdiend!

Opgestaan met 17gr na een uurtje 20gr en op de middag 23gr: met zon dat is ons weer!
    Voor boodschappen naar Mercado del Puerto maar er klopt iets niet, de winkels onderweg zijn dicht en ook de Mercado.
    Een raadsel, op de maandag na de cabalgate(de stoet) is het ook een vrije dag maar nu is het dinsdag en de cabalgate is zaterdag???
    Wij trekken het ons niet aan en genieten van ons terras.
    Op TV is er ‘s avonds Concurso maquillaje corporal, en dat zou pas de 16e zijn?
    Enkele jaren geleden deed men dat nog even op de middag met 4 kandidaten, nu is dit uitgegroeid tot een avondshow met 16 mededingers.
    Wel de moeite om te zien!

Playa de las Alcaravaneras, Strand de Las Alcaravaneras, beach de Las Alcaravaneras