Spain
Playa de las Alcaravaneras

Einkaufen!!!

December 7, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 19 °C

Einkaufsliste für 3 Personen für die Atlantiküberquerung von den Kanaren über Kap Verde in die Karibik. Obst und Gemüse sowie alles was gekühlt werden muss haben wir vergessen, kaufen wir dann auf La Gomera nach.

Zeitraum

5kg Kichererbsen
      1kg Erbsen und Möhren
      3kg Mais
      5kg verschiedene Bohnen
      3kg Tomaten (stückig, gehackt)
      4l Tomatensauce / Fertigsaucen

Pfannkuchen
      Couscoussalat - auch mit Dosengemüse

Ein letztes Mal Las Palmas

February 11, 2020 in Spain ⋅ ☀️ 21 °C

Nach dem ich Güigüí nach drei wunderschönen Tagen hinter mir gelassen und Sebo mich in Mogán abgesetzt hatte musste ich mich erstmal neu orientieren und einen Plan für die nächsten Tage machen. Da mich die Nachricht erreichte, dass mein Boot noch einige Tage braucht entschied ich mich die anderen aus meiner Crew an einem anderen Strand zu besuchen. So machte ich mich dann am nächsten Tag auf den Weg und erreichte gegen Mittag den Strand. Dort traf ich Magnus aus Las Palmas wieder, der auch auf meinem Boot ist, und erstmal Jonas und Carmen, ebenfalls Teil der Crew. Wir verbrachten nur einen Abend zusammen, aber verstanden uns super, was mir ein gutes Gefühl für die beforstehende Überfahrt gab. Am nächsten Tag brach ich auf, um wieder zurück nach Las Palmas zu trampen, da ich das Bedürfnis hatte zu surfen. Allerdings kam ich nur bis Maspalomas und nam von dort den Bus nach Las Palmas.
      Am Hitchhikers Beach traf ich wieder auf Stuart und Chris, mit denen ich mehr als einen Monat zusammen am Strand verbracht hatte und lernte Marvin kennen, der neu dazugestoßen war. Die nächsten Tage verbrachte ich hauptsächlich mit entspannen, containern und mit alten Freunden chillen. Das Surfen stellte sich leider als schwierig heraus, da der Sturm über dem Nordatlantik riesige Wellen zu den Kanaren trieb, die kreuz und quer auf den Strand trafen.

City Beach Tour

November 9, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 22 °C

Neuer Tag, neues Glück. Die Sonne hat uns heute mit einer warmen Brise geweckt, auch die Canarienvögel haben ihr Bestes gegeben.
      Nach einem ausgiebigen Frühstück war heute der Nase nach spazieren angesagt. Daraus sind dann summa summarum mehr als 10 km geworden. Aber wir sind ja fit (hust hust). Alte Erinnerungen (die 44er Reise nach Gran Canaria) haben wir aufleben lassen. Am Nachmittag war dann Tagesausklang am Strand 🏝️ angesagt. Die Seele baumeln lassen und andere beim Sport beobachten. Ja, auch das ist anstrengend.😅
      Jetzt aber Schluss mit lustig, die Rooftop Bar rooft, äh ruft.

Hitchhikers Beach

December 18, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 12 °C

Den ersten Tag am Hitchhikers Beach nutzte ich erst mal zur Orientierung im Hafen und um die anderen kennenzulernen. Der Strand erstreckt sich auf vielleicht 500m und grenzt direkt, nur durch einen Zaun getrennt, an den Hafen. Dort errichteten wir auch unser "Lager", wo wir unser containertes Essen und Gepäck lagerten. Die ersten Tage waren wir eine Gruppe aus ausschließlich Deutschen, was sich mit der Zeit dann etwas ändern sollte. In der gesamten Zeit waren um die 10-15 Leute. Die Tage verbrachte ich meist im Hafen und sprach mit Bootsbesitzern, Kapitäns und vielen anderen, die sich im Hafen herumtrieben. Abends gingen wir regelmäßig containern und chillten am Strand. Nach der Zeit hatten wir die Supermärkte ausgemacht und gingen meist mit ungefähr 8 Leuten Containern. Teilweise war das auch nötig, da wir soo viel Essen fanden, dass jeder eine Box voll mit Essen tragen musste.Read more

El Atalanta

February 9, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 16 °C

Eindelijk is de wind wat geen liggen en horen we de zee ipv de fluitende wind.
      We besluiten naar Las Arenas te wandelen om boodschappen te doen maar het wandelen en het zonnetje doen zo goed dat we doorwandelen tot aan het parkje aan het beeld El Atalanta. Het barretje waar we wilden eten is gesloten en in renovatie dus maar terug naar Las Arenas waar we gaan lunchen bij ‘Scooters’.
      Daar bestellen we veel te veel: een pizza voor Dirk en een sandwich California voor mij maar hier geeft men altijd een vork en twee bordjes om te eten want ‘s middags eet men hier meestal portions en tapas en pas ‘s avonds echt een maaltijd. Dus bij mijn twee halve broodjes is ook een portie frieten en het broodje zelf krijg ik amper op.
      Met volle maag wandelen we terug en stoppen bij La Peña voor een Ron Miel en nu hadden ze daar toch puntitas de calamar en die kon Dirk niet weerstaan dus njam, njam die namen we dan ook maar.
      Volgegeten konden we op ons terras toch een uurtje of zo in ‘t zonnetje zitten, het was dan 19gr en NNO wind dus niet zo vlak op terras gericht.
      Ons avondeten was vlug klaar: een potje yoghurt!
      Op TV gala de Reina want dat zien we liever vanuit de luie zetel.

Zonnekloppers

February 26, 2018 in Spain ⋅ ☀️ 19 °C

Ja, die storm was dus vannacht! Veerle is er wakker van geworden en die slaapt normaal heel vast. Fluitende wind, grote golven en dreigende nacht luchten.
      Dirk en ik hadden de fluitende wind wel gehoord maar zijn dat blijkbaar al meer gewoon.
      Bij het opstaan zonneschijn en geen wolkje aan de hemel.
      We wandelen naar Mercado Central die is het dichtste bij, vis, groenten en fruit voor, voor ons Veerle, ongelooflijke goedkope prijzen.
      Het strand lokte ons en Dirk kookte terwijl worteltjespuree met samafilets.
      Een korte siësta wegens de warmte in de schaduw op terras en terug naar t strand tot 5u.
      Onze laatste boodschappen om mee te nemen: Voltadon voor onze Hugo en dekseltjes voor ons Greta en we konden nog boccadillos eten op het terras de eerste keer deze hele vakantie. Dirk en ik wandelden nog naar El Muelle om een extra grote Tinto Verano te drinken.

Drukke zondag

February 24, 2018 in Spain ⋅ ☀️ 20 °C

Het ziet er een mooie dag uit, de zonnebedden worden op strand gezet en er is geen wolkje aan de hemel. Op onze weer-app zien we wel dat er wind en later tot 90% regen wordt gegeven maar we denken dat dat wel een vergissing zal zijn!
      De intentie is om naar het marktje aan de haven te gaan maar dat staat er niet? Verrassing, niet getreurd we nemen de bus maar de oude stad voor het marktje aan de kathedraal. Tweede verrassing dat staat er ook niet!
      Ik ga binnen in Casa Colon en vraag aan de balie waarom de artisanale toeristenmarkt er niet staat en het antwoord is: precotion por er male tiempo.
      Uit voorzorg tegen de storm??? En de zon schijnt volop.
      We nemen de bus terug en gaan op ons terras zitten tot inderdaad de wind aanwakkert en beneden de glazen verstevigde windschermen omwaaien en de parasols uit de voeten getild worden. Op ons terras is het nog steeds goed zitten want de wind komt uit het Zuid-oosten en die voelen we minder.
      Om 3u de eerste regendruppels die prikken als naalden om onze huid.
      Ik hou het nog even vol maar om 4u is het te veel en we komen binnen zitten.
      Tegen 7u gaan we naar Madrileña om chinees te gaan eten en lijkt het ergste voorbij.
      Nog een rustige avond met lezen en VRT-NU waar we onze Vlaamse programma kunnen bekijken, wel via klein scherm op de IPad met ieder één oortje want Dirk kijkt Spaanse voetbal.

Dia de las Amoroses,Valentijn

February 14, 2018 in Spain ⋅ 🌙 17 °C

Ik heb een plantje dat ik wortel liet schieten in de lege bloempot op terras geplant!
      De stekken had ik meegebracht van Parque Juan Paulo VII en toen in wat water laten wortelen. Dirk had een dinertje beloofd in een echt restaurant, dus geen barretje, voor Valentijnsdag!
      Ik koos voor een Italiaans restaurant waar we al jaren voorbij wandelen op de dijk. We gingen op het bovenste terras zitten met prachtig uitzicht op de zee en het strand, 2u later stapten we buiten.
      Ik heb nog anderhalf uur op het strand gelegen en de zon ging onder. Het werd 25 gr en geen wolkje aan de hemel!
      Voor Dirk op TV Real Madrid tegen Paris Saint Germain ik lees nog wat en kijk naar VRT-nu.

Zonnen op playa Canteras

February 16, 2018 in Spain ⋅ ☀️ 23 °C

Mooie frisse ochtend ik zit op het terras nar de opruiming van het aangespoeld zeewier te zien, de Playa wordt alle dagen opgekuist. Na de storm van verleden week begint nu het zeewier aan te spoelen, dat merkten we andere jaren ook.
      In de verte beginnen we de contouren van Tenerife te zien, en ik zag de eerste policia municipal in korte broek. Dat voorspelt goed weer.
      We gaan onze boodschappen doen in Mercado Central van hieruit is dat dichter bij dan Mercado del Puerto.
      Voor de Mercado zijn ze de straat aan het opbreken, op de stoep staat geschreven : metro merde! Zou er dan toch sprake zijn van een metro zoals Paco zei?
      Voor de rest heel de dag zonnen, lezen en ontspannen en ‘s avonds nog een wandeling naar Parque Catharina waar de Murga’s hun gala hebben omdat dat uitgeregend was verleden week. Daarom dat de Concurso maquillaje corporal dinsdag was ipv vandaag. Oh ja het was zonnig en 30gr.

Arucas

February 23, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 14 °C

Veerle slaapt hier goed en heeft geen last van nachtlawaai of de donderende zee maar ze is wel om 5 of 6u klaar wakker! De gewoonte van thuis vroeg op te staan.
      Er is regen voorspeld en we besluiten naar Arucas te gaan. Dat is ook wel hier in het noorden maar nog altijd beter dan een hele dag op het app te blijven rondhangen.
      Zoals wij weten zijn onderweg de bananenplantages te zien en dat is wel interessant als je dat nooit eerder zag.
      Aan het busstation wandelen we een schoenwinkel binnen en vinden de juiste schoenen waar we gisteren al naar zochten voor ons Veerle, om te dragen op het trouw festival van Lynn!
      Dan bezoeken we Arehucas de rum stokerij en het is de eerst keer dat we inkom moeten betalen maar eens we binnen zijn begrijpen we waarom.
      Alleen de 4 bodega’s of rijpingskelders waren nog hetzelfde de rest van de bezoekersruimtes zijn helemaal vernieuwd zelfs in zulke mate dat het nep lijkt!
      Gelukkig is de tasting op het einde nog royaal!
      We nemen vandaar een taxi naar ‘montagna de Arucas’ de berg die we tevoet terug afdalen, spijtig dat het restaurant boven nog steeds gesloten is.
      Een vlugge lunch in een panadería want het begon te regenen, en een wandeling door het park en de autovrije straten en ons bezoek zat erop. In Las Palmas stapten we uit aan Las Arenas en kon een bezoek aan de Primark eindelijk plaatsvinden. We besloten ‘s avonds nog een pizza te gaan eten. Het was een vermoeiende dag we deden 17.456 stappen of 12,2Km.

Playa de las Alcaravaneras, Strand de Las Alcaravaneras, beach de Las Alcaravaneras