Spain
Plaza Clavijo y Fajardo

Teguise - Wochenmarkt

August 18, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 24 °C

Der heutige Tag führte uns zunächst nach Teguise. Dieses nette Örtchen verwandelt sich jeden Sonntag von ca. 8:00 Uhr bis 14:00 Uhr in einen kleinen Jahrmarkt. In fast allen Straßen und Gassen kann man alles bekommen was man braucht und vor allem was man nicht braucht!Read more

Teguise

March 12, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 25 °C

Het is zondag en dat betekent markt in Teguise. Het lijkt Nicky leuk om hiernaartoe te gaan, dus dat is wat we gaan doen. Helaas moeten we er wel met de bus heen omdat de auto van Nicky bij de garage staat voor reparatie. Op zijn Spaans lopen we op goed geluk naar de bushalte en moeten vervolgens 30 minuten wachten... de bus is net weg. 30 minuten is echter niks vergeleken met wat er later op de dag zou gebeuren.

Maar laten we eerst de markt doen. De toeristen komen met grote tourbussen vanuit de verschillende resorts op het eiland. Het is druk en heet, maar wel erg leuk en mooi. Ik heb vandaag niet zo veel foto's gemaakt omdat ik vooral wil genieten van de atmosfeer. Er zullen meer kansen voor leuke kiekjes komen.
      Op de markt is veel troep zoals petten, T-shirts en portemonnees te vinden. Natuurlijk worden er ook wat lokale producten zoals kaas, wijn en groente verkocht.

Rond 13:30 begint het af te lopen en wordt de zon te sterk. We besluiten af te koelen in een cafeetje. We zaten nu nog lekker, maar het werd tijd om de bus terug te pakken. We zijn bijna bij de bushalte en zien tot onze schrik de bus net wegrijden. Shit. Maar is niet erg, we nemen gewoon de volgende, toch? Helaas dat bleek niet zo simpel te zijn.

De volgende bus zou pas over 1,5 uur komen. We doen een poging om te liften, maar een paar Duitsers gooien roet in het eten door te proberen met ons mee te liften. Dan maar ergens in de schaduw wachten. 1 uur verstrijkt, verveling slaat toe. Na 1,5 wachten staan we weer bij de bushalte. Maar helaas, geen bus. Oke, wat nu? de volgende bus zou ook weer 1,5 wachten betekenen. Waarschijnlijk zijn de bussen ingezet op een andere plek vanwege carnaval. Na 3 uur wachten kwam er eindelijk een taxi waarmee we terug naar Arrecife zijn gereden. Hier hebben we Liz en Gaby, vrouw en dochter van Nicky, opgepikt en zijn doorgereden naar een Colombiaans restaurant. We hadden ondertussen flink honger. Gelukkig maar, want wat was deze maaltijd groot.

In de avond is het lekker afgekoeld en lopen we een stuk langs de zee. Hier zien we iets moois. Nicky verteld mij dat door het botsen van warme en koele luchtstromen er plaatselijk mist kan ontstaan. Hoe dit precies ontstaat wil ik later nog even opzoeken.

Teguise

November 17, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 24 °C

Teguise wurde um 1406 durch Maciot de Béthencourt, einem Verwandten des aus der Normandie stammenden französischen Eroberers Jean de Béthencourt, als Kolonialstadt unter dem Namen Gran Aldea de Acatife gegründet. Später wurde sie nach der Geliebten von Maciot, Teguise, der Tochter von Luis de Guardafía, dem letzten indigenen Herrscher der Insel, benannt.

Die Kirche Nuestra Señora de Guadalupe wurde ursprünglich 1428 erbaut und steht an der zentralen Plaza de la Constitución mit Palmen, Indischen Lorbeerbäumen und Araukarien. Sie wurde bei Piratenüberfällen mehrmals zerstört.

Plaza Clavijo y Fajardo