Spain
Albacete

Here you’ll find travel reports about Albacete. Discover travel destinations in Spain of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Chinchilla de Montearagón

February 13 in Spain

On today's journey we passed a wind farm of a couple of hundred turbines. Considering the lack of fertility in the earth around here it was a great way to transform the productivity of the area.

Much of the motorwayside landscape remained the same red or yellow ochre rolling hills and flat plains that are coming to represent Spain in our minds. The distinctively named Chinchilla de Montearagón was mounted on one such hill, but provided a large flat gravel car park from which the town rose on 3 sides. Will went exploring up the steep narrow lanes and the elevation provided far ranging views of the surrounding countryside. After all his exertion be found a bar for a refreshing beer that came with salted nuts and a huge pork scratching.Read more

Ossa de Montiel, Spanje

June 9, 2016 in Spain

Los Batanes deel II

Onze nieuwe camping ligt letterlijk in de middle of nowhere. Op de weg er naar toe kwamen we meer dode slangen tegen dan auto's. De omgeving doet ons denken aan western films, tot dat we in de buurt van de camping komen, die aan een reeks aaneengesloten meren ligt. Het is hier een soort groene oase vol met allerlei mooie vogeltjes. Het zwembad van de camping is helaas nog gesloten, dus we besluiten om de volgende dag bij het meer te gaan zwemmen. Het meer is heel mooi, helder water en vol met eenden, visjes en kreeftjes. Max heeft zich de hele middag vermaakt met steentjes gooien en kijken naar alle honden die er waren. Spanjaarden zijn echte hondenliefhebbers. De een na de andere Spanjaard kwam er met zijn hond zwemmen. Zowiezo zijn de Spanjaarden ontzettend aardig en behulpzaam, hoewel ze bijna allemaal geen woord Engels spreken. Met handen en voeten komen we er altijd wel uit. Grappig dat de Spaanse serveerster in het restaurant op de camping (redelijk) Nederlands spreekt, geleerd van een oude Nederlandse baas van haar! De volgende dag gaan we alweer door naar Cordoba. We bereiden ons voor op de warmte die ons te wachten staat.....Read more

Mesones

April 5, 2016 in Spain

Mardi, 5 avril 2016
    C'est notre dernier jour en Andalousie aujourd'hui. Nous quittons Cordóba en direction d'Albacete. Peu après la ville, dans un paysage vallonné, arrivent les premiers pressoirs à huile. L'odeur ambiante change, jusqu'à présent nous étions bercés dans un parfum de fleurs d'oranger, maintenant ça sent la tapenade. Les oliveraies nous accompagnent sur plus de 200km aujourd'hui, c'est impressionnant. Avant de quitter l'Andalousie, il nous reste un trésor culturel à visiter, Baeza et Úbeda, deux cités "Renaissance" classées UNESCO. La première juste traversée en voiture, nous avons prévu de visiter la seconde. Úbeda surveille depuis son rocher les collines couvertes d'oliviers. Ce n'est pas facile de garer notre bus, les parkings devant les remparts sont tous pleins et les ruelles du centre super étroites. Une fois passé un goulot entre deux maisons, nous pouvons stationner sur une immense place vide à deux pas de l'église. La Sacra Capilla del Salvador est richement décorée, mais elle aurait besoin d'une rénovation. Ils n'ont certainement pas les mêmes moyens à disposition ici que dans les grandes villes. Nous nous promenons dans le centre bien vivant et laissons nous tenter par des produits d'une boutique dédiée à l'huile d'olive. Il nous faut ensuite, c'est notre anniversaire de mariage, un bon resto. Nous avons dîné à La Imprenta (catégorie "chic" du routard), une ancienne imprimerie. C'était divin! Nous continuons notre route "oliviers" et voulons passer la nuit au seul camping loin à la ronde: Rio Mundo. Nous nous trouvons maintenant dans la région Castilla-La Mancha. Le GPS nous fait prendre une route de montagne impossible, même plus goudronnée. Nous décidons de faire demi-tour et perdons ainsi une heure. Après avoir passé un col de 1250m, une étroite vallée, croisés trois fois des chamois, nous arrivons enfin au bout du monde, à 850m, au Parque National du Rio Mundo. Le rio est pas mal "gonflé" vu la pluie des dernières 48h. Le repos sera paisible et frisquet (7° ce soir). Nous sommes juste 8 personnes ici et certainement des animaux sauvages.Read more

Los Batanes

June 3, 2016 in Spain

Vandaag staat er na een rit van iets meer dan 400 km, een totaal van 2404 km op de teller. Daarvoor hebben we 273 liter diesel nodig gehad.

Gisteren beleefde we nog een hilarisch moment bij het zwembad in Peniscola. Wij lagen met zijn vieren te chillen, toen een vrouwelijke Nederlandse en tevens zwartgeblakerde walrus begon te schreeuwen dat er een kat of rat langs haar been zou zwemmen in het zwembad. Meteen stond het halve bejaardenhuis naar het zwembad te staren alwaar een donker uitziend object waarneembaar was, op de bodem van het zwembad. Hierop heb ik, Jorrit, mijn stoute slippers uitgetrokken en een duik gewaagd om het object onder water te identificeren. Aldaar aangekomen trof ik na enig onderzoek een stuk palm-boomschors aan. Ik nam dit vervolgens in mijn hand en sprong hard het water omhoog met de boomschors in mijn hand en schreeuwde luidkeels; WHAAAAAAA EEN DODE RAT!!! Twee dames kregen ter plekke een hartverzakking, één bejaarde man zijn stoma knapte ter plekke, een andere liet van schrik alles in zijn incontinentie luier lopen en twee andere bejaarde mannen moesten gereanimeerd worden, maar dat mocht helaas niet meer baten. Vanaf dat moment werd ik door de vrouwelijke campinggasten trouwens "een echte vent" genoemd!Read more

Provincia de Albacete, Albacete, Albazet, アルバセテ