Spain
Burgos

Burgos!

August 4 in Spain ⋅ ☀️ 25 °C

75km done! Ik was wel even zuur toen ik merkte dat de kilometers alleen maar omhoog gingen. Klimmen, klimmen, klimmen oefff! Maar wel het hoogterecord tot nu toe van deze reis! En daarna was het kilometers lang naar beneden. Wind in de haren en keihard mee trappen 🥳 De volledige 40km waren langs een grote weg en hierdoor heb ik iets ontdekt. Als je vriendelijk glimlacht naar vrachtwagens, gaan ze toeteren zodat je je helemaal wild schrikt... Wat zullen die mannen een lol hebben gehad😂 Ik ga de tent opzetten. Of misschien eerst nog even uithijgen ;pRead more

Paellaaaa

August 4 in Spain ⋅ ☀️ 22 °C

Als je in Spanje bent, moet je toch écht ook paella gegeten hebben! Dat vond ik een mooi excuus om weer wat te eten in het restaurantje op de camping. Voor €15 hoef ik de komende 3 dagen niets meer te eten. Ik ontplof! En dan heb ik de kip nog voor meer dan de helft laten staan haha. Toen de meneer mijn halfvolle bord meenam bromde hij chagrijnig, terwijl ik lief lachtte😂🙈Read more

Rise and shineee

August 5 in Spain ⋅ ☀️ 9 °C

Brrrr wat was het koud vannacht! Gatsie! En ook met inpakken net was alles nat van de dauw. Dat is nog eens iets anders dan een Frans/Spaans zonnetje🙈 Maar niet getreurd! Als het goed is gaan de temperaturen vandaag weer over de 30 graden, dus ik zal het nog warm zat krijgen. Ik ga lekker ontbijten en dan stap ik op. Fijne dag allemaal!Read more

En nu?

August 4 in Spain ⋅ ☀️ 21 °C

Okee overwinning op mezelf! Het hostel dat ik in gedachten had blijkt gesloten, dus ik moet opzoek naar andere opties. Change of plans! En ik ben eigenlijk best wel trots op hoe ik dat doe haha. Gewoon én op het laatste moment van een plan afwijken én ook nog m'n 'enige houvast' de route loslaten😬 Dus voor nu: spullen weer inpakken, muziekje op en nog eens 40km knallennnn naar Burgos!Read more

Finish!

August 5 in Spain ⋅ ☀️ 29 °C

Ik zit alweer helemaal ready op de camping! De tent staat op, en m'n stoeltje staat in de schaduw. Het was 55km lang genieten! Ik heb geklommen, gedaald, gegraveld en voornamelijk gelachen ;). 8km voor de camping kwam ik een wandelaar tegen met een Jacobsschelp. Ze kwam uit Duitsland en het was heerlijk even kletsen! Na een paar kilometer kwamen we bij een oude abdij een pelgrimscafeetje tegen waar we wat hebben gedronken en watermeloen hebben gegeten. En toen het laatste stukje naar de camping, met een wel heel toepasselijke naam: Camino de Santiago! De eigenaar sprak alleen Spaans maar toen ik probeerde uit te leggen dat ik uit Nederland kwam, werd hij helemaal wild😂 Blijkbaar was ik niet de eerste Nederlander, en of ik Nijkerk op de kaart wilde zetten 'por favor'. Dus bij deze! De man was helemaal gelukkig met z'n nieuwe plaatsje in Hollande en liet het trots aan z'n vrouw zien. Wie spot Nijkerk op de kaart?Read more

Feestje!

August 5 in Spain ⋅ ☀️ 32 °C

Heee ik hoef nog minder dan 500km te fietsen! Dat is nog niet eens naar Parijs, dus we zijn er bijnaaaa ;p
    Wisten jullie dat ze hier ook zonnebloemenvelden hebben? Lang niet zoveel als in Frankrijk, maar nog steeds even leuk voor op de foto😂 Ohja! Hoe dichterbij ik kom, hoe meer borden er staan naar Santiago. Een super leuke aanmoediging!
    Alvast welterusten allemaal🤗

Goedemorgen!

August 6 in Spain ⋅ ☀️ 18 °C

Het is wat later dan ik eerst had bedacht, maar ik lag gisteren ook later in bed🙃 Rond 19u raakte ik aan de praat met een andere campinggast. Een vriendelijke man van 27 die vanaf Hamburg hiernaartoe is komen fietsen. Hij heeft al meer dan 3000 km afgelegd! Het werd steeds later en later en we vertelden elkaar steeds meer en meer. Hij had een buddhistische kijk op de wereld en 'problemen' en het was heel interessant om daarover in gesprek te gaan. Op sommige momenten was ik overduidelijk iets te nuchter om erin te geloven haha, maar toch was het heel bijzonder. Het gesprek was heel 'diep', maar er werd ook veel gelachen. Ja, wederom een heel bijzondere en unieke ontmoeting. Rond half één hebben we er maar een einde aan gemaakt, maar ik weet zeker dat we nog uuuuren door hadden kunnen kletsen. Dus de wekker ietsje later en vandaag weer genoeg stof tot nadenken. Ik ga even afscheid nemen en dan opstappen. Fijne dag allemaal!Read more

Camino Frances 7

August 8, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 26 °C

Nach zwei weiteren Tagen bin ich heute in Burgos angekommen. Mein gestriges Etappenziel war Atapuerca, ein hübsches kleines Dorf in der Provinz Burgos. Atapuerca ist eine Weltkulturerbestätte, da dort die ältesten menschlichen Fossilen Europas entdeckt wurden.
    Heute ging es dann 20 km weiter in die Stadt Burgos. Der Weg dorthin war nicht so überwältigend - es ging vorbei am Flughafen, durch ein Gewerbegebiet und zwei Vororte von Burgos - also viel Asphalt. 😒 (aber bei insgesamt 764 km kann es auch nicht immer idyllisch sein)
    Da ich bereits mittags im Stadtzentrum angekommen bin, hatte ich noch ausreichend Zeit mir den historischen Stadtkern mit der Kathedrale anzuschauen - ein grandioses Bauwerk. Durch die 19 Kapellen in der Kathedrale wirkt der Innenraum aber etwas verbaut. Von außen ist sie aber toll anzusehen. Einer der Baumeister war übrigens Johannes von Köln.

Bankje!

August 5 in Spain ⋅ ☀️ 18 °C

Een bankje gespot in de schaduw, dus tijd om wat te lezen! De eerste tien kilometer samen met een vrouw gefietst die ook richting Santiago ging. Dat was erg gezellig! Samen op de foto geweest bij de kathedraal van Burgos, maar die moet ze nog even sturen. Ohja! Net zag ik ook een hertje met een babyhertje en ik heb al heeel vele konijnen gespot vanochtend. Nog 30km te gaan vandaag! (als het goed is haha)Read more

gut erholt

October 21, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 7 °C

aus so schönen boxspringbetten und einem solch warmen raum wollten wir fast nicht aufstehen. nur der kaffeegeruch hat uns dann doch ans buffet gelockt. das halbe person hat wieder mitangepackt und geholfen unsere carla zu beladen. und die kinder wollten noch die offizielle jakobsmuschel kaufen, welche uns die besitzer dann geschenkt haben. auch sonst waren sie sehr grosszügig und herzlich. sogar der kleine cäsar-hund wollte mit uns mit. die strecke verlief heute vor allem auf der nationalstrasse, welche sehr stark mit lastwagen befahren war. sie haben aber extrem rücksicht genommen und viele haben gehupt aus freude. ein teil fuhren wir noch in sinem seitental, welches wunderschön war. flavio hat heute noch einen spektakulären absprung vom fahrrad gemacht. schuld war eine abgebrochene bodenmarkierung. schrammen, tränen und eine kleine kinnbeule waren das resultat. es geht ihm aber schon wieder blendend. der nachtisch kommt bekanntlich erst am schluss; wir sind von 640 auf 1149 höhenmeter rauf und das alles innerhalb 5 kilometern. in agès sind wir in einem steinalten haus, welches nicht einmal geheizt wird. wir haben unsere schlafsäcke ausgepackt. morgen gibt es eine lockere tour nach burgos, wo wir ein paar tage verweilen. gebucht wurde die unterkunft vom hostal-besitzer von der letzten nacht. die unterkunft ist an einer toplage zu einem sensationellen preis, welcher er für uns hartnäckig ausgehandelt hat. wir freuen uns alle auf eine pause.Read more

Provincia de Burgos, Burgos, ブルゴス