Spain

Top 10 Travel Destinations Santiago de Compostela

• Oct13

Salceda To San Lazaro

October 13, 2019 in Spain ⋅ 🌧 13 °C

Heavy rains were predicted for today, but we lucked out a little. It drizzled lightly most of the day, but nothing too serious. The walk was made slightly easier, due to the number of places that we could stop at. We walked a long 24 kilometers to the San Lazaro albergue, which is in a suburb of Santiago. About a 30 minute walk to the cathederal. It is the same albergue that I always stop at here. Tomorrow morning we can take our time getting to the cathederal to figure out the process to get our compestela.

Just a few pics from today.

Mary-Anne McLaughlin

Congratulations,Terry on this inspiring journey including the rugged San Salvador! Paul is fortunate to have you as a Camino wingman. Go well tomorrow and please offer a prayer of gratitude from the home fronts.

10/13/19Reply
    Sylvia Thomas

This is beautiful, fairyland like.

10/14/19Reply
    Sylvia Thomas

You have had quite an adventure. Congratulations Terry on another Camino walk

10/14/19Reply

Santiago, Spain

June 4, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 16 °C

Santiago - saw the triumphant travellers entering the Santiago de Compostela Cathedral at the end of the Camino de Santiago. Although not a part of it, we could appreciate the emotions and achievement of completing their goal.
    It is cold and showery here and Santiago is not our final destination for tonight so moving on to Fisterra where we will spend two nights.

Camino Frances 17 - Ankunft in Santiago

August 26, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 18 °C

Heute habe ich mein erstes großes Ziel auf dem Jakobsweg erreicht - Santiago de Compostela. 13:40 Uhr bin ich an der Kathedrale in Santiago angekommen 😃🎉.
    Gemeinsam mit einigen Bekannten habe ich erstmal die Atmosphäre auf dem Vorplatz der Kathedrale genossen, bevor es zum Pilger-Büro ging. Dort habe ich, wie alle Anderen eine Nummer gezogen und dann hieß es warten. Nach über vier Stunden hatte ich endlich meine Pilger-Urkunde und das Zertifikat über die gelaufenen Kilometer in der Hand. (laut Zertifikat waren es 779 km)
    Morgen werde ich mir dann etwas die Stadt anschauen.

Tolle Leistung.

Florian Troeger

Glückwunsch👍🏻

Dana Nohr

Supi!!!😊💪

Opzoek naar wijn!

August 15, 2020 in Spain ⋅ ☀️ 18 °C

Deze happy girl gaat op pad! Met een beetje fantasie zijn de wilde haren het resultaat van uuuren bezig met de krultang, is de labello vanwege verbrandde lippen de mooiste lipgloss ooit, en is het shirt dat ik al 5,5 week aan heb het meest sexy truitje dat er bestaat! 🤪Read more

Corinne Ovinge-Best

Ga d'r voor, meis, je hebt het meer dan verdiend !😉😘🥰

Corry janmaat

Je ziet er stralend uit😘 Veel plezier vanavond. En mogen we je bedanken dat we op afstand, maar toch zo dicht bij, hebben mogen genieten en meebeleven wat jij voor een top prestatie heb geleverd. Je bent een fantastische Power Girl. Diepe buiging voor jou🙏🙏❤❤

👍🎉❤️ Enjoy! [Marielle]

Slaaplekker!

August 15, 2020 in Spain ⋅ 🌙 15 °C

En daar zit ik dan. In een klein restaurantje middenin Santiago de Compostella. Terwijl ik aan m'n wijntje zit voel ik mij enorm trots, gelukkig, dankbaar en nog veel meer. Zes weken leek een eeuwigheid toen ik begon, maar eigenlijk is de tijd heel snel gegaan. Zoveel zelfkennis opgedaan, zoveel vertrouwen gekregen, zoveel downs maar 1000 maal zoveel ups. Ik ga nog twee dagen genieten van deze prachtige stad, maar tot hier was het al een fantastische reis. En hoe geweldig dat jullie allemaal mee hebben geleefd. Bedankt van een iets wat aangeschoten en dus sentimentele Femke, vanuit Santiago😘

Haha ja deze gekke foto van vanochtend vond ik wel grappig voor erbij haha! En nu ga ik proberen m'n hotel terug te vinden en dan ga ik suuuuuper lekker slapen. Morgen neem ik jullie mee op avontuur in Santiago! Slaaplekker en tot snel (nu dus écht heel snel wat heb vanmiddag m'n vlucht geboekt voor maandagavond)!

Heeeeeerlijk slapen vannacht!!!😘

Ariëtte Van den Bos

Wat zal jij lekker slapen in je luxe bedje . 🤭😴😴😴😴❤😘😘

Mink Broersma

💪🏼💪🏼❤️

8/15/20Reply

You did it!!! Zo vet! Gefeliciteerd met deze prestatie en geniet van je eindbestemming. Cheers!! [Amber]

Help!

August 16, 2020 in Spain ⋅ ☁️ 16 °C

Ohnee ohnee.... Na 5,5e week vroeg te zijn opgestaan, stond de wekker voor vanochtend pas om 9u. Maar ojee! Ben ik het uitslapen verleerd? Ik zat om precies 7u rechtop in m'n bed haha. Nouja, dan maar vast een ochtendwandeling gemaakt door de stad en mezelf getrakteerd!Read more

Lekker, meis!

Anne Broersma

Ik dacht even dat er koffie bijstond. 😜

Ariëtte Van den Bos

Goede morgen. Vroeg opstaan dan heb je een lekkere lange dag . Wel zonde van dat lekkere luxe bed natuurlijk.🤭 En je bent alvast op tijd voor de pelgrimsmis. 😇🏰. Vandaag verder genieten en lekker nagloeien van je prestatie. 😘😘

De pelgrimsmis!

August 16, 2020 in Spain ⋅ 🌧 18 °C

Wauw, dat was bijzonder! Vanwege covid-19 mochten er maar 100 man naar binnen, en ik was nét op tijd met nummer 93. Ondanks dat het volledig in het Spaans was, was het erg mooi en bijzonder om bij te wonen. Oja, ik heb ook iets ontdekt! Een mondkapje tijdens zo'n mis is best handig, want je kunt heeeel makkelijk stiekem gapen ;p

Ondertussen heb ik een tentje gevonden om mijn laatste avond in Santiago te vieren. Proost!

Proost!! 👍Kanjer.♥️

Henny Tweel

Proost🍷op je avontuur.

Corinne Ovinge-Best

Mooi, meis! Maak er een mooie avond van...😉

M'n grote vriend!

August 16, 2020 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

Dag dag fiets! Wat heb je mij ver gebracht. En niet één keer een lekke band, of andere pech. Eigenlijk wel een beetje medelijden voor al het gemopper en gezeur dat je van mij hebt moeten aanhoren de afgelopen weken. Maar om dat goed te maken heb je wel de prachtigste landschappen mogen aanschouwen. Met als toppunt natuurlijk de kathedraal, hier in Santiago. De grote reis terug zul je alleen moeten maken. Maar binnen twee weken zie ik je weer in Nijkerk! Tot snel ;pRead more

Ariëtte Van den Bos

Geweldig dit .😅🚴‍♀️ fiets was ook blij met jou hoor en mocht zelfs elke dag op de foto.

Anne Broersma

En nog liefde voor het materiaal ook, fantastisch!!!😁😁👍👍

Hangover in Santiago de Compostela

October 18, 2019 in Spain ⋅ 🌧 13 °C

Heute ist der Geburtstag meiner Schwester Michelle, in den wir gestern gebührend rein gefeiert haben - Alles Gute Michi 🎂🎉🍻
    Die Stadt ist voll von Camino Pilgerern, die hierher kommen, um die Statue vom heiligen Jakob zu knutschen und damit ihre Wanderung abschließen. Leider befindet sich die Kathedrale gerade im Umbau, weshalb sie von innen eher den Charme einer Großbaustelle hat. Die Altstadt von Santiago de Compostela ist super schön mit vielen kleinen Gäßchen, aber ein Tag hier reicht vollkommen.... Auf geht's weiter nach Porto!Read more

Camino Frances 16

August 25, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 24 °C

Am Samstag bin ich von Ligonde nach Bonte gelaufen. Dabei führte der Weg unter anderem durch Palas de Rei, Campana und Melide. In Bonte hatte ich Glück und konnte meine Füße im herbergseigenen kleinen Pool etwas abkühlen.
    Von Bonte ging es gestern über Ribadiso, Calle (ehemals galicischer Musterort) und Salceda nach Santa Irene. Der Weg verlief größtenteils wieder durch Wälder bzw. Wäldchen, was sehr angenehm war.
    In Santa Irene angekommen, waren es nur noch 23 km bis Santiago 😃.

Santiago de Compostela, سانتياغو دي كومبوستيلا, سانتياجو دى كومبوستيلا, Santiaqo de Kompostela, Горад Сантяга-дэ-Кампастэла, Сантяго де Компостела, Santiago de Compostel·la, Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, Compostelako Donejakue, Santiagu de Compostela, سانتیاگو د کمپوستلا, Saint-Jacques-de-Compostelle, סנטיאגו דה קומפוסטלה, सांतिआगो दे कोम्पोस्तेला, Սանտիագո դե Կոմպոստելա, SCQ, Santiago di Compostela, サンティアゴ・デ・コンポステーラ, სანტიაგო-დე-კომპოსტელა, 산티아고데콤포스텔라, Compostella, Santiago de Kompostela, Santiago de Compostella, Santjago de Kompostela, Сантјаго де Компостела, सांतियागो दे कोंपोस्तेला, Compostèla, Сантьяго-де-Компостелæ, ਸਾਂਤੀਆਗੋ ਦੇ ਕੋਮਪੋਸਤੇਲਾ, سانتیاگو دے کومپوستیلا, 15701, Сантьяго-де-Компостела, සන්තියාගෝ ඩි කොම්පොස්ටෙලා, Сантијаго де Компостела, சாந்தியாகோ தே கோம்போசுதேலா, ซานเตียโกเดกอมโปสเตลา, Lungsod ng Santiago de Compostela, Sint-Djåke-el-Galice, סאנטיאגא דע קאמפאסטעלא, 聖地亞哥金波斯特拉, 聖地亞哥-德孔波斯特拉, 孔波斯特拉的聖地牙哥