Spain
Villadangos del Páramo

Eindelijk!

August 8 in Spain ⋅ ☀️ 32 °C

Jaaa deze chica is eindelijk op een camping! Wat en bizar lange dag. 10,5 uur onderweg geweest en dan ook nog in deze hitte. Ik stond te wankelen op m'n benen en m'n handen trilden als een gek. Maar na wat bemoedigende woorden en wat suikers, ging ik er weer tegenaan. Het zou nog 8km zijn naar het dichtstbijzijnde dorpje met 3 (!!) Albergues. Kan niet misgaan toch? Toch wel! Nummer 1: alleen de bar geopend. Nummer 2: niemand aanwezig en na een belletje bleken ze ook gesloten. Nummer 3: alleen de hotelkamers open voor een veel te hoge prijs... Arggghh toen was het wel even kut. Want het was onderhand al 17u geweest en ik was gewoon erg moe. Met een beetje hulp uitgevonden dat er een camping ongeveer 7km van de route lag. Alle moed verzameld, voor de 30000e keer vandaag, en weer opgestapt. En jahoor! Ik ben eindelijk op bestemming.Read more

Arghdhdhdb

August 9 in Spain ⋅ ☁️ 16 °C

Bah, niet zo'n lekkere ochtend! Alles is nat omdat het de hele nacht heeft geregend en toen ik naar het toiletgebouw liep, bleek m'n powerbank te zijn verdwenen. Overal gezocht maar ik denk dat iemand hem heeft meegenomen.... Eikels😒 Dit betekent wel dat de middag zal moeten compenseren door suuuuuper leuk te zijn, toch? Toch?! Oja ik heb wel nog een beetje Nutella, dus het had erger gekund hoorRead more

Camino Frances 11

August 15, 2019 in Spain ⋅ ☀️ 28 °C

Von Arcahueja waren es heute morgen nur noch 8 km bis ins Stadtzentrum von Leon, so dass ich 9 Uhr, pünktlich zum Frühstück ankam. (Glücklicherweise hatten einige wenige Cafés gerade aufgemacht, denn heute war in Spanien Feiertag.)
    Nach dem Frühstück habe ich die Kathedrale besichtigt, die vor allem für ihre tollen Glasfenster berühmt ist. Ansonsten ist die gotische Kathedrale viel schlichter als die Kathedrale von Burgos. Anschließend führte mich der Camino weiter durch die Stadt, in der aufgrund des Feiertages (noch) nicht viel los war.
    Meine heutige Etappe habe ich in Villadangos del Paramo beendet.

Rest...and rain

May 28, 2017 in Spain ⋅ ⛅ 16 °C

In León I took an extra day to relax, wash clothes and play tourist. I admired the city's old center section and cathedral, but Burgos remains my favorite city.

I got to see / hear rock concert put on by municipality-- and got only three hours of sleep my last night there, because of people singing and clowning outside my window till 3:30AM, and again at 6:30. (different people, I think)

Tempting as it was to stay in bed, I headed out into a drizzly Sunday morning, and walked the dozen or so miles to Villadangos del Páramo. It wasn't much more than a wide spot in the road, notable only for the most interesting take on minestrone I've ever been confronted with.

Etappe 22: Villadangos (-289km)

October 26, 2016 in Spain ⋅ 🌙 19 °C

Heute haben wir uns von León und dem Hostal, in dem wir praktisch alleine waren und uns fühlten, als hätten wir die gesamte Wohnung für uns, verabschiedet.
    Nicht mal aus der Stadt heraus haben wir quasi unsere erste einstündige Pause gemacht, da wir eine Menschenansammlung vor einem Hotel vorfanden und uns gesagt wurde, dass die Mannschaft von Real Madrid erwartet wurde. Das konnten wir uns nicht entgehen lassen und haben gewartet - jetzt weiß ich wenigstens, dass es nur zwei Minuten dauert, bis die komplette Mannschaft vom Bus ins Hotel verschwindet. Wenigstens Zidane hat kurz gewunken 😐
    Und wir haben Real Madrid gesehen 😉
    Danach also mit einer Stunde "Verspätung " weiter, der Weg war zuerst auch eher durch Industriegebiete, dafür bei strahlendem Sonnenschein und über 23 Grad. Haben uns dann für die kürzere Route entlang der Nationalstraße entschieden. Mit Musik und Korridorblick war das gar nicht mal so schlimm 🎧
    Ausserdem habe ich heute damit die 300km-Marke bis Santiago geknackt!

Villadangos del Páramo, Villadangos del Paramo, 24392