Sri Lanka
Getambe

Here you’ll find travel reports about Getambe. Discover travel destinations in Sri Lanka of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Dag 7 19 november

November 19, 2017 in Sri Lanka

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken naar een complex waar zich verdeeld over 5 verschillende grotten ruim 200 boeddhabeelden bevinden. Sommige beelden zijn ter plaatse uit het steen gehouwen, het overgrote deel is elders gemaakt en vervoerd naar de 5 grotten, die te bereiken zijn via meerdere trappen van in totaal 225 treden. Naast de beelden zijn de plafonds van de grotten mooi beschilderd. Zeer bijzonder allemaal en best wel indrukwekkend. Hierna door naar een terras voor wat te drinken, waar overigens al een kerstboom en een opblaasbare kerstman stonden, wel erg vroeg toch? Na de versnapering terug in de bus voor de rit naar de volgende stop: een kruiden en specerijen tuin. De bevolking van Sri Lanka leeft qua eten en drinken dicht bij de natuur, blijven ook langer gezond en in dit land komt aanzienlijk minder kanker en hart en vaat ziekten voor dan in het westen. Gemiddeld worden ze ook ook paar jaar ouder dan westerlingen. Deels door het eten van natuurlijke producten, gebruik van medicatie op basis van kruiden en specerijen en ook door het mediteren wat men minimaal 5 minuten per dag doet: dit laatste leidt tot minder stress. Kruiden en specerijen gezien en geroken: onder andere cacao, koffie, peper, foelie, nootmuskaat, kaneel, citroengras, et cetera. Ook allemaal een gezichtsmassage gehad met een heerlijke crème, wat je ook kon kopen uiteraard.
    Daarna verder met de bus voor de lunch om vervolgens door te rijden naar ons volgende hotel. Wederom prima, kamer met mooi uitzicht over de rivier en na aankomst werden we getrakteerd op de eerste tropische regenbui in onze vakantie inclusief donder en bliksem.

Dag 8 20 november

November 20, 2017 in Sri Lanka

Tot 14:30 uur geen programma, dus in eerste instantie denk ‘ha, lekker uitslapen’, maar dan zit je toch al om 8:30 aan het ontbijt. Uurtje later in de tuk-tuk richting centrum van Kandy. Typische Aziatische winkelstraatjes en markten. Hier en daar nog wat inkopen gedaan, onder andere schoenen en sokken voor opa, en rond het middaguur weer terug met de tuk-tuk naar ons hotel. (dachten we)
    Werden we gebracht naar een hotel waarvan de naam wel leek op die van ons hotel maar dat was ook het enige. Gelukkig was het niet zo ver van ons hotel vandaan, maar toch even een dingetje.
    ‘s Middags na de lunch naar edelstenen fabriek, tempel waar een tand van boeddha bewaard wordt en een dansvoorstelling. Edelstenen fabriek commercieel verhaal met de bedoeling dat je wat koopt natuurlijk. Tempel van de tand: de echte tand krijgt niemand te zien, is zo belangrijk omdat alle woorden van boeddha langs die tand gegaan zijn (sorry ik heb dit niet bedacht) en dansvoorstelling was ok: niet te lang, precies goed. Al met al redelijk relaxed dagje: we zijn uitgerust voor morgen, weer een dag met meerdere activiteiten.

Visiting the botanical garden in Kandy

March 25, 2016 in Sri Lanka

Quick stop at the botanical garden in Kandy. Even though it was pretty crowded ( the Catholic Easter was in full swing) we enjoyed this walk through the garden, especially seeing all those exotic animals roaming free :)

Getambe