Sri Lanka
Kammaltera

Here you’ll find travel reports about Kammaltera. Discover travel destinations in Sri Lanka of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Het avontuur gaat beginnen! :)

February 2 in Sri Lanka

*Meep, Meep, meep* De wekker gaat, het is 05:50 uur. We zijn nog erg slaperig, maar hebben weinig tijd om rustig wakker te worden. :| Het is zover! Ja, eindelijk...We gaan op reis! We nemen de trein op donderdagochtend om 06.53 uur richting Schiphol (Je moet wat als niemand je wil brengen. ;-)). Tot nu toe verloopt alles vlekkeloos. We stappen het vliegtuig in met het idee dat we een 2 persoonplekje aan het raam hebben (deze hebben we tenslotte gereserveerd). Toch? Dat geluksmomentje duurt ongeveer 20 seconden. We zitten geroosterd in midden van het vliegtuig tussen de mensen. Ach ja, tot aan Abu Dahdi is de reis maar 7 uur. ;)

Zo'n 7 uur later zijn we dan inderdaad aangekomen in Adu Dhabi voor onze overstap. Drie uur wachten is dan toch best wel lang en daar komt dan nog een vertraging van circa 1 uur bij. Na een krappe zit komen we gesloopt aan op het vliegveld in Colombo. Onze eerste bestemming is hier een paar kilometer van verwijderd, namelijk Negombo. Ondanks de vertraging die we opliepen vanaf Abu Dhabi is het onze taxichauffeur gelukt ons om 07.30 uur bij ons Guesthouse 'Romeo & Juliet' af te zetten. Onze check in is om 13.00 uur, dus we moesten wachten, heel lang wachten. Negombo is een heerlijke badplaats om bij te komen van een lange reis, dus dat doen wij ook. We bezoeken de lokale bevolking op het strand die druk aan het vissen zijn en uiteindelijk zijn. Uiteindelijk ploffen we onder een palmboom op het strand voor een dutje. :)

Eenmaal aangekomen bij ons Guesthouse komen we tot de ontdekking dat we een mega appartement hebben geboekt! Met een binnen zwembad! Wauw, en dat voor maar 5000 roepies (27 euro)! ;) Na een paar uur ontspannen, zijn we ready voor het centrum van Negombo. Hapje eten en wat rond kijken. Leonie zoet gelijk al mooie leren tassen voor mee te nemen naar Nederland. Het is nu te vroeg om er mee te sjouwen, dus dit krijgt nog een vervolg.

We sluiten onze laatste uurtjes rustig af in de tuin van ons Guesthouse. Morgen reizen we namelijk al weer verder. Het was een zware dag, maar we zijn er! Het begin van een mooi avontuur. :-)

Negombo

June 24, 2017 in Sri Lanka

Eine ruhige Zugfahrt und eine wilde Busfahrt später sind wir heute Nachmittag in Negombo angelangt. Die Stadt liegt sehr nah am Flughafen und dient Reisenden somit als Anlaufstelle vor An- und Abreise, dementsprechend üppig ist das Angebot an guten Restaurants und Hotels hier.
    Da unsere Tagesreise von 9-16 Uhr gedauert hat, blieb uns nach kurzem Ausruhen nur noch der Gang zum Abendessen. Bei Joseph waren wir dann auch bestens aufgehoben, sein Lokal liegt in der "Schlemmermeile" und serviert fangfrisch Fisch und andere srilankische Spezialitäten. Für mich gab es rund 400g Tunasteak mit Beilagen für ca. 5€, lecker!
    Auf dem Heimweg habe ich mir dann spontan noch die Haare für umgerechnet 3€ schneiden lassen - und es ist erstaunlicherweise auch ganz gut geworden.
    Für die Reise nach Kuala Lumpur und Singapur wird schließlich eine luftfeuchtigkeitsresistente Frisur benötigt.
    Einen Gast auf vier Pfoten hatten wir übrigens auch heute mal wieder in Form einer kleinen Katze...irgendwie sind die Katzen hier kleiner als daheim😅

Die letzten Stunden auf Sri Lanka...

April 24, 2017 in Sri Lanka

Negombo again.
    Kaum Touristen, drückende Hitze. So haben wir das gern 😀
    Wollen irgendwie noch nicht zurück...
    Melis letzte frische Socken hatten sich sogar noch versteckt um den Aufbruch zu verhindern 😁
    Aber half alles nichts...zurück ins kalte Deutschland!

Dag 2 14 november

November 14, 2017 in Sri Lanka

Voordat we vannacht na een relaxte vlucht gedouched en wel ons bed in rolden was het tegen drieën. Na een kort nachtje zaten we al voor negen uur aan ons eerste ontbijtbuffet op de zevende verdieping van ons hotel met een prima uitzicht over de oceaan. Een kleine wandeling gemaakt over het strand en bij de vissers gekeken. Elf uur informatiebijeenkomst en nog even de straat op en neer op het heetst van de dag. Lunch, zonnen en een duik genomen in de woeste oceaan: temperatuur van het water ‘pis lauw’, kracht van de golven enorm.
    Om drie uur de eerste excursie met de groep: in een bootje over de ‘Dutch Cannels’ de prachtige natuur in. Onder andere kingfisher, ijsvogel, pelikanen in een boom midden op een brak water meer en apen: en alles wat daar tussen zit. Erg mooi!
    Na het diner, op tijd naar bed: morgenochtend gaat de rondreis beginnen en we vertrekken om acht uur.

Kammaltera