Sri Lanka
Mahasilawa Bungalow

Here you’ll find travel reports about Mahasilawa Bungalow. Discover travel destinations in Sri Lanka of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Yala National Park

December 7, 2016 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 30 °C

HELLO! Het geluid van de wekker om vijf uur in de morgend. Ook wakker worden met de geluiden van de jungle het blijft super! We trekken naar de meest toeristische kant van het park. Maar omdat we zooooo vroeg zijn werpt het snel zijn vruchten af. Op 20-30 meter zit hij dan, het luipaard als fotomodel. Eindelijk een droom die uit komt! (Na 3 weken zuid Afrika, 1 week Botswana en 2 weken namibie werd het wel eens tijd.) Even later arriveren er nog jeeps en vlucht hij de bosjes in. We hadden dus echt weer geluk! Yala ligt pal naast de oceaan, een fijne afwisseling. Voor de rest weinig spectaculairs te zien tot we terug rijden naar onze tent. Een olifant komt op de weg net voor ons naar ons toe gelopen, zo dicht dat we hem zelfs konden aanraken. (Dat is het voordeel van het slapen in de groene zone) Smiddags verkennen we nog even het dorp maar amper iets te beleven. Na de lunch trekken we er samen met Marc weer op uit voor onze derde safari. Het kost ons allemaal wel wat geld maar het lijkt een microbe , luipaardspotten. Marc neemt ons mee naar het deel van gisteren, hier komen dus amper toeristen want we zijn de enige jeep in heel het domein! Veel avontuurlijker dan wat de rest van de toeristen hier doen. Helaas we rijden tot laat, al na zonsondergang rond maar deze keer geen luipaard. Wel worden we nog net getrakteerd op een kudde olifanten voor we het park verlaten.(zelfs Marc had ze hier nog niet gezien!) Ook op de grote baan richting huis komen we een olifantje tegen welke bijna met zen slurf in de jeep beland. Douchen, lekker eten (Stijn maakt zen eigen hopper) en we call it again a memorable day!Read more

Safari in Yala National Park

November 21, 2017 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 23 °C

Wenn, dann richtig!

Heute morgen sind wir zu unserer dritten und letzten Safari aufgebrochen.

Yala Nationalpark - das ausgesprochene Highlight unter den Nationalparks. Bedeutet aber auch, dass der Andrang enorm ist.
    Unser Wecker klingelt um 4.00 Uhr. Der Tag startet um 4.30 Uhr mit einem Wettrennen unseres Jeeps mit allen anderen Jeeps zum Eingang, um das erste Ticket zu ergattern. 6. Platz, yeah! Dafür, das wir die weiteste Anreise hatten, hat unser Fahrer einiges rausgeholt.

Mit den Tieren hatten wir leider nicht so viel Glück. Keinen Leoparden, keinen Bären gesehen. Bedeutet aber auch, dass wir nicht durch einen Zoo, sondern tatsächlich durch ein Naturschutz-Gebiet unterwegs waren, in dem die Tiere sich zurückziehen können, wenn sie das möchten. Und das ist wichtiger als 3 schöne Urlaubsfotos.

Yala National Park

July 17, 2018 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 28 °C

Heute ist Safari Tag. Von 5:30 bis 12:30 ist die Safari geplant.

Wir haben hier diese Tiere gesehen:
    - Sumpfkrokodile
    - Wildschweine