Sri Lanka
Rawana Ella Natural Reserve

Here you’ll find travel reports about Rawana Ella Natural Reserve. Discover travel destinations in Sri Lanka of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Gaining elevation

December 17, 2016 in Sri Lanka

After a beautiful second safari in the morning, I headed north to Ella, a small and kind of touristy town in the mountains. Surrounded by tea plantations and great hiking spots, it's a popular place to visit, but not overrun.

The absolute highlight of the day was a short hike through plantations for sunset on top of "Little Adams Peak", with stunning views. Sri Lanka is such a diverse place, and each place has a lot of beauty to offer. For the most part, locals are helpful, funny and don't try to rip you off. I'm having a fantastic time :)Read more

Nach Tissa in Lichtgeschwindigkeit

November 19, 2017 in Sri Lanka

Start mit einem Original Sri Lankian Breakfast auf unserem eigenen Balkon mit einem Ausblick, den wir so schnell nicht wieder haben werden - grandios!

Danach eine kleine 2h-Wanderung auf den Little Adams Peak - zum Glück ohne große Hitze - mit kleinem Abstecher zur Nine Arches Bridge, über die just in dem Moment ein Zug fuhr.

Zum Abschluss ging es mit halsbrecherischen 24km/h im TukTuk zu unserem 2-Stunden entfernt liegenden nächsten Stopp Tissamahalama.
    Das war die wohl schnellste TukTuk Fahrt in unserem Urlaub ;)

Rain drops keep falling...

April 13, 2017 in Sri Lanka

Wie heute Nacht erhofft genossen wir am grühen Mittag ein üppiges Frühstück - ich ließ mir sogar ein "ayurvedisches Porridge" schmecken...aber werde wohl weiterhin zu gewohnten Speisen tendieren. 😒

Trotz des brokkolisuppe-ähnlichem Frühstück war ich guter Dinge den Little Adam's Peak mit Leichtigkeit hinauf zu hüpfen. Ich meine, warum heißt er sonst "LITTLE"?
    Mja, klein ist er nicht und anstrengender als Sigiriya Rock war er auch nicht. Aber geschwitzt haben wir wieder...uiuiui.
    Die Aussicht vom Gipfel aus - Hammer!

Wieso ich oben dann von Regentropfen geschrieben habe? Na weil wir noch zu einer schönen Stelle der Eisenbahnstrecke wollten, aber in einem Restaurant am Nachbargipfel einkehren mussten. Zwar nicht die schlechteste Art um auf trockenes Wetter zu warten, aber bis abends hats gedauert! Dennoch wars wirklich schön und beim Spieleabend tobten wir uns noch aus!

Dag 9 21 november

November 22, 2017 in Sri Lanka

Na 3 nachten Kandy vandaag met bus en trein naar Elle waar we 1 nachtje blijven, maar wel een aparte nacht. De dag begint met een busreis van een half uur. We stoppen in een plaats waar 15 tuk-tuks voor ons klaarstaan. Hiermee rijden we naar de eerste excursie voor vandaag, een theefabriek waar wordt uitgelegd hoe thee gemaakt wordt. Begint met het plukken van de bovenste 3 blaadjes van een theestruik. Na 17 dagen is dit weer aangegroeid en kan opnieuw geplukt worden. Er zijn eigenlijk maar enkele soorten thee waaronder BOP, BOPF, groene thee, zwarte en witte thee. Duurste is de witte thee die gemaakt wordt van het kleinste, jongste blaadje. Na het plukken begint het drogen, soms fermenteren, snijden en sorteren op kleur van de thee. Daarna gaat de thee balen van 50kg. Dit gaat naar de veiling in Colombo waar het wordt opgekocht en verder wordt verwerkt tot bijvoorbeeld smaakjes thee van Lipton. Nog wat verschillende soorten thee gedronken en daarna door met de bus naar de volgende plaats, waar we lunchen in ‘english style’. Mooi hotel wat gebouwd is door de Engelsen. Na de lunch gaan we naar het station voor een treinrit van 2 uur die ons naar de eindbestemming voor vandaag, Elle, brengt. We nemen de trein van 3 uur echter we vertrekken pas om 4 uur. Eigenlijk is dit de trein van 1 uur die ‘slechts’ 3 uur vertraging heeft😄 We kunnen allemaal zitten en de natuur die voorbij trekt is erg mooi. Na aankomst worden we naar ons hotel gebracht, waar we in eerste instantie een kamer krijgen toegewezen waar blijkt dat we niet de enige bewoners zijn. Binnen no-time 8 torretjes gevangen. Even naar de receptie: en zonder problemen krijgen we een andere kamer: nou ja kamer. Een zaal compleet met hemelbed, nog een 2 persoonsbed, bankstel en..... inpandig zwembad, waarvan het waterzuiveringssysteem ook ‘s nacht doordraait. Volgende ochtend weer vroeg op dus hebben in deze villa alleen maar geslapen.Read more

Rawana Ella Natural Reserve