Sri Lanka
Saint Sebastian Canal

Nieuwe accomodatie

September 14, 2014 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 29 °C

Aantal keer gevreesd voor ons leven in het verkeer: toch zeker 3 à 5. Vandaag iemand met een L zien rijden, medelijden was instantaan.
    Dagen zonder diarree: 3!
    Aantal kilo dat we gaan bijkomen: waarschijnlijk 5

Gisteren hebben we de deelnemers (EP's) van een ander project ontmoet, we zijn in hun huis gebleven de voorbije dagen, maar zij waren op uitstap. We hebben eventjes gepraat, maar het was hun laatste avond samen dus zijn we maar op tijd gaan slapen zodat ze nog konden genieten van elkaars gezelschap.

Vanmorgend zijn we iets later opgestaan als anders, tegen 9 uur. Een zware jetlag lijken we zeker niet te hebben. Na het opruimen en inpakken is er om 11 uur een chauffeur gekomen om ons ergens anders naartoe te brengen. We dachten onze uiteindelijke accomodatie, maar vanavond blijven we bij Tharinduni slapen, een deelneemster van ons project uit Sri Lanka. Het is een heel mooi en groot huis en we hebben een mooie gastkamer gekregen met badkamer zelfs! Ze zijn nu het avondeten aan het klaarmaken.
    Ze hebben 4 honden waarvan twee puppies :) Overal waar we komen worden we supervriendelijk ontvangen en geholpen!
    Ik denk dat we vanavond nog ergens heen gingen, maar ben niet zeker waar naartoe. We zien wel! Als dit alles een voorbode is van hoe onze tijd hier gaat zijn, zie ik het helemaal zitten! Het eten is hier ook superlekker. Al hebben we ons nog niet gewaagd aan pikant eten...

Wordt vervolgd!

Weeral een nieuwe accomodatie

September 15, 2014 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 29 °C

Pikantheid: 2.5/10
    Aantal muggebeten: 8

Vanavond blijven we in het Field View hotel, een beetje verder van Tharinduni's huis. Zij kent de eigenaar. Het is proper en wel mooi. Natuurlijk een beetje basic. Vanavond ontmoeten we een andere EP uit Duitsland, Sebastian, en een ander lid can AIESEC uit Sri Lanka, Nishel. Vanavond gaan we met z'n allen naar het park!Read more

Finale accomodatie + ontmoeting met NGO

September 16, 2014 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 29 °C

Aantal kakkerlakken een gruwelijke dood geschonken: 1
    Dagen zonder last van onze buik: Magali 4, Bryan 2
    Aantal afgereden spiegels, bijna voor eeuwig verloren in het chaotische verkeer: 1

Gisteren zijn we dus nog naar een park in Colombo geweest. Dit was een moerassig gebied aan de rivier, dat ze hebben heraangelegd met een mooie boulevard. We zijn daar roast paan gaat eten met Tharinduni, haar mama en zus en met de Duitse EP, Sebastian. Was een vriendelijke kerel. Hierna zijn we 's avonds terug naar het hotel gegaan en hebben we gewoon een filmpje gekeken.

Vanmorgend is Tharinduni ons komen halen om naar de NGO te gaan. We zijn ook hier vriendelijk ontvangen. We hebben info gekregen waar de organisatie zich mee bezig houdt en wat wij ongeveer gaan doen. Morgen is onze eerste werkdag. We zullen moeten werken van 8u tot 17u, ook op zaterdag. We gaan vooral hier op het hoofdkwartier moeten werken, maar zullen ook uitstappen maken met de NGO. Daarnaast zullen we ook met een of meerdere andere projecten van AIESEC uitstappen maken. Hier hebben we nog niet zoveel info over gekregen. Tenslotte gaan er ook evenementen worden georganiseerd met andere projecten waarbij we oa stranden zullen opruimen.

Morgen krijgen we een voorraad Bollywood films, we kijken er naar uit!
    ------------------------------------------------------

Singalees voor dummies (fonetisch)
    Ayuboan: letterlijk 'ik wens u een lang leven', een formele begroeting

Stoetie: dank u

Ja: ow