Sweden
Forsbäck

Baltic Rally 10-6-2019

June 10, 2019 in Sweden ⋅ ⛅ 10 °C

Goedemorgen,

Vanmorgen begonnen aan dag 5 van de rally. Vandaag verlaten wij het Zweedse Lapland en gaan we naar Noorwegen, Bodø. Een lang stuk rijden, dus mooi de tijd voor een verhaaltje over de afgelopen dagen.

Dag 1:
      Donderdag zijn we op het middag uur vertrokken vanuit het mooie Groningen. De eerste dag was het toegestaan om snelwegen te pakken, dus dat hebben we ook flink gedaan. Na een kleine stop voor een roadbook challenge in Hamburg, hebben we de Audi doorgetrapt en zijn we via Denemarken naar Zweden gereden. De eerste nacht hebben we onze tentjes in de stromende regen ten zuiden van Malmö opgezet, dat was fantastisch...

Dag 2:
      Vetrokken vanuit Falsterbo waar het inmiddels droog was, richting Alles Stenar voor opdracht 2 van het roadbook. Historische Viking grond waar wij een vreemd Viking ritueel moesten doen om een steen heen, dat hebben we maar gelaten, geen gekkigheid. Wel een prachtige plek met mooi uitzicht over de zee.

Hierna verder Zweden in gereden richting Ryd. Hier moesten wij stoppen bij een auto kerkhof in het bos. Creepy, vol met muggen maar toch wel cool. Na een fotootje met de oude tourbus van Abba, 6023 muggensteken en wat overleg met andere deelnemers zijn we doorgereden in de richting van Jönkopping.

Na 3 uur door prachtige natuur, hebben wij samen met 10 andere equipes een wild camping locatie gepakt aan een meertje. Bij het opzetten van onze kampeer shit is de Audi onderhanden genomen door een paar Brabanders, die ons na een paar Ajax opmerkingen hun kant op, hebben terug gepakt en de Audi onder de Noord Brabant stickers hebben geplakt. Deze hebben wij subtiel maar snel weer verwijderd, wat denkte gij wel niet zeg.

De avond was gezellig, de bbq goed en de muggen waren ook weer in grote getale aanwezig. Toch een beetje optijd onze tentjes in, morgen Stockholm.

Dag 3:
      Als eerste vertokken vanaf de kampeer plek, wie had dat gedacht. Via een fantastisch bospad richting de binnenwegen en vervolgens de snelwegen naar Stockholm. Onderweg een bonusje gepakt voor het roadbook door op de foto te gaan met een tank, verder weer genoten van het uitzicht. In Stockholm pakken we een hotel, lekker een bed en een douche.

Samen met team 53 de stad in gegaan. Lekker gegeten en na een paar biertjes hadden wij het geniale plan om mee te doen aan een kroegentocht. Hier hebben wij wel last van gehad de dag erna.
      Na een mooie nacht en een kleine aanraking met Zweedse politie konden we eindelijk weer in een bed slapen.

Dag 4:
      Met een kater in een warme Audi zonder airco en met 600km + in het vooruitzicht, ja de dag begon goed. Maar na een paar uur hebben we ons weer herpakt, een flink broodje van de Subway was hier wel voor nodig. Via prachtige bossen en meren reden wij richting de Strömsund regio. Dit is de regio met de meeste Bruine beren ter wereld en vluchtig is de achterkant van een beer die het bos in stormde gezien. Onderweg hebben wij de conclusie getrokken dat we allebei wel een beetje verliefd zijn geworden op Zweden, wat een land.
      Na 4 dagen, 2400 km, 806 stroopwafels en met duizenden muggenbulten komen wij aan op onze 4de overnachtingsplek, denken we. Weer wild kamperen met wat andere deelnemers die hun locatie in de Baltic Rally app hebben gedeeld. Via een modderig bospad komen we aan bij een meertje, niemand te zien. Raampje open om te overleggen met Robert - Jan en Tom van team 53 met wie wij nog steeds samenrijden, geen goed plan. Er zijn hier zoveel muggen en deze nemen direct de auto over. Ramen snel dicht en wegwezen hier, het snel optrekken door de modder resulteert in een mat bruine Audi.
      Even verderop langs de weg staan de andere deelnemers en zetten wij de tenten op. Ondertussen zitten wij al zo noordelijk dat we in Lapland zijn, de zon zal niet ondergaan. Om 00:00 in het daglicht vieren we Stefan zijn 33e verjaardag en daarna zoeken we de tentjes op.

Vandaag dus richting Noorwegen, de Audi doet het perfect, het landschap is prachtig. Wij vermaken ons prima.

Lappland

June 21, 2022 in Sweden ⋅ 🌧 10 °C

Das Tagesziel liegt noch ca. 400 km vor uns, aber die Tagesaufgabe muss noch erledigt werden 😵‍💫 und Mittag muss auch sein 😉

Forsbäck, Forsback