Switzerland
Aiguille du Col

Naar het hoogste punt van mijn TMB

July 25, 2022 in Switzerland ⋅ ⛅ 16 °C

Het is een lange beklimming naar Cabane d’Orny, maar uiteindelijk kom ik boven. Het landschap wat je dan ziet is erg indrukwekkend. Een grote gletsjer in een desolaat landschap. Ik ben nog niet bij de hut, al zie ik hem wel liggen. Er moet nog een stuk geklommen worden. Maar ik eet eerst nog een broodje voordat ik aan het laatste klimmetje begin. Om 14:30 uur ben ik bij de hut. Ik leg de spullen op de kamer en drink koffie met een citroen-merengue taartje. Tot het eten doe ik het verder rustig aan. Ik ben nu op het hoogste punt van mijn Tour Du Mont Blanc op 2811 meter en het is bijzonder om zo hoog in de bergen te zijn en te overnachten.

Om 18:30 uur gaan we eten. Ik zit aan tafel met 2 Zwitsers en een Duitser. Met die laatste klets ik een beetje, hij doet de TMB met de klok mee. Eerst krijgen we heerlijk gebonden groentesoep en daarna polenta met stoofvlees. Ook dit keer helaas weinig groente. Het toetje is chocolademousse. Daarna zit ik nog even in de eetruimte en ga Iets na 21:00 uur naar bed.

Aiguille du Col