Switzerland
Baden

Here you’ll find travel reports about Baden. Discover travel destinations in Switzerland of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Jun28

June 28 in Switzerland ⋅ ☀️ 30 °C

We hebben niet vaak in een file gestaan maar vandaag was het zeker een uur lang stapvoets rijden en stilstaan. Gelukkig was het niet zo heet als gisteren. In de tunnels waren we uit de zon maar de temperatuur kon goed oplopen.
    Om ongeveer 17.00 u waren we bij Alma en Martin. Prettig weerzien en gezellig bijgepraat. Om een uur of zeven naar de voorstelling van de schoolkinderen van een privé schooltje in een villa vlakbij. Alma had het stuk geregisseerd.
    Daarna thuis heerlijk gegeten. Op het terras boven. Altijd genieten van het uitzicht op de tuin met kippen, maar de moestuin en fruitbomen. Vanuit de keuken nog altijd zicht op deel van de stad. De buurt is wel veranderd door de vele huizen die bijgebouwd zijn. Jammer van de prachtige oude villa's die daarvoor verdwenen zijn. Seraina belde Flurina die nu in Melbourne woont en die hebben we dus ook gesproken en gezien.
    Niet te laat naar bed.

• Jun29

Verjaardag, Ad 67 jaar

June 29 in Switzerland ⋅ ☀️ 21 °C

Een gezellige drukke dag vandaag. Maar eerst met een heerlijk verjaardagsontbijt.
    Met Martin het centrum in, de 400 treden naar beneden zijn weer een goede oefening voor de benen. Markt, vlooienmarkt, koffie, drankje aan de snelstromende Limat waar Alma ons ontmoette. De houten brug over de Limat blijft een interessant bouwwerk.
    Naar de verschillende villa's van de vroegere directeuren van BBA en in één daarvan de muziekschool waar we een concert bijwoonden van de kinderen van de muziekschool. Seraina heeft gezongen en dwarsfluit gespeeld. Muziekonderwijs is verplicht op de scholen in Zwitserland.

• Jun29

Bbq en spelletje

June 29 in Switzerland ⋅ ☀️ 30 °C

Weer thuis binnen gezeten vanwege de hitte en tegen19. 00 u de tuin in voor de bbq. Martin heeft de slag te pakken van een goed vuur maken.
    Na het eten Kubb gespeeld. Voor ons een nieuw spel, maar heel populair hier in Zwitserland. Het schijnt een middeleeuws spel te zijn.
    Ter afsluiting van de dag naar het buurtfeest geweest verderop. Een aparte buurt van eliten en rijken ( zoals Alma ze bestempelt) die de villa's van hun (groot) ouders geërfd hebben en er zelf in wonen of de woningen gesloopt hebben en nieuw gebouwd.
    Opmerkelijk dat vele tuinen wild zijn of er verwilderd uitzien, vinden wij.

• Jun30

Wandeling naar de Reus

June 30 in Switzerland ⋅ ☀️ 29 °C

Omdat het vandaag weer erg warm wordt (34 graden) hadden wij gepland te gaan zwemmen in de rivier. Via de achtertuin gelijk het bos in waarin we 2 uren gelopen hebben en bij 2 prachtige uitzichtspunten gepauzeerd hebben. Dan nog door 2 dorpjes en een stuk langs de rivier de Reus die door het smeltwater van de bergen heel snel stroomt.
    De Reuß ontspringt in de Gothard, stoomt naar het Vierwoudstedenmeer, heet bij Luzern weer Reus en komt uit in de Aare.
    Wij waren echt niet de enigen! Maar zo meegesleurd worden door het water had wel wat. Wat een kracht!