Switzerland
Hasliberg-Reuti

Dag 20 Panorama weg

June 10, 2022 in Switzerland ⋅ ⛅ 13 °C

Laatste echte vakantiedag. Niet al te laat op, met de fiets naar het treinstation. We hebben een reisepass gekregen en daarmee kunnen we gratis gebruik maken van het openbaar vervoer. Als trein enthousiast wil ik wel eens in een smalspoor trein mee reizen en dan ook nog een tandheugel baan, ik heb er zin in.
      Op het station nog 15 minuten de tijd om nog wat foto's te maken.
      Het ritje naar Brünig duurt maar 10 min. Als de trein even buiten Meiringen op het tandheugel traject arriveert, mindert hij snelheid en hoor je "Klilkliklik" En neemt weer snelheid op. Leuk, dat schuine gevoel in een trein. Met een gangetje van 40 in het uur, GPS traking op de telefoon, gaat het omhoog.
      Wat mij opvalt is de reinheid. Alle treinen zijn schoon, van binnen en van buiten zélfs het materieel voor onderhoud.
      Bij Brünig begint de "Panorama weg" naar Reuti, het eerst gedeelte gaat door het bos, heerlijk koel, dan volgt na een km of 3 alpenweiden. Helaas op asfalt. Wel mooie vergezichten op de bergen. Na 3,5 uur en nog 3 Km te gaan beginnen onze knieën zeer te doen. We besluiten om de bus naar Reuti te nemen. Daar nemen we zeilbahn terug naar beneden naar Meiringen.
      Nadat we onszelf opgefrist hebben gaan we lekker uit eten in Meiringen, we hebben gereserveerd bij Bar en Grill Röslli, dat was een goede keuze. Als aperitief nemen we kirch met prosecco en vers rood fruit. Lekker! Gevolgd romige groentesoep. Anja neemt witte en groene asperges met Hollandse saus en ik een hamburger van een plaatselijk rund. Onze serveerster heet Bernadette een heerlijk mens. We komen aan de klets, ze houdt van de bergen en fotograveren.

Hasliberg-Reuti, Hasliberg Reuti