Switzerland
Saas-Almagell

• Day 75

Saas Fee

October 5, 2023 in Switzerland ⋅ ☁️ 15 °C

On our travel day to Switzerland everything went much smoother than our last travel day. We hopped on three seperate trains and got to Switzerland. Everything in Switzerland felt very organised and clean, and I loved getting back to the mountains. The place we were staying in had the best view of the mountains and had the best inside. Everything had a very Christmas vibe and the beds were super comfy, and for some reason the light switches were super satisfying to turn on and off because it felt good on your finger.

On our second day Jemilla and I chilled out in our cozy home for the majority of the day while Mum and Dad went for walks because the next day we had a big travelling day and we were going on a few hikes at our next Airbnb place. I loved our stay in Saas Fee even though it was short. I just loved being back in the mountains.

• Day 8

Auf Saas Fee, fertig, los

August 13, 2019 in Switzerland ⋅ ⛅ 8 °C

Heute sollte es nach Saas-Fee gehen. In die Sportklamotten geschlüpft machten wir uns nach dem Frühstück auf um mit dem Auto die ersten Höhenmeter zu überwinden. In Saas-Fee angekommen ging es direkt Bergauf Richtung Hannig. Von dort aus liefen wir einen Rundweg über den Stausee zurück in die Stadt. Es war ganz schön kühl und nebelig auf dem Berg so dass wir leider nicht allzu weit sehen konnten. Zwischendurch wurde es auch ganz schön frostig, da schmeckte der Kaffee aus der Thermoskanne noch besser. Wir genossen den Tag und schlemmten als wir zu Hause waren wieder ein leckeres Abendessen. (Ani)Read more

• Day 5

Dag 4: klimmen en klauteren

August 5, 2020 in Switzerland ⋅ ☀️ 9 °C

's Ochtends stond ik op, overal stijf! Maar ik had nog een heel intense dag voor de boeg. In de namiddag werden Filip, Gilles en ik verwacht om een begeleide tour langs de rivier te doen. Gilles en ik besloten om in de voormiddag dan toch nog even te gaan wandelen. Niks te geks want de namiddag werd al vermoeiend. We besloten om van Spielboden naar Längfluh boven te wandelen, das ni zo ver dachten we. Fout gedacht... Het was een sterke klim op 3000 meter hoogte, dus voldoende lucht krijgen was al een uitdaging. Gelukkig was het vandaag blauwe hemel, volle zon en geen wolkje te bespeuren. Dus nu konden we wel genieten van het uitzicht met de gletsjer.
      Eenmaal boven was ik helemaal uitgeput, maar 1,5uur later moest ik weer paraat staan.
      De tocht in de namiddag was via de rivier van Saas-Fee naar Saas-Grund wandelen. Veel wandelen was er echter niet aan. We kregen een veiligheidsbroekje aan om ons vast te hangen aan de ijzeren kabels. De tocht was namelijk niet door de rivier, maar langs de steile rotsen ernaast. We kwamen langs ladders, over balken en ook regelmatig een deathride.
      Indrukwekkende dag en morgen staat er weer een stevige wandeling op de planning!

• Day 4

Dag 3: Dan toch trottinettes

August 4, 2020 in Switzerland ⋅ ⛅ 7 °C

Vandaag terug beter weer! In de voormiddag besloten we dan ook om weer de lift naar Hannig te nemen en met de trottinettes naar beneden te gaan. Het was toch wat eng met zowel losliggende als uitstulpende stenen op het pad waardoor mijn handen in kramp geraakten van het remmen.
      Ondanks het betere weer, bleven er wat wolken hangen in de bergen. Toch namen we de liften naar Längfluh om daar naar het uitzicht en de gletsjer te gaan kijken. Natuurlijk hadden we weer pech en konden we beiden niet zien door de mist. We namen dan ook snel de lift naar beneden. Julie, Cederic en Filip besloten om al naar het appartement te gaan. Ellen, Gilles en ik liepen van Spielboden (een lift iets onder Längfluh) terug naar het dorp. Het was een avontuurlijke wandeling met klauteren over rotsen.
      De dag sloten we af met kaasfondue.

• Day 7

Dag 6: terug wat rusten

August 7, 2020 in Switzerland ⋅ 🌙 11 °C

Vandaag zat ik in een tweestrijd: het was de laatste dag dus wilde er nog alles uithalen, maar mijn lichaam wilde niet mee. Dus besluiten we het toch rustig aan te doen. In de voormiddag deden Gilles en ik wat winkeltjes en wandelden we nog eens door het dorpje. Weeral prachtig weer dus zochten we met onze voetjes verkoeling in een bergwaterbron, speciaal ontworpen voor betere circulatie, tegen hoofdpijn etc.
      In de namiddag waagden Filip, Gilles, Cederic en Julie zich aan het avonturenpark. Aangezien, zoals ik al zei, mijn lichaam niet meer mee wilde besloot ik om vanuit de zijlijn toe te kijken.
      's Avonds ons laatste avondmaal en allemaal inpakken om morgenvroeg te vertrekken aan de terugreis.

• Day 3

Dag 2: druilerig

August 3, 2020 in Switzerland ⋅ 🌧 6 °C

Buienradar was deze keer wel correct: bewolkt en regen. Dit hield ons natuurlijk niet tegen om toch naar buiten te trekken. We hadden geen vast plan, wat er ook toe leidde dat de plannen meermaals veranderden. Uiteindelijk wilden we naar 'Hannig' (een berg) wandelen om van daaruit met de trottinettes naar beneden te steppen. Het was een hele mooie wandeling tussen de bomen. Overal was mist aanwezig, wat zorgde voor een misterieuze indruk. Halverwege begon het hard te regenen, waardoor we de trottinettes niet konden nemen door uitschuifgevaar. We trotseerden de regen en eindelijk boven namen we de lift weer naar beneden. Eenmaal op het appartement nam ik een zalige warme douche en aten we gourmet.Read more

• Day 6

Dag 5: overal pijn

August 6, 2020 in Switzerland ⋅ ⛅ 11 °C

Vandaag besloten we om nog eens met z'n allen te gaan wandelen. Het ging een rustige wandeling zijn naar de Britanniahütte en dan terug. Hiervoor neem je eerst de skiliften om dan een stukje te wandelen. Het normale pad was afgesloten vanwege vallende rotsen, dus moesten we langs een ander pad. Dit pad was veel steviger: over rotsen en sneeuw, eerst dalen om dan weer te stijgen. Voor mama en tante zee: beetje à la Hildesheimerhütte vorig jaar in Oostenrijk (met ook een hond mee!) . Eindelijk aangekomen aan de hut, beseften we dat we nooit op tijd terug zouden zijn voor de laatste lift terug. Dan maar enige mogelijkheid: de berg helemaal rond lopen tot aan Platschen en vanaf daar nog naar beneden. Het tweede deel van de wandeling hadden we ook onderschat, wederom over veel rotsen klauteren. Gelukkig heeft Giro zijn roeping gevonden en blijkt hij toch een echte berghond te zijn die ons allemaal met gemak voorbij steekt.
      Het was een indrukwekkende tocht, maar hij bleef precies eeuwig duren. Toen we het einde naderden bleek onze weg te kruisen met gemsen, dit gaf me toch even terug energie om te blijven gaan.
      Gelukkig kwamen we uiteindelijk toch heelhuids terug aan in het dorp, wel met zere voeten en stijve spieren.

• Day 1

Aankomst

August 1, 2020 in Switzerland ⋅ ☀️ 20 °C

Na een lange autorit kwamen we eindelijk aan rond 20uur 's avonds. Het was een beetje bewolkt en had er geregend, maar het weerbericht van de volgende dagen beloofd beter.
      Snel iets gaan eten, uitpakken en slapen voor uitgerust te zijn voor de volgende dagen!Read more

• Day 2

Dag 1 : nog wat rusten

August 2, 2020 in Switzerland ⋅ 🌧 13 °C

Aangezien iedereen nog wat moe was van de lange autorit, besloten we om het vandaag nog wat rustig aan te doen. We maakten een wandeling naar het restaurant 'Gletschergrotte' om daar middag te eten. De wandeling opzich was niet zo lang, maar toch vrij vermoeiend. Voor vandaag werd slecht weer voorspeld maar de weergoden waren ons beter gezind: volle zon en goed warm tot een uur of 18uur.
      Na de wandeling zijn we allemaal een keer van de rodelbaan gegaan en gaan minigolfen.
      Nadien begon het onweer en de regen, maar toen zaten we al terug in ons appartement. Buiten Filip die toch nog snel een toereke wilde gaan lopen. 😉
      Vandaag eten we 'thuis' pasta pesto. Toch even wat aftasten met al die verschillende voedingspatronen.
      Morgen wordt ook slecht weer voorspeld, zal buienradar deze keer wel kloppen?

• Day 1

Erster Stopp Felskinn

October 20, 2021 in Switzerland ⋅ ☁️ 4 °C

Heute Morgen um 4 Uhr ging es mal wieder los...ab ins Auto - dieses Mal mit den Jungs - Richtung Schweiz. Die Fahrt war sehr zäh und was normalerweise in 5 Stunden geht, dauerte heute 7 Stunden. Zwischendurch bin ich immer mal kurz eingenickt aber erholsam war das nicht 🙈
      Im Hotel angekommen, waren die Zimmer noch nicht fertig , also sind wir Geld wechseln gegangen und haben uns im Supermarkt ne Kleinigkeit zu Essen geholt.

Dann haben wir unsere Gästekarten geholt und sind nach Saas Fee gefahren und dort mit der Gondel zum Felskinn hoch. Auf knapp 3000 m liegt n bissel was an Schnee, ein paar Meter höher waren schon einige Ski Teams am trainieren.
      Es gab Latte Macchiato für mich und Flammkuchen für die Männer, ein paar Fotos und dann wieder zurück ins Hotel.

Dort haben wir dann unsere Zimmer bezogen, im Speisesaal ne Suppe gegessen und haben es uns dann am Pool gemütlich gemacht. Die Männer waren planschen, ich hab Hörbuch gehört...war ne ganz gute Idee, denn da unten war ordentlich Geräuschkulisse...viele kleine Kinder und die haben es ordentlich krachen lassen.

Zurück auf dem Zimmer hab ich mich erstmal in die Badewanne gelegt und entspannt.

Um 19 Uhr sind wir runter zum Essen...5 Gänge, super lecker und sehr käselastig 😅
      Die Jungs wollten danach noch Billard spielen, aber auch hier war Kinderinvasion, also ab ins Bett 😴

Morgen wollen wir zeitig aufbrechen und nach Zermatt fahren, wenn das Wetter mitspielt 🏔