Switzerland
Sursee District

Here you’ll find travel reports about Sursee District. Discover travel destinations in Switzerland of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

8e Etappe Arth naar Göschinger Alp

July 20, 2017 in Switzerland

Slecht geslapen in het hotel in Arth. Vlak achter het hotel staat een mooi kerkje met daarin een bijzonder uurwerk.
    Het is helaas een nogal doordringend uurwerk dat met het raam een beetje open luid en duidelijk in de kamer te horen is. Het bijzondere van dit uurwerk is dat het de uren drie keer laat horen in verschillende toonsoorten. Dus om 10:00slaat de klok drie keer tien slagen (ja echt 30x). Dus elk uur wakker😳
    Vanochtend heb ik er wel om gelachen want ik zag al weer een tekenfilm scenario dat gaat over een dorp waar alle inwoners dodelijk vermoeid en zeer zacherijnig zijn omdat ze constant wakker liggen van het klokgelui.
    Ten einde raad gaan dan een aantal boze militante bewoners de klokkentoren maar opblazen.💣💥 waardoor het weer een gezellig dorp wordt😀
    Kort na vertrek begon het te regenen, maar omdat we uiteindelijk toch echte kerels zijn geworden door deze barre tocht hebben gewoon doorgefietst. Twee uur later was het weer droog.
    Dit rit ging langs prachtige meren, door tunnels, portalen en prachtige groene alpenweiden. Wat een prachtige omgeving zo tussen die hoge bergen. Het was een korte rit met veel klimwerk. We zijn 1000 meter omhoog gegaan!
    Om twee uur waren we in Göschingen. Bij de Coop broodjes en beleg gehaald en op een pleintje buiten zitten lunchen. Heerlijk.
    Na de lunch zijn Jos en Ferdi omhoog gereden naar het hotel dat op een berg ligt. Jan en ik zijn met de auto gegaan en hebben Jos en Ferdi onderweg verzorgt (water in de nek gegoten) en ze aangemoedigd natuurlijk.
    Het hotel is simpel maar leuk. We verblijven in één vierpersoonskamer. Gezellig dus.
    Vlak achter het hotel ligt de Damma gletsjer en een stuwmeer. Wat een indrukwekkende omgeving. Je wordt er stil van. Mooie foto's van gemaakt.

Jeudi, 6 juillet 2017

July 6, 2017 in Switzerland

Après quelques turbulences sur Hamburg, nous avons bien embarqué. Première nuit alarme feu à 01h20 😨 levée à 01h50... problème dans une ventilation grrrr. Après ça, bonne nuit 😭
    Tout est rentré dans l'ordre, bateau splendide et vue magnifique

Nasser Tag 3

July 11, 2017 in Switzerland

Nach einer nassen, kalten und schlaflosen Nacht, war das innere von meinem Zelt, diverse Utensilien und vorallem meine Laufschuhe klatschnass.
    Müde, nass und dennoch gut gelaunt, habe ich mich auf Futtersuche gemacht und konnte sogar vegan frühstücken. 😊👌
    Trotz Müdigkeit wäre ich gerne weitermarschiert. Die Vernunft war stärker und ich habe eine Unterkunft in Waldshut gebucht um zu duschen und meine Kleider trocknen zu lassen.
    Auf der Suche nach W-LAN bin ich aus purem Zufall in einem super gemütlichen Restaurant gelandet, welches hausgemachte Smoothies, Limonanden und zu meinem Glück auch noch ein veganes Mittagessen im Angebot hatte. Die beiden Jungs, die den Laden schmeissen waren sehr freundlich und ich durfte noch zusätzliche Früchte in meinen Smoothie wünschen. :D
    Als ich meine elektronischen Geräte laden wollte, habe ich gemerkt, dass ich den Reiseadapter zu Hause vergessen habe.
    Aus Angst, dass mir meine Kreditkarte abhanden kommt, habe ich diese Daheim gelassen.
    Mir kam dann plötzlich die Erkenntnis, dass ich sie wohl doch brauchen werde.🙈🙊
    Da beide Dinge äusserst wichtig sind, habe ich mich kurzerhand entschieden den Zug zu nehmen, Dinge holen, Zug zurück, in Waldshut übernachten und am Mittwoch weiter Richtung Stühlingen zu wandern.
    Fazit des Tages: Wetterbericht besser beachten!

Ausgebloggt hier

July 12, 2017 in Switzerland

Hi zusammen
    Ich habe gemerkt, dass dieses FindPenguin wohl nichts für mich ist. Deshalb habe ich nun einen Account auf Instagram gemacht, auf welchen ihr auch ohne eigenes Profil Zugang haben müsstet.
    Mit Instagram bin ich viel vertrauter und kann auch mehr Fotos hochladen als hier.
    Ihr findet mich unter:
    zu_fuss_nach_berlin