• Day 8

Gaustatoppen vaateplatform

July 29, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 14 °C

Kõigepealt ronisime autoga 1150m kõrgusele ja siis sealt sai edasi mäe sees oleva üle-alla liikuva rongiga. Mäe sisse 39° tunneli koos raudteega ehitas ameerika sõjavägi raadioside jaoks. Tänapäeval on tegu turistide atraktsiooniga.

Kõigepealt sõitsime 800m horisontaalselt rongiga mäe sisse ja seejärel 1 km 39° nurga all trossi otsas olevate vagunitega ülesse. Rongijuht, kellega Kadriga ühes vagunis olime, oli väga sõbralik ja jutukas. Teesid isegi kus Eesti on. Ütles, et pühapäev on tankimiseks kõige soodsam päev Norras.

Täitsa tipu kõrgus kus käisime oli 1880m. Selge ilmaga pidi sealt isegi Taani näha olema, kuigi see on väga kaugel. Wikipedia andmetel näeb ülalt 1/6 Norra sisemaa pindalast. Vaade oli igaljuhul hea.

Kuskil lõunapoolsel nõlval peaks olema vana lennuki vrakk, mida on liiga riskantne koristama hakata. Meie Kadriga ei märkanud küll midagi.

Muidugi pidi ka üleval kohvik olema. Metsa läinud vahvlid anti koertele.