• Day 2

Soolakaevandus

June 28, 2019 in Poland ⋅ ⛅ 20 °C

Meie märksõnad, mis suutsime tuuri ajal kirja panna:

Umbes 60m sügav aga kuni 350m, meie külastasime kuni 110m sügavuseni.
    Puit valge - et kergemini seinu näha ja tuleohutust tagada, värvitakse seal puit valgeks.
    Hästi makstud töötajad
    Metaani plahvatajad käisid tõrvikuga ohutust tagamas, et plahvatused ette ära tekitada kontrollitult
    400 kaevurit praegu - Hetkeseisuga töötab seal nii palju kaevureid, kaevandus ise enam ei tööta aga seda on vaja endiselt hallata ja nemad töötavad seal puhtalt sellepärast.
    500 giidi - Hetkel seal töötavate giidide arv. Miks neid seal nii palju töötab on seepärast, et seal käiva rahvamassi arv on meeletu. Näiteks see aasta mais oli ühe päeva külastajate arv 10 000.
    80 hobust kes kunagi üleval ei käi - Kui kunagi hobused kaevanduses kasutusele võeti siis need hobused kasvatati juba sünnist saati maa all. Nad ei käinud kunagi maapeal. Keegi ei teadnud, kas nad olid pimedad või mitte. Maa alla oli neile ehitatud lausa suured tallid.
    2000 aastal viimane - Viimane kaevanduses töötav hobune suri sellel aastal. Ta elas 15aastat oma elust maa all ja 15aastat maa peal.
    Soola stalaktiidid kasvavad 1cm kuus
    Kaevurid on üüratult religuoossed ohtliku töö pärast ja on kaevandusse kokku 36 kiriku kambrit/tuba ehitanud
    Enamvähem kõik piltidel on soolast, k.a. lühtrid ja kujud.
    Vanasti oli sool kallim kui kuld ja kasutati isegi rahana, sellest tuleneb ka ingliskeelne sõna salary ehk palk.
    Kõige vingem ja suurem kiriku kamber oli pühendatud kuningannale. Seda ehitas 3 inimest 67 aastat.
    Kokku on kaevanduses 2000 kambrit ja umbes 300km käike.
    Mõned ruumid on hästi korda tehtud ja neis peetakse üritusi. Hetkel seadistati näiteks pulmadeks üht ruumi, aga seal on isegi kontsertid toimunud.
    Kõige kõrgem ruum on 90m, kus on ilutulestik olnud.
    Vanasti on alati ühes tunnelis, kus oli vesi, saanud paadiga sõita, aga 95 aastal uppus 7 inimest paadi all, sest paat läks ümber, inimesed jäid alla ja paat oli liiga raske ja keegi ei suutnud sukelduda üli soolases vees paadi alt välja. Vesi on nii soolane seal, et sool enam ei lahustu - üleküllastunud.
    Kõik seinad, laed ja põrandad on soola kristallidest - tundub must, aga taskulambiga näeb põranda sisse näiteks.

Kambris kõrgusega 36m, tehti maailmarekord kuumaõhupalli lendamisega ja seal on ka Benji hüpet tehtud alles hiljuti.