• Day 6

Queeni stuudio Montreuxis

July 2, 2019 in Switzerland ⋅ 🌧 29 °C

Bänd Queen sai mingi aeg nii kuulsaks, et neil oli võimatu Londonis privaatselt olla. Nad otsustasid osta Lausanne järve kaldale Šveitsi ja Prantsusmaa piiri juurde ühe stuudio ruumi kus saab muusikat lindistada ja ka normaalselt elada. Ennemisti oli see sama hoone vana kasiino, aga see põles maha ja selle asemel ehitati stuudio. Samal ajal kui kasiino põlema läks, olid lähedal hotellis Deep Purple'i liikmed, kes said põleva kasiino suitsust järve kohal inspiratsiooni ja kirjutasid laulu Smoke On The Water, mida me ilmselt kõik teame.

Queen ehitas stuudio suuremaks ja tegi sinna samma ka suure kontsert saali mida oli kergesti võimalik liugustega teha kolmeks saaliks. Seal saalis nad esinesid ja improviseerisid nagu nad oleks päris laval, ainult et inimeste asemel olid saalis nukud. Kui Freddy Mercury haigeks jäi siis nad enamus aega isegi elasid seal stuudios.

Paljud Queeni laulud on inspireeritud just sellest piirkonnast. Näiteks läks sellest samast linnast Tour de France läbi ja selle tulemusena sündis kaks laulu "Bicycle ride" ja "Fat bottom girls".

Tänasel päeval on selles samas majas jälle kasiino (nendes ruumides mis enne kontsertsaalid olid), aga stuudio ruumid on säilitatud võimalikult originaalina. Koha peal olid ka mõned Freddy kostüümid. Meile Kadriga jäi kostüüme vaadates mulje, et Freddy oli pisikest kasvu, umbes Kadri pikkune - või tõmbasid kostüümid pesus kokku 😂

Külastus oli tasuta ja täitsa väärt külastamist.