• Day 7

Joux Kindlus

July 3, 2019 in France ⋅ ⛅ 22 °C

3,18m paksud seinad ja temp võib talvel langeda kuni -13 kraadi. Sõdurite ja valvurite jaoks oli tehtud spets soojuskamber tornis, kus nad said selja vastu seina panna ja ennast üles soojendada. Tollal oli selline lahendus päris unikaalne.

1844. aastal ehitati kõrvale kõrgemale mäele linnus, sest tuli püssirohu ajastu ja ümberringi olid mäed ning oli oht, et vaenlane ründab püssirohuga kaigemalt, seega pidi kõrgemale ehitama, et enda võimekust kasvatada.

Vana katapuldi laadne viskeseade (trebuchet) laskis 140m kõrgusele, kaugust ei saa prantsuse keelest aru. Kindluses elas sõja ajal 600 sõdurit, kes kolmes vahetuses valvet pidasid. Voodid ei jõudnud külmaks minna.

Kindlus oli unikaalne ka sellepoolest, et keset kindlust oli väga sügav keerdtrepp alla, mida mööda sai salaja laskemoona transportida või põgeneda. Läksime sealt trepist täitsa alla ja seal tervitas meid veel 127m sügav ja 3.8m diameetriga kaev. Et kujuta ette kui sügavale nad kokku uuristanud olid kindluse all. Keertrepist läksid pidevalt kõrvale erinevad ruumid.

See kindlus on suhteliselt heas seisus, sest pole kunagi tühjana seisnud, vaid on alati kellegi valduses olnud kuni tänase päevani.

Napoleon lasi selle Kindluse mingi aeg ümber ehitada vanglaks. Seega paljud aknad olid veel tänapäevalgi trellidega.

Näiteks istus siin kindluses vangis mees, kes vabastas täielikult Prantsusmaa pärisorjusest, kuid kui Napoleon võimule sai, siis talle ei meeldinud see ja ta pani selle mehe vangi ning taastas pärisorjuse Prantsusmaal täielikult.

Kuna giid tegeles Prantsuse külastajatega ning sai inglise keelest üsna vähe aru, siis anti meile audio giid, mis oli inglise keeles ja giidi oli meil vaja ainult selleks, et mitte ära eksida ja uksi avada. Kahjuks tundus meile kõigile, et see audio giid oli kuidagi segane ja aukliku infoga 😔