• Day 20

Amsterdami hotell ja rattad

July 16, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 19 °C

Jõudsime kohale Amsterdami hotelli üsna südalinnas. Saime toa 11. korrusele, mis on selle maja viimane korrus. Aknast on vaade linnale väga väga hea - miski ei jää ette. Ma pole kunagi olnud hotellis, kus oleks nõnda hea kiirusega internet. Juba all fuajees laua taga oli näha mitmeid programmeerijaid tööd tegemas. Amsterdamis on üldse palju tarkvaraarendus ettevõtteid.

Rentisime Kadriga hotelli jalgrattad ööpäevaks, et saaksime natuke kergemini ja rohkem Amsterdamis ringi liikuda. Hotelli rattarendis on üks ratas 15€ ööpäev ja mingit tagatist kui sellist pole. Ilmselt kuskilt linnapealt saaks ka odavamalt, aga meil on äärmisel mugav minna ja võtta ratas hotelli eest ja see pärast sinna tagasi panna.

Rentija seletas ka natuke rattaliikluse reegleid. Üldiselt neid palju pole. Liikuma peaks punastel teedel, käega peab suunda näitama ja kindlasti ei tohi sõidu ajal telefon käes olla, sest muidu võib saada 90€ trahvi politseilt. Ratas peab kindlasti olema lukus, sest siin olevat rataste varastamine suur probleem.

Umbes 200m sõidetud ja kohe saime aru, et rattaga on siin äärmiselt segane liigelda. Mitte et ristmikud ja rattateed on halvasti tehtud (vastupidi, ratateedel on isegi valgusfoorid jne), vaid siin on lihtsalt nii palju jalgrattaid - liiklus rattaga meenutab väga sellist klassikalist India liiklust. Pidevalt peab jälgima, et ei sõidaks kellelegi risti ette või keegi sulle külje pealt sisse ei sõidaks, kõikjal on trammiteed ja ka rollerid ning rollerautod sõidavad rattateedel päris kiiresti. Koolide juures on rattateedel isegi lamavad politseinikud, et ratturid ei sõidaks liiga kiiresti.