June 2019
  • Day26

Laevas, teel Eestisse

July 22 in Sweden ⋅ ⛅ 22 °C

Laeva peale saamist ei pidanudki seekord kaua ootama, võibolla kuni 30min kõik kokku ja olime laevas. Kadri otsustas mulle üllatuse teha ja võttis akna ja laia voodiga kajuti, mis olevat ainult natuke kallim olnud. Eelmine kord kui tulime Norra reisilt, siis pandi meid lihtsalt aknaga kajutisse ja see oli palju huvitavam.Read more

• Day26

Stockholmi vanalinn ja tõuksid

July 22 in Sweden ⋅ ⛅ 20 °C

Meil tegelikult polnud Stockholmi linnapeal käiku üldse plaanis, aga jõudsime eile päris kaugele Rootsi sõita ja täna olime juba kell 12 Stockholmis. Mõtlesime, et kuna me oleme nüüd kõigis teistes linnades käinud ratastega sõitmas, siis võiks ka siin natuke ringi vaadata. Sõitsime autoga ikka päris kesklinna ja parkisime ära. Parklast välja tulles seisid kõnniteedel igalpool erinevate firmade elektri tõukekad. Meil oli umbes 3h aega linnas ringi vaadata. Kes veel ei tea siis meil on nüüd ka Tallinnas elektri tõukekad. Süsteem on neil enamvähem kõigil selline, et mobiiliga saad eelmise kliendi poolt suvalisse kohta pargitud tõukeratta lahti lukustada ja võid sõitma hakata. Meie võtsime Lime firma tõukekad ja nendega sai sõita kuni umbes 20km/h. Kokku sõitsime 1h 5min ja läbisime 4.5km. Peale sōitu paned tõukeka kuhugi tänava äärde ja annad mobiilist teada, et lõpetasid sõidu. Öösel korjatakse rattad linnast kokku ja viiakse laadima. Odavad polnud nad küll kohe kindlasti mitte - üks tõukekas läks 20€ maksma.

Esimese asjana sõitsime kuninga lossi juurde ja käisime Stockholmi kõige vanemas linnaosas. Taivo on pisikesena käinud kuningalossi ees mingit paraadi vaatamas, mis mitu tundi kestis ja ta tundis nüüd isegi koha ära. Seejärel kihutasime mööda mereäärt järgmisele saarele ja siis tagasi auto ligidale, kus veel natuke ringi jalutasime. Hästi mõnus oli sõita nende tõukekatega, sest jala me poleks küll väga kaugele jõudnud minna selle ajaga.

Vättern järv ja ööbimine Rootsis

July 21 in Sweden ⋅ ⛅ 17 °C

Arvasime, et see piirkond Rootsis on lamedam aga hoopis täitsa kivine ja mõned mäed ka. Väga ilus on sõita järve äärtpidi üles.
    Vahepeal istusime teel umbes 40min ummikus, mis tuli välja oli lihtsalt tee ehitus.
    Plaan oli jääda kuskile järve äärde puhkeplatsile ööseks. Sõitsime mõned kohad läbi ning lõpuks leidsime selle õige. Rootsis on natuke populaarsem teeäärde ööseks jäämine, siin juba on ennast sisse seadnud kaks karavani, auto ja buss. Samuti on siin need puhkepeatused teest üsna kaugel, kui maha keerad kiirteelt peab natuke sõitma.
    Tegime endale ruttu õhtusöögid ja tulime autosse sööma, sest vihma hakkas sadama.

Jönköping Coop

July 21 in Sweden ⋅ 🌧 18 °C

Valisime teepeal peatumiseks sellise linna nimega Jönköping. Taivo arvab, et see on see koht, kus ta imeväiksena käis enda peretuttavatel külas, muidugi nemad vist elasid kuskil linnast väljas maapiirkonnas.
    Sõitsime niisama linnast läbi. Vesi oli meil ka otsas seega pidime külastama kohalikku Coopi. Leidsime lisaks veele mõned veidrad asjad, mida kodus proovida. Samuti võtsime õhtusöögiks külmutatud pastad.
    Poest väljudes ootas meid paduvihm. Jooksime küll ruttu autosse aga nüüd oleme läbimärjad ja tilgume.

Malmö Ikea

July 21 in Sweden ⋅ ⛅ 21 °C

Kuna meie auto hakkas uuesti turtsuma siis pidime mõned kohad Taanis seekord vahele jätma, seega täna oli meil aega küll. Niisiis võtsime ette kohustusliku Rootsi Ikea külastuse. Koht, mille leidsime teeääres on tavaline suur shopping ala Malmö küljeall, kus hästi palju poode/kaubanduskeskuseid koos.
    Enne Ikeasse minekut mõtlesime süüa. Otsisime üles toidukohtadega hoone ning valituks osutus Burger King. Burx oli nii suur, et ei jõudnud seda lõpetada. Hind kahele einele + kastmed läks 20euri umbes.
    Ikeas oli eesmärgiks meil mitte liiga palju asju osta. Leidsime mõned head kingiideed, paar taime ja nipet näpet endile.
    Taivo sai iseteeninduses proovida kassapidaja tööd ning väitis, et see tundub väga lõbus. Ta muidugi oli väga aeglane.

NOHO baar restoran

July 20 in Denmark ⋅ ⛅ 20 °C

Kõhud olid nüüdseks juba päris tühjad. Hotellist soovitati meil kindlasti külastada vana lihatööstuse piirkonda (meatpacking district), kus tänapäeval on palju restorane ja muid toidukohti. Kesklinn pidi olema liiga turistikas söömise jaoks. See piirkond oli nagu nimi viitab - mitte just kõige uhkem, vaid väljast suur hulk laohooneid, aga seest korda tehtud ja päris lahedad. See piirkond on ikka päris suur ja kõik toidukohad olid paksult rahvast täis.

Keeruline oli leida kohta kuhu minna, aga lõpuks valisime lihtsalt ühe koha nimega NOHO baar ja restoran. Sees oli hästi ilus sisekujundus lilli täis laega ja paljude piklike rippuvate tuledega, mis eemalt nägid välja nagu hõljuvad küünlad.

Hinnad olid küll Eesti mõttes kallimad, aga mitte ülemõistuse kallid. Probleemiks osutus hoopis see, et toidud olid väga väikesed ja meil oli peale söömist ikka kõht tühi. Otsustasime, et ei telli samast kohast toitu juurde vaid lähme ära hotelli ja ostame teelt midagi kaasa. Lõpuks sõime hotellis friikaid. Teel hotelli jäime veel ratastega korraliku vihma kätte.

Kopenhaageni südalinn

July 20 in Denmark ⋅ ⛅ 21 °C

Arhitektuuri poolest on kesklinn hästi lahe, palju vanu, võimsaid, värvilisi hooneid ning ilusad kanalid ja pargid. Amsterdamiga võrreldes märkimisväärselt puhtam, rahulikum ja tsiviliseeritum - polnud koguaeg tunne, et nüüd saab surma. Ka siin olid kõikjal rattateed ja ratta valgusfoorid, et sõit oleks lihtne ja ohutu. Meile mõlemale meeldis Kopenhaagen rohkem, vaatamata sellele, et siin torkas silma rohkem kodutuid ja joobes inimesi. Tundub, et taanlased on suuremad alkoholi sõbrad, aga samas Amsterdamis on muud moodused joovastumiseks, seega kes teab. Üllatav on, et nii Kopenhaagenis kui Amsterdamis on keset linna lihtsalt kanalid ilma käsipuude ja piireteta, samas ei kujutaks ette kui emajõe ääres poleks piiret. Siin inimesed tihti istuvad kanali äärel ja räägivad juttu või joovad veini ja keegi ei karda sisse kukkumist. Nägime kanalitel ka palju renditud elektrimootoriga paate kus seltskonnad ringi sõitsid ja kaarte mängisid.Read more

Põnev sild ja Must Teemant

July 20 in Denmark ⋅ ⛅ 21 °C

Panime hotellis enamvähem marsruudi paika, et kuhu me ratastega minna tahame. Kōigepealt sõitsime mööda kanali äärt, aga mingi aeg tulime tagasi, kuna selle kanali juurest ei näinud midagi peale puude ja heina. Majade vahel oli juba huvitavam. Leidsime mingi põneva kujuga silla, kus põrand oli mitme poolringi kujuline. Taustaks sealt sillalt paistab Black Diamond (must teemant), mis on Kopenhaageni kuningliku raamatukogu laiendus. Must Teemant on nimi, sest ta on ehitatud mustast läikivast kivist, kus iga plaat on oma nurga all.Read more