Taiwan
Axing Shan

Maandag 25 november 2019

November 25, 2019 in Taiwan ⋅ ⛅ 20 °C

Taroko staat vandaag op het programma: voordat we vertrekken kregen we een uitgebreid ontbijt geserveerd van onze gastheer. Wat een bijzonder aardige man: iedere keer als we aankomen of vertrekken staat hij klaar voor een praatje en ons veel plezier te wensen.
      Op naar Taroko: we rijden na een half uur het natuurpark in en maken kennis met het wegverkeer in het park. Een hele ervaring en goed opletten op het busverkeer. Er zijn namelijk smalle weggedeeltes waar voertuigen elkaar moeten passeren echter door overhangende rotsen en de hoogte van de bussen is hier niet overal ruimte voor. Met klamme handjes kiezen we er voor om niet helemaal tot het einde door te rijden. Maar wat een grote hoeveelheid aan bussen en dan is het nu geen eens hoogseizoen.
      Enkele keren gestopt om van het uitzicht te genieten. Terug naar het beginpunt waar we gaan voor een van de langste trails in het park, circa 4.5 km. Hoe mooi het is is moeilijk te beschrijven. De voettocht gaat door een deel van de kloof en om iedere bocht is weer iets anders moois te zien. Wat een natuurgeweld! Is het niet de kleur van het water, of de door de rivier uitgesleten marmerrotsen, dan is het wel alle vegetatie die hier groeit. De onderwaterwereld is mooi maar dit heeft zeker ook wat, helemaal in combinatie met het geluid van het stromende water op de achtergrond. Al met al een mooie ervaring die we niet hadden willen missen: niet alles gezien maar absoluut genoten.
      Aan het einde van de middag terug bij de homestay staat gastheer Arthur ons op te wachten en serveert fruit en koekjes. Hierna nemen we een verfrissende douche omdat we niet helemaal okselfris meer zijn.
      s’ Avond Italiaans (vegetarisch) gegeten: morgen staat de terugreis naar Taipei gepland. De laatste etappe van onze vakantie.

Axing Shan, 阿興山