Tanzania
Makunga River

Serengeti National Park - dag 2

August 21, 2016 in Tanzania ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag heeft onze gids Kaleby ons door het centrale deel van het Serengeti NP gereden. Serengeti betekent 'eindeloze vlakte' en dat is een terechte naam voor dit uitgestrekte park, 14763 km groot.
    We begonnen de tour na het ontbijt om 8.30 uur. We zagen een modderpoel met zo'n 200 nijlpaarden. Wat een fantastisch gezicht!
    In het visitor centre hebben we onze lunch gegeten. Hier hebben we ook een korte rondleiding van een student gekregen die als een soort stage toeristen diverse zaken moesten vertellen. Zo hebben we ook nog een beetje bijgedragen aan het onderwijs :-)
    De rest van de dag weer diverse beesten gezien.
    De hoogtepunten van vandaag waren de nijlpaarden, een voorbijtrekkende olifantenfamilie en hyena's en aasgieren die zich tegoed deden aan de restjes van een wildebeest die door leeuwen was gedood.
    Na terugkomst in het kamp genoten van de "zingende Tanziniaanse douche". Aan de buitenkant van de tent zorgde een steward voor de douche door waterzakken op te hangen en dat deelt hij al zingend. Erg leuk vermaak tijdens het douchen.
    's Avonds na het eten werden we van de 'dinner tent' naar onze eigen tent begeleid. Er werd ons geadviseerd om de tent vannacht niet uit te gaan omdat er leeuwen in de buurt van het kamp rondzwierven. Het advies opgevolgd en lekker in ons bedje gebleven tot de volgende ochtend 😊.

Transfer naar Serengeti

August 20, 2016 in Tanzania ⋅ ☀️ 28 °C

Vanochtend vroeg vertrokken naar Serengeti National Park. Om 7.30 zaten we al in Toyota LandCruiser om deze reisdag te beginnen.
    Vandaag stond vooral in het teken van de reis naar Serengeti NP dus vooral in de auto zitten. Via de buitenkant van de Ngorogoro krater reden we naar ons doel. Ngorogoro bezoeken we later in de week.
    In het tweede deel van de middag reden we Serengeti binnen en hadden we nog tijd om een gamedrive te doen. En dat was een mooie!
    Gisteren al olifanten en buffels gespot, vandaag kwam daar nr 3 en 4 van de Big Five bij: het luipaard en leeuwen.
    Maar naast deze twee van de Big Five ook nog andere prachtige dieren gezien: cheeta (!), zebra's, impalas, gazellen, nijlpaarden, olifanten, bavianen en nog meer.

Serengeti National Park - dag 3

August 22, 2016 in Tanzania ⋅ ☀️ 32 °C

Vandaag na het ontbijt weer vertrokken voor een game drive door Serengeti NP. De leeuwen die vannacht rond het kamp zwierven kwamen we tegen op anderhalve kilometer van het kamp. Ze waren op zoek naar prooi. Prachtig om ze te zien rondrennen en kijken.
    In de loop van de ochtend kwamen we meer leeuwen tegen. Een groep had net een buffel 🐃 gedood en was er nog lekker van aan het smikkelen. De hyena's en aasgieren wachtten op een afstand om de restjes te bemachtigen als de leeuwen klaar waren.
    Het hoogtepunt van de middag was een familie olifanten die bij een poel water aan het drinken waren. Wat een prachtige majestueuze dieren zijn dat toch.

Makunga River