Thailand
Ban Chao Mai

Deň v NP Hat Chao Mai

February 27, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Nasadáme na luxusný taxík a okolo obeda sme už v stredisku Baan Chao v národnom parku Hat Chao Mai, kde sa zdržíme len jednu noc a presunieme sa na blízky ostrov Libong.
      Ideme z pohľadu Thajčanov do takej diaľky, že taxikár si so sebou zobral aj čiernych pasažierov (manželku a dieťa), zaplatili sme im jednodňový rodinný výlet do južnej časti thajska.
      Ňano hneď ako zbadá ubytovanie, najradšej by tu zostal zopár dní. Celopresklenená izbička, kde je priamo z postele výhľad vonku, parádna teraska na večer... Žiadna bambusová chaťurda.

Rozmýšľa, či by sa Peťka nejako nemohla presťahovať ku nám, aby si nočnú izbu mohol užívať len s Majou a zostať tu ešte zopár nocí.

Na pláž máme len zopár metrov, ale my máme plán ísť na tajnú Magic beach - o tom iný príspevok.

Podvečer sa peši vyberáme na prieskum okolia. Sme v takom zapadákove, že tu už nie je ani ten 7 eleven. Minimarkety sú pokračovaním obývačky domácich, ktorí keď vidia belocha z európy usmievajú sa a kývajú nám...
      Aj ten obsah tých obchodíkov je zaujímavejší a po anglicky toho veľa nevedia, takže aj komunikácia je úsmevnejšia.

Navyše je tu všade úžasná príroda. Palmy pod obrovskými skalnými bralami. Paráda.

Magic beach

February 27, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Poobede sa vyberieme na krásnu pláž, ktorá je však príznačná tým, že sa na ňu dá dostať len z vody.
      Takže nafúkať nafukovačky a 5 tuleňov ide na výlet. Po dosť náročnom plávaní nás čaká panenská pláž, na ktorej sme úplne sami.
      Užívame si, pofotíme a potom ešte náročná plavba späť.
      Fotky povedia viac ako tisíc slov.

Čo myslíte, čo všetko dokázal nájsť Ňaňo prieskumník na opustenej pláží? (komentáre)...

Celodenný AIS projekt

February 27, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 32 °C

Jedna z najdôležitejších vecí pre jednoduché prežitie v Thajsku je mať prístup na internet. Tomčo nám odporúčal, že Ae mu odporúčala, že si máme zohnať SIM karty od spoločnosti AIS. A my sme sa pripravili.
      Trepeme sa motorkami do 20km vzdialeného Ao Nangu, kde vieme, kde približne je predajňa AIS. A jak chodíme, tak chodíme predajne niet. Mohli by sme si vyhľadať presnú polohu cez internet, ale internet nemáme, keďže sa ho práve snažíme zohnať.
      Končíme tak v reštaurácii spomínanej v inom príspevku, kde je free wifi a zisťujeme, že sme len 200m vedľa.
      S plnými žalúdkami však neskôr zisťujeme, že predajňa, kde ešte pred mesiacom Tomčo kupoval sim karty je kompletne zrušená - preto sme ju predtým vizuálne nenašli. Vraj sa presťahovala do Tesco Lotus Krabi (pekne ďaleko).
      Čo teraz...
      Doma (po 20km návrate) skúsime pohľadať nejakú predajňu AIS cez mobil a wifi, ktoré máme na izbe, ale úspešní nie sme. Sme dosť bezradní... Internet nutne potrebujeme a podľa možností čo najskôr, lebo od zajtra už budeme v zapadákovoch, kde niečo také, ako predajňa mobilného operátora nebude.
      Na recepcii nám tetuška s kľudom v hlase oznamuje, že veď to, čo zháňame majú v každom 7 eleven. To snáď nie.

Bežíme teda do 2 minúty vzdialeného minimarketu a áno, datové karty tam majú, ale od úplne inej spoločnosti, toto nechceme...

Podvečer v strese aby sme stihli večernú návštevu Ae vyrážame na 30 minútový výlet na motorkách do Tesco Lotus.
      Plašíme sa najviac ako sa dá, po nákupnom centre beháme až je to všetkým podozrivé. Konečne dobehnem do AIS a zisťujem, že tam po anglicky hovorí len jedna slečna aj to je jej slovná zásoba mizivá.
      Ale hlavne, že sme už tu! Kúpime karty a celodenný projekt ukončený.
      Ale čo to? Predavačka zo seba vylúdi, že "nohe". Kto poriadne čítal už vie, čo to znamená "nemáme".
      Ako to čo má byť. Predstavujem si ako vojdem do Orangu a oni mi zahlásia, že nemajú sim karty???
      Toto je úplne nečakané! A čo my teraz?
      - to be continued...

Pokračovanie projektu AIS

February 27, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 31 °C

Thajka však okrem "nohe" veľa ďalších slovíčok nevie, takže sa jej nevieme spýtať, čo teda ďalej...
      A tu prichádza na scénu Majin prekladač. S jeho pomocou nám Thajka prezradí, že aj v Krabi existuje AIS predajňa a dokonca sa nám podarí ju prinútiť, aby nám ju ukázala na Google maps.
      Ó môj bože len asi 600m od nášho ubytovania, ale samozrejme, keďže je nedeľa tak je tam zatvorené.
      Navyše už je asi 19:20 večer a o 19:45 sa máme stretnúť s Ae.
      Sadáme na motorky a v dvojnásobných rýchlostiach ako je štandard po tme fičíme cez mesto, aby sme ju stihli. (Spomínam na myšičky s motorkami v Saigone s Tomčom).
      Ae ledva stíhame a ako to dopadlo už viete. My však stále nemáme internet a ráno o 10tej už odchádzame taxíkom preč... Čas sa nám kráti.
      Ráno vstávame o 8:15 a fičíme motorkami do AIS. Ja ešte spotený z noci priamo z postele, ani som sa umyť nestihol mrznem pri tých rýchlostiach na motorke.
      V AIS našťastie majú čo chceme, aj keď program, o ktorom nám hovoril Tomčo 20gb na 30 dní neexistuje. Takže si berieme "skromných" 35gb na 15 dní.
      Rýchlo vrátiť motorky, nakúpiť raňajky do "potravín", dať sa dokopy a s cca 15 minútovou rezervou ledva stíhame taxík na juh... Ale o tom už iný príspevok.

P.S. Celá aktivácia všetkých kariet trvala asi pol hodinu. Ak by mali karty vo včerajšom Tesco Lotus, tak by sme Ae určite nestihli. Všetko teda nakoniec dobre vypálilo.

Thajské jedlo

February 27, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Na obed si objednávam Papaya šalát s mangom.
      Keďze je tu trošku problém s angličtinou, tak takmer každému dochádza niečo iné ako si predstavoval.
      Začínam jesť svoj šalát a ja čo veľmi nemám problém so štipľavosťou začínam mať problémy. Ak včerajšiu superspice polievku by som hodnotil na 10 bodov, tak dnes to bolo minimálne 20 a každým sústom sa tá štipľavosť v ústach zvyšovala...
      Keď už som mal fakt dosť (asi polka zjedená) prišla čašníčka a vysvetľujem jej, že som si objednal Papaya salat s mangom a že manga nikde a ona, že žiaden problém, že mi to vymení.
      Čakáme 10 minút a o 10 minút mi donesie s úsmevom presne to isté. A zase bez manga. No koniec.
      Takže zase od začiatku (predtým som už mal polku zjedenú a teraz zas plná porcia). Celý horím, pery ma tak štípu, že Danka sa bráni puse (a to ešte keby som jej dal jazýčkovú, tak umrie).
      No bol to megaštipľavý zabiják. Parazity vypálené na rok dopredu.

Na večeru pre zmenu objednávame rybu pre štyroch, ale chutí len mne. Jeden má problém s orieškami, druhý s koriandrom na rybe, ďalšieho štípe...

Pri platení pozeráme, čo jedia domáci. Nejakú čiernu chobotnicu majú z toho celé zuby čierne a na tanieri to tiež vyzerá desivo.

...len Peťka to poriešila objednaním hranoliek s kečupom... - stávka na istotu...

• Day 36

Den 26 Chao Mai

January 13, 2017 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Rano sme sa rozlucili s Tarutaom nasadnutim na speedboat. Zopar desiatok kilometrov na vode sme si uzivali na otvorenom uplnom predku lode, takze nas to trosku prefukalo a vyhojdalo.
      Potom vanom (minibus pre asi 12 ludi) dalsich 120km do mesta Trang. Bol to vycerpavajuci presun.
      Vodic zalamoval rukami, ked videl nase objemne kufre a rozmyslal, ako ich ulozit medzi cestujucich, ale vsetko to zvladal s thajskym usmevom a to je to, co nam na Thajsku imponuje.
      Nasledne este taxikom (kde nas kus osmekli, ale stale sa ucime) do narodneho parku Chao Mai. Taxikar dokazal tak pobludit, ze sme si 50km cestu predlzili asi o 30km a poslednych 20km ho uz navigoval Tomco.

Okolo 3tej poobede konecne dorazame do nasich beach bungalows.
      Tesne vedla pieskovej plaze pod majestatnymi vapencovymi skalnymi masivmi v malom hajiku pod palmami mame ja s Dankou "Deluxe" a Tomco "Superior" vlastny kockaty (moderny) preskleneny bungalowik so vsetkym komfortom. Jedna sa o asi naj ubytovanie ake sme mali za celu dovolenku.
      Vonku navyse na hranici plaze drevene lehatka, hojdacky, hojdacie siete. Kazdy z bungalowikov pekna teraska s drevenym, alebo ratanovym nabytkom a nasvietenim celeho arealu a jednotlivych bungalowikov velkym mnozstvom modernych vhodne do arealu rozmiestnenych lampiciek. Na dohlad ziaden iny rezort, alebo cokolvek, co by narusalo romanticku atmosferu tohto miesta.
      Samozrejme az taka idylka to nie je. Tu plne vytvaram az potom ako v nasom domceku vyvrazdim asi 10 komarov. Na rozdiel od inych lokalit su tie komare nejake obrovske, ale hlavne po mojej akcii mrtve!
      Cela lokalita je navyse uplne kludna, takmer nikto tu nie je a cela obchodna ulicka zahrna zo 5 obchodikov, 2 restauracie a jednu pojaznu motorkoAlgidu. Pre nas tak prave akurat.

Vsetci obchodnici v tejto ulicke su na Thajsko az nezvykle vysmiati - konecne dalsi turisti.

Vecer koncime v restauracii s mladou vychechtanou thajkou. Ako to pocitam, tak atmosfera podobna ako na Tarutao v zmysle viac thajskeho personalu ako turistov. Celkovo okrem nas napocitam az dva pariky.
      Je to v podstate len taka plazova restauracia vyzorovo nic extra. Niekto by povedal pomaly chatrc.
      Akonahle sadame zacinaju sa o nas starat. Najprv okolo stoliku rozlozia 3 horiace odpudzovace komarov. Nasledne dostavame navlhcene obrusky (s nejakou latkou na odpudzovanie komarov), s ktorymi sa ponatierame a celu veceru nas uz fakt ziaden hmyz nerusi. No toto sme tu este nezazili ani v ovela noblesnejsich podnikoch.
      Len pre zaujimavost ja mam jedlo, ktore v nejakej sladkej omacke kombinuje cibulu, nejaku travu, paradajky, mango, (mozno este nejaku nedefinovatelnu zeleninu) a samozrejme kusky kurciatka. Skuste si to predstavit. Chuti to skvelo.
      Tomcovi pre zmenu z taniera trcia klepeta... Ohhh... To si ani nepredstavujte. Ani to dobre nechuti ani nevyzera, ale Tomco sa nestazuje ;)

V noci nastavujeme klimu na 30 stupnov a je prijemne.
      Neskor predsa uberam 2 stupne, takze mame 28. Celu noc prespime zababuseni pod perinou az po usi. Ako sa nam tu za mesiac zmenilo posudzovanie toho co je zima a co teplo ;) Mam tusenie, ze pri tomto aktualnom nastaveni nas doma cakaju sibirske mrazy.

P.s. Na foto, kde je auto, vidno za nim v clanku spominanu restauraciu. Cela tato cast tesne vedla nasho rezortu sa nachadza pod asi 100m vysokou skalou (ktorej cast vidno na foto v pozadi)

• Day 37

Den 27 thajsky plazovy zivot

January 14, 2017 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Na to, ze sme na dovolenke, kazdy den vstavame skoro rano.
      Dnes uz niekedy pred osmou Tomco buntosi, ze je hladny. Danka ta buntosila uz o tretej rano, ked kecala cez viber s domovinou a telefonom oslepovala tych, co chceli spat (mna)! Co sa tyka vstavania mam tu s nimi tazky zivot...

Ranajky su bohate, zivot je tu lenivy. Ludi minimum, ruch ziaden, more sumi a macka sa nam snazi dostat na stol, aby si uchmatla nieco z nasich ranajkovych dobrot. Raz sa jej to obrovskym skokom podari a pristava na rohu nasho malickeho stola snad 60x60cm preplneneho jedlom tesne vedla taniera. Nekompromisne je zhodena dole.

Po ranajkach prechadzka po okoli. Okolo nas impozantne vysoke skaliska. A hlavne znacky kadial utekat pred tsunami.

Zistujeme, ze sme v riadnom zapadakove, ked za ananas vystruhany do ananasolizatka a 14 bananov zaplatime v prepocte 1 euro. To uz nie su turisticke ceny na ake sme boli zvyknuti. Inak banany su tu mensie ako u nas a maju kostky.

Kazdy sa na nas usmieva a zdravi nas. Je citit, ze nie sme v turistickom centre a thajcania su tu este prirodzenejsi. Navyse zjavne mame najkomfortnejsie ubytovanie z toho, co sme tu videli, takze si uzivame pomaly sa vlecuci den.

Kupeme sa na plazi a rehoceme sa s Dankou, ked sa nas snazi naucit ako plava jej mamka - na steniatko.
      Hned vedla je mala plazicka ukryta medzi skalami, ktora pokracuje niekolko metrovou jaskynou. Je to velmi pekne, ale nikomu sa nechce fotit. Ked si rozlozime plachtu na plazi a dame ucho na zem pocujeme ako v sa chodbickach pod pieskom presuva nejaky krab.

Okolo obeda sa to zacne. Uvedomime si, ze je sobota a teda vikend a na nasu plaz sa dovalia skupinky thajcanov z vnutrozemia. Na obrovskych pickupoch, pri ktorych by sa stratil aj moj Pathfinder dojde na korbe nasukana cela pocetna rodinka.
      Po vystupeni zacnu vykladat polystyrenove prepravky (drzia chlad, alebo naopak teplo) s tonami jedla. Potom taniere a tanieriky, pribory, salocky a poniektori aj zelezne vedra. Z nich sa stanu grilovacie ohniska. Cele tieto megapikniky rozkladaju v tieni pod stromami, alebo skalami na plazi.
      Pocet ludi sa zahustuje a nase kludne stredisko zacina zit pravym thajskym plazovym zivotom. Zacina to mat svoje caro ;)
      Na plaz dorazaju motorkopredajcovia, ktori predavaju zo svojho motorkostanku od zmrzliny a nanukov az po rozne spilkoprodukty (cokolvek, co sa da jest napichni na spilku a vznikne spilkoprodukt). Poniektore motorky maju navyse namontovanu sadu reproduktorikov, z ktorych hraje podmaniva hudba.

Kym si Tomco dava realny obed, my s Dankou si dame spilkorizku (kuraci rezen na spilke vid. foto) a potom 9 kopcekov zmrzlin (kazdy). Vsetko je tak lacne, ze sa musime krotit.

Niektori thajcania sa po nas pozeraju ako po atrakcii. Teda hlavne po mne. Zeby som sa dva tyzdne neholil a uz az tak vynikam? Ked odchadzam z plaze len v plavkach vidim, ako sa za mnou nenapadne otacaju hlavy vacsiny thajcanok (bohuzial nie len tych mladych). Take chlpate prasiatko asi este nevideli.

Na jedneho turistu tu dnes pripada asi 50 thajcanov z vnutrozemia, ktori bielych asi nevidia az tak casto a aj po nasom mesacnom opaleni istotne svojou belotou vytrcame.
      Hlavne Tomco ma take skusenosti z Australie, ze sa stale natiera riadne silnymi faktormi a vysledok je, ze koniec dovolenky a jeho velmi nepriskvarilo.

P.s. Na jednej z foto Danka s nasim eurovym rannym nakupom, na dalsej spilkorizka a potom zvysne foto stanky vratane pojazdnej motorkoAlgidy a plazovy zivot thajcov (nedalo sa lepsie fotit, nemam drzost komercneho fotografa, takze vzdy len nenapadne z dialky momentka)

• Day 37

Den 27 vylet na tajnu plaz

January 14, 2017 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Poobede, ked je odliv najnizsi ideme objavovat tajnu plaz. Podla satelitneho zobrazenia vieme, ze za velikanskou skalou na konci nasej plaze je po asi 100m dalsia plaz. Takze vhupneme do vody.
      Tomco a Danka nad hlavou klucik od domceka a ja fotak. Voda niekedy siaha az po prsia, ale po case naozaj skaly skoncia a koncime na uplne osamotenej plazi. Zostat tam pocas prilivu, tak sa spat urcite nedostaneme.
      Uzivame si pekne scenerie z vapencovych skal, vymytych mensich a vacsich dier, ci jaskyniek. Tento minivylet bol dobry napad.

Potom mame este plan na posledne kupanie.
      Ked som tesne nad kolena pod vodou stupim na nejakeho jezka, alebo koral netusim co a dva ostne sa mi zapichnu do nohy. Zaujimave, ze cely den je vo vode milion thajcanov a nikto na to nestupil. Alebo to bola ta pichliacryba? Navyse tu je vsade cisty piesok, ze som nikdy nic na dne nevidel. V kazdom pripade ostne vytahujem z nohy a kupaniu je koniec ;)

Vecer si este objedname bigfish (rybu) jednu porciu pre troch (citime sa jak nemci na dovolenke), pokecame s francuzmi, ktori na rozdiel od nas su kazdy rok na dovolenke zopar mesiacov a ide sa spat...

P.S. Vsetky foto zobrazuju cestu na tajnu plaz a samotnu plaz

P.S. part 2, podarilo sa nam upchat zachod, Danka to chcela opravovat s vesiakom ;) - no nic, najvyssi cas odist, zajtra odchadzame do Ao Nang a stadial uz domov