Thailand
Ban Khlong Bang Phrom

Here you’ll find travel reports about Ban Khlong Bang Phrom. Discover travel destinations in Thailand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day8

Khlong Lad Mayom Floating Market

July 15, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

Sonntag Morgen fuhren wir ein Stück raus aus Bangkok, um einen echten Schwimmenden Markt zu erleben. Mit echt meine ich, ein Markt, zu dem die Einwohner gehen und nicht die Touristen. Diesen Tipp bekamen wir Samstag Abend von 2 Langzeitreisenden aus Slowenien.

• Day144

144. nap: Floating Market

February 25, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 32 °C

Régóta szemeztünk már Bangkokban egy floating market meglátogatásával, de mivel ezek az úszó piacok jellemzően csak hétvégén tartnak nyitva korábban nem sok esélyünk volt meglátogatni őket. Illetve hát szombaton kimehettünk volna, de akkor az oltás és a költözködés kicsit keresztülhúzta a számításainkat. Vasárnapra viszont semmi programunk nem volt, úgyhogy délelőtt felkerekedtünk megnézni a Khlong Lad Mayom Floating Marketet.

Az eddig általunk látott ázsiai nagyvárosok közül Bangkok egy szempontból mindenképpen kiemelkedik: ez pedig a tömegközlekedés kuszasága. És most nem csak arra gondolok, hogy a város számtalan pontján földön, vízen vagy akár levegőben is lehet utazni, hanem a számtalan szolgáltatóra, akik ezeket az egymástól látszólag teljesen független rendszereket üzemeltetik. Budapestről nézve legalábbis egészen kaotikus, hogy a metró és a magasvasút között nincsen "átjárás": hiába akartuk megvenni a jegyünket a BTS (magasvasút) végállomásáig, az MRT (metró) alkalmazottai csak széttárták a karjukat, hogy azt majd csak átszállásnál tudjuk elintézni. Persze itt legalább működik a tömegközlekedés (ellentétben például Vietnám nagyvárosaival, ahol a reptéri buszon kívül senki nem tudja, melyik járat hova megy)...

A magasvasút nekem ugyanúgy szerelem volt első látásra, mint nagyon sok évvel ezelőtt a Deutsche Bahnnal ICE-n utazni. Amellett, hogy nagyon kényelmes tök látványos is ahogy az üvegpaloták és irodák között a magasban kanyarog a szerelvény. Így persze gyorsan eltelt az a majd' egy óra amíg eljutottunk a végállomásra Bangkok másik végében. Innen aztán taxira váltottunk, hogy ne gyalog kelljen elsétálnunk a több km-re lévő piacig az M3-as bevezetőjére hasonló út mellett (csak itt kétszer annyi sáv volt irányonként).

Az első leintett autóval nem volt szerencsénk, nem sikerült a sofőrrel megértetnem hova szeretnénk eljutni, úgyhogy lányos zavarában ott is hagyott minket az út szélén. Szerencsére Bangkokban is annyi taxis van, hogy Chao Phrayát lehetne velük rekeszteni, pár pillanaton belül már egy fiatal és angolul értő srác kocsijában ülve száguldottunk a floating marketre.

A kereskedés a piac nevével ellentétben koránt sem korlátozódik a csatornákra, inkább azt mondanám, hogy maradt még pár árus, akik (gondolom elsősorban a turisták kedvéért) csónakjukból árulják portékájukat. A floating market legnagyobb része az elmúlt években kiköltözött a partra és attól eltekintve, hogy a fél városon át kell hozzá utazni, majdnem ugyanolyan, mint bármelyik másik dél-kelet ázsiai város piaca. A legfontosabb különbség, hogy lényegesen több turista látogatja őket, mint a kevésbé hatékony marketinggel rendelkező társaikat ezért egy kicsit jobban odafigyelnek a tisztaságra.

Az gondolom az eddigi írásainkból kiderült, hogy nem vagyunk véresszájú piac rajongók, úgyhogy a Khlong Lad Mayomot is gyorsan kivégeztük. Gyakorlatilag az első "szembejövő" és nem totálisan antipatikus túraszervezőnél befizettünk egy csónakos túrára. Ezek mind ugyanarra a kaptafára épülnek: némi pénzmagért cserébe vállalják, hogy elviszik a csillogó szemű turistákat egy kis kirándulásra - azt persze nem teljesen értettük, hogy az általuk belengetett "floating market" miben fog különbözni attól amit most láttunk, de hát puding próbája az evés, úgy voltunk vele hamarosan úgyis kiderül.

A válaszra nagyjából egy órát kellett várnunk, eddig tartott amíg a kis motorcsónakkal a szűk kanálisokon elhajóztunk a másik helyre. Nem meglepő módon pontosan ugyanolyan piacra vittek minket, mint ahonnan elindultunk, csak még az előzőnél is sokkal kisebb területre volt minden bezsúfolva. De ha már ott voltunk, vettünk egy kis mangót, sütit és valami enyhén sós puding szerű izét.

A kirándulásnak ezzel persze még nem volt vége, a rövid szabadfoglalkozás után elvittek minket egy orchidea farmra is megcsodálni a virágokat. Szép volt-jó volt, de őszintén szólva egyik program sem volt annyira érdekes, hogy megérte volna csak ezekért kifizetni a belépőt. Hogy mégsem tekintettünk szimpla lehúzásként erre a kalandra, az főleg annak köszönhető, hogy a csatornákon hajózva egész elképesztő helyeken utaztunk át - nagyon érdekes volt látni milyen körülmények között élnek itt az emberek.

Visszafele megint egész gyorsan sikerült leintenünk egy taxit, elvitettük magunkat a magasvasútig majd onnan a már jól ismert útvonalon visszamentünk a hotelbe. Az esti vacsora során pedig arra is rájöttünk, hogy hiba volt korábban elhanyagolnunk a közeli plázát, ugyanis meglepően olcsón sikerült finom és hatalmas adag ételt vennünk ott Juditnak, amíg én a közeli utcai árusokat teszteltem (sajnos nem hozták a Lopburiban megszokott szintet, de azért panaszra nekem sem volt okom).