Thailand
Ban Nong Dan

Chiang Rai

May 22, 2017 in Thailand ⋅ ☀️ 33 °C

Samen met Sara en Hannah, twee super leuke meisjes die ik heb leren kennen in de yogaretreat, ga ik naar Chiang Rai. We komen toe rond de middag en het is er snikheet. Blijkbaar hebben we geluk, want het regent daar meer dan de zon schijnt. Als we toekomen in de hostel staan we versteld hoe hip het er is. De eigenaar verzamelt vintage voorwerpen die hij vindt in Europa. Het deed me een beetje thuisvoelen. Alle andere hostels waren eerder in thaise stijl gedecoreerd. Al snel vinden we de koekjestrommel en niet veel later blijft er enkel nog het schaambrokje over. Tijdens ons verblijf hebben we de white temple en black house bezocht. Beide zijn gebouwd door artiesten die geboren zijn in Chiang Rai. The black house vond ik fantastisch mooi. Het is een domein met allemaal prachtig versierde robuuske houten gebouwen met daarin voornamelijk het werk van de artiest Thawan Duchanee. Hij verzamelde dierenvellen, ivoor, houten beelden van overal ter wereld. Het deed me aan primitieve stammen denken.Read more

Ban Nong Dan, บ้านหนองด่าน