Thailand
Ban Pa Ngae

Ruben en mamush gaan schieten

May 15, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 33 °C

Hallo allemaal. Ik, Ruben, maak hier even een korte samenvatting van wat ik heb gedaan sinds de laatste post waar ik in zit tot ik weet bij de jongens ben aangesloten.
      Mamush was ook in chiang mai dus ik heb hem meteen de eerste avond dat we er beide waren ontmoet. Eerst nodigde zijn gezin me uit om mee te eten wat ik erg leuk en gezellig vond. Na het eten was ik uit gegaan met Mamush. De dag erna ging Mamush met zijn familie een uitje doen en was ik voornamelijk aan het chillen en aan het bijkomen van de dag ervoor. Ik ben nog wel uit gegaan maar dat was niet de leukste keer tot nu toe. De volgende dag had ik met Mamush afgesproken om naar de schietbaan te gaan, dat stond immers nog op mijn bucketlist voor deze reis. We werden keurig opgehaald bij ons hostel en afgezet bij de schietbaan waar onze chauffeur op ons bleef wachten. Toen zijn we naar binnen gegaan en hebben we wapens uitgekozen en gingen we schieten. Mamush had een pistool (ik weet niet meer welk model) en een Shotgun. En ik koos voor een Glock en sniper. Wat we wel gek vonden is dat we geen enkel contract moesten tekenen. Maar goed dat hield ons niet tegen want voor de rest zag het er als een degelijke club uit. Eerst schoten we met de pistolen en toen met de zwaardere wapen. We vonden het erg gaaf en heel leuk om te doen. Daarna zijn we weer in de avond uit gegaan. De dag erna moest ik in de avond de nachttrein naar Bangkok pakken, dit leek in het begin een top trein te zijn maar toen na 12 uur s’nachts het licht nog niet uit ging begon ik het minder leuk te vinden. Ik kon gelukkig nog wel wat slapen en toen ik in de ochtend aan kwam was ik redelijk uitgerust. Ik had al wat gezocht naar een plek waar ik goedkoop een pcr test kon doen, helaas was de goedkoopste alsnog duur. Ik zat wel bij een heel chique ziekenhuis en na wat handtekeningen en gegevens van mij kon ik redelijk snel mijn test doen. Ik ging toen naar mijn hotel. Mijn moeder had mij beloofd om 1 nachtje een lekker luxe hotel te boeken en even te genieten. Daar heb ik goed gebruik van gemaakt. Ik had een heerlijk bed, roomservice een groot zwembad waar niemand zwom en ik ben zelfs nog naar de gym geweest in de avond. Ik kreeg in de avond ook de uitslag van de pcr test wat mij toch een gerust gevoel gaf. Ik kwam helaas pas om 01:30 in slaap (ik denk dat het feesten mijn ritme een beetje heeft aangepast). De volgende ochtend ging de wekker om 04:00 omdat ik de vlucht moest halen. Ik had me snel klaargemaakt en liep door de loopbrug van het hotel naar de AirPort. Op de AirPort was al een flinke rij bij het inchecken, gelukkig verliep het allemaal oké en was ik goed op tijd bij de gate. De vlucht was prima, alleen was ik wel kapot. Ik heb gelukkig wat kunnen slapen tijdens de vlucht. Ik kwam de volgende ochtend aan op Bali en na wat papierwerk kon ik het land in. Ik had afgesproken om op de jongens te wachten aangezien zij maar een uurtje later aankwamen. Uiteindelijk heb ik ruim 3 uur gewacht voordat ik weer herenigd was met de groep. De rest staat in de penguin hiervoor. Vanaf nu maak ik geen losse penguins meer omdat ik weer bij de groep ben.
      Dus tot de volgende gezamenlijke penguin:)).

Die Münze entscheidet

January 15, 2023 in Thailand ⋅ ☀️ 28 °C

In ein paar Tagen läuft mein thailändisches Visum aus und ich möchte unbedingt noch nach Pai. Das heißt, dass ich nicht lange da bleiben kann, viel Bus fahren muss und fast täglich siedeln. Weil ich mich nicht entscheiden kann, werfe ich eine Münze.
      Auf nach Pai! Schnell buche ich einen Platz im Minivan, geh mit Andi ein letztes Mal frühstücken und warte. Ich hab wieder mal den besten Sitzplatz ergattert. Angelehnt an den Haufen aus Rucksäcken, hochgelegten Beinen und super Aussicht ist die Fahrt ins Hippie-Dorf eigentlich ganz in Ordnung. Trotz der 702 Kurven.

Ich hab von vielen Reisenden gehört, dass Pai irgendwas besonderes hat. Einige kommen hier her, wollen 1 Woche verbringen und sind ein paar Monate später noch immer da. Schon ein paar Minuten nach meiner Ankunft kann ich verstehen warum. Schade, dass ich hier nur 2 Nächte bleiben kann.

• Day 102–104

Chiang Mai again

January 25 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

Unser Roadtip neigt sich langsam aber sicher dem Ende zu. Nach dem Frühstück und der Bewunderung des Blumen- und Rosengartens fahren wir mit den Motorrädern zurück nach Chiang Mai, wo wir zwei Nächte in einem Pilz schlafen werden. Das AirBnB befindet sich etwas ausserhalb der Altstadt und ist, wie wir erfahren werden, dem Schlümpfe-Dorf nachempfunden. (Reinzoomen auf der Karte, man sieht die Pilze).

Unterwegs halten wir noch bei einem kleinen Laden, der Körbe etc. verkauft. Eindrücklich, was die alles machen - von Hand, man konnte zusehen.

Die nächsten zwei Tage werden wir primär mit der Arbeit an unserem Projekt und der Reiseplanung (man betrachte das eingefügte Fotos des Reiseführers etwas genauer*) verbringen, bevor es dann am 27. nach Pai geht.

Zu erwähnen ist vielleicht noch, dass Karine Äpfel findet (also in einem Laden, nicht auf der Strasse) und daraufhin wieder einmal daran erinnert werden wird, dass es nicht umsonst heisst: cook it, peal it or leave it"...

Ach ja, und wir hatten es super lustig in einem Restaurant - und waren nicht einmal verkatert am nächsten Tag. 😂

*Danke liebe Eltern, dass ihr mich früher dazu "gezwungen" habt, Französischwörtli zu büffeln, es gab den Reiseführer nämlich nur so. 😄

Trying to find community...

December 17, 2018 in Thailand ⋅ ☀️ 26 °C

One of the things I love to do when travelling is find and join in local community activities - I find it especially rewarding when these include music or dance. In Thailand, of course, it has proven more challenging - the language barrier means I can’t read posters or do a thorough social media search. Here are the fruits of my labour so far... I learned a) outdoor local music shows don’t only get rained out in Ottawa, b) being an expat might be a bit like being at camp - lots of amateur performances amongst cliques, and c) a hearty sing-a-long hallelujah chorus is possible anywhere at Christmas time! - LaraRead more

Ban Pa Ngae, บ้านปาแงะ