Thailand
Bophut beach

Here you’ll find travel reports about Bophut beach. Discover travel destinations in Thailand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Mein Schatzi ist da!

December 24, 2016 in Thailand

Von Bangkok bin ich nach Koh Samui geflogen und habe endlich meinen Schatzi wieder gesehen. Wir haben uns in dem selben Hotel getroffen, in dem ich bereits mit Sabrina war, im Coco Palm Beach Resort am Meanam Beach. Ich war ganz schön nervös und freute mich so sehr darauf. Als wir uns sahen war es als wäre ich nie weg gewesen, total vertraut und wunderschön. Die darauf folgenden Tage gab es eine Menge zu erzählen, Strandspaziergänge, durchstöberten Supermärkte und auch Nachtmärkte nach Leckereien, unternahmen Ausflüge mit dem Roller nach Nathon oder ins Fishermann's Villages.
    Ein absolutes Highlight für mich war Weihnachten bei sommerlichen Temperaturen. Erst gab es einen Cocktail am Strand und anschließend gingen wir lecker essen. Für Schatzi gab es Turkeyroll und für mich Red Snapper. Mhhhh sehr lecker.

Fisherman's Village

October 24, 2016 in Thailand

Der letzte Stop für den heutigen Tag. Ein schöner kleiner Ort mit tollen Restaurants am Meer und vielen schönen Geschäften. Abenbrot gab es dann auf dem Markt. Echt toll habe das erste mal frischen Tintenfischarm gegessen. 😊

Første feriedag ☺

March 8 in Thailand

Efter en god nattesøvn ovenpå gårsdagens lange rejse kom jeg op og fik en lækker morgenmad på hotellets restaurant, kort før lukketid.
    Hotellet ligger lidt midt imellem to bydele, på den ene side Fisherman's Village og på den anden side Big Budha Pier. Der er ca. 1,5 kilometer hver vej, så der ligger ikke så meget omkring hotellet, kun nogle andre resorts og en lille butik der hedder Familiy Mart.
    Jeg gik den flotte tur ind til Fishermans Village og kom rundt og kiggede på butikker, bl.a. en skrædder forretning, hvor jeg fik bestilt et nyt håndsyet jakkesæt, med ekstra jakke og 5 skjorter for 15.000 Bath, som er ca 3.000 kroner. Det syntes jeg egentligt er pænt billigt, så glæder til at komme ind til første tilretning i morgen aften ☺.
    Bagefter fandt jeg et hyggeligt sted ved stranden, hvor jeg fik bestilt noget lækkert Thailandsk mad til en sen frokost. Resten af dagen gik med at kigge på forretninger i Fishermans Village og går en tur langs stranden og nyde den flotte natur. Aftenen blev en rolig hygge aften hjemme på hotellet, kunne godt mærke at jeg stadig var træt efter den lange rejse, så gik tidligt i seng for en god nats søvn 😴

Vågnede sent denne fredag, er stadig lidt mærket af rejsen, tidsforskellen, og ikke mindst varmen. At gå fra de minus 25-28 grader på Thule til et par dage i Aarhus med temperature omkring frysepunktet og så videre til Koh Samui med 29-32 grader dag, såvel som nat, kræver lige en lille tilvænnings periode. 🖒
    Dagen startede roligt med en tur i hotellets pool, og lidt afslapning i solen. Omkring en time blev det til, og selv med en faktor 50 sunscreen nåede jeg selvfølgelig at blive lidt solbrændt.
    Efter turen i poolen blev det til en sen morgenmad eller frokost med en lækker kyllingesandwich på hotellets restaurant. Resten af eftermiddagen blev brugt på afslapning.
    Om fredagen er der walking street market i Fisherman’s Village, hvor hele hovedgaden bliver fyldt med små boder med mad, souvenirs, tøj og meget andet. Der var super mange mennesker og en herlig stemning, vil tro man kunne købe alt hvad hjertet kunne begære, også ting som man sikkert ikke vidste man manglede hahaha. Jeg købte nu ikke rigtig noget, ud over nogle vakle æg på et spyd – det skulle prøves. De smagte som en lidt mere tør udgave af normale hønseæg, slet ikke så ringe endda.
    Der blev også tid til aftensmad, som i dag blev til crepes (madpandekager) og en vandmelons shake – super lækkert. Derefter blev det tid til noget selv forkælelse – først 10 minutters fish spa – det kilder helt vildt 😂😂 så 1 times lækker Thai massage med olie – super dejligt for ryggen. Alt i alt kostede det 180 kroner på et rimeligt fint Spa midt i Fisherman’s Village – Tror godt det kunne gå hen og blive til en vane ❤

Bophut beach