Thailand
Chang Klan

Here you’ll find travel reports about Chang Klan. Discover travel destinations in Thailand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Thursday is a hashing day!

June 21 in Thailand

Anything I choose to do today would pale in comparison to yesterday's AMAZING time with the elephants. Therefore, I'm doing nothing except laundry until this evening when I'll meet up with the Chiang Mai Hash for tonight's *un.

Chiang Mai is the second largest city in Thailand, about 4 million people, but it has a small town feel about it. DIt is definitely not to be missed if you're headed this way.

Out for now. ✌️

Off to Pai

June 22 in Thailand

Yesterday, I met up with the Chiang Mai Happy Hash House Harriers for the Thursday hash. Thank goodness I got my tentanus shot before I left. We were a couple of kilometers into the jungle when we came up out a ravine next to a concrete post. This turned out to be a fence post, as I discovered after I raked the top of my scalp on the hanging barbed wire that I didn't see. Just two long scratches, but ouch! At the end of the trail, we had a nice meal followed by circle. It was very reminiscent of Okinawa circles with two large blocks of ice...for sitting on when you are called into circle for heinous crimes, such as enjoying trail or spilling your beer. Great fun and lots of laughs. CMH4 were great hosts.

I just finished a very light lunch with the local mangy cat (pics) and am now waiting on a shuttle van to take me about 50 miles to the northwest to Pai for about 3 days. I did a little more planning for this trip 😀.

Out for now. ✌️

Art in paradise

May 21, 2017 in Thailand

אחרי שבילינו את הבוקר בכפר האמנים שקרוב לעיר (==קנינו לעצמנו כמה מזכרות ואכלנו גלידה), הלכנו למוזיאון אשליות בעיר.
    בגדול, החוויה הייתה מורכבת מכמה אלמנטים-
    1. אני והילה מתלהבות מכל מיני תמונות ורוצות להצטלם
    2. אני לא מבינה איך האשליה אמורה לעבוד, או לחלופין, איך להצטלם איתה ועושה פוזות לא הגיוניות (למשל, להימעך על במבוק כמו שתראו בתמונות)
    3. אסייתים אחרים שמבקרים מצלמים אותי ואת הילה (לא הצלחנו להבין למה הם עשו את זה ובאחת ההזדמנויות שתי נשים צילמו את הילה ולא נתנו לי לצלם אותה! הן ממש התעקשו על זה שרק הן יצלמו אותה)

בכל זאת, היה נחמד 😄

Chang Mai (Jungle Trek)

November 27, 2017 in Thailand

Net terug van drie dagen in de jungle zonder elektriciteit of lopend water en dus al helemaal geen WiFi 😅. De groep en ik wandelden twee halve dagen door de mooiste natuur van het ene primitieve dorp naar het volgende. Soms was het erg zwaar op en neer wandelen, zeker in dit vochtige, maar hete klimaat. We verbleven in houten huizen bij de mensen in het dorp, een geweldige ervaring. Deze mensen waren zo vriendelijk en gastvrij en maakten het lekkerste Thaise eten voor ons klaar. Ze overleven onder andere door hun boerderijdieren te verkopen aan andere dorpen en kunnen de extra cent, die ze aan ons toeristen verdienen, heel goed gebruiken. We keerden terug richting Chang Mai city per bamboe vlot.
    Ik ben zo blij dat ik dit heb mogen meemaken, maar nog zoveel blijer om terug te zijn in de bewoonde wereld. Een warme douche deed nog nooit zoveel deugd...😉

Art in Paradise

September 12 in Thailand

Eigentlich wollten wir heute in aller Frühe über den Mönchspfad zum Gipfel des Doi Suthep wandern, allerdings war das Bettchen viel kuschliger als Wanderstiefel und wir hatten die Nacht kaum ein Auge zu gemacht. So blieben wir einfach liegen, schrieben Karten und Blog. Irgendwann rafften wir uns auf und starteten erneut einen Anlauf zum Wandern. Mit gepackten Rucksack und Bergschuhen an den Füßen sprangen wir aus der Tür, nur um in eine gigantische Gewitterfront zu blicken. Das lassen wir mal lieber.. 😐
    Also entschieden wir uns endgültig gegen den Wanderweg und stattdessen für das Art in Paradise Museum. Auf dem Weg dorthin im roten, zweireihigen Sammeltaxi machten wir mit zwei sehr netten jungen Chinesen Bekanntschaft. Sie zeigten uns ihre schönsten Urlaubs Bilder, als Appetithäppchen auf Ostasien.. China finden wir landschaftlich sehr interessant, müssen wir zugeben. 😯
    Kurz nachdem wir ankamen setzte auch schon ein Starkregen ein. Was waren wir froh jetzt nicht mitten im Wald zu stehen. 😅☔
    Die zahlreichen Gemälde im Museum forderten reichlich Interaktion und wir hatten einen Höllenspaß, aber seht selbst. Die Künstler haben den größten Respekt verdient, denn die Umsetzung der verschiedenen Themen und die Tiefenwirkung der Bilder waren atemberaubend gut, obwohl ALLES nur auf die glatte Wand gemalt wurde. Wenn man in Chiang Mai ist sollte man hier auf jeden Fall halt machen. 😊

Chang Mai (Elephant Sanctuary)

November 23, 2017 in Thailand

Een halve dag knuffelen met olifanten, daar kwam het zowat op neer. We gaven ze eten en gingen met ze in het water. Weer een item om van mijn lijstje te schrappen...❤️

Chiang Mai

July 27 in Thailand

Na een redelijke nacht geslapen in de trein waren we eindelijk in Chiang mai. Uit de trein taxi spullen dumpen en ontbijten. Daarna door de oude stad gelopen waar je werkelijk van de ene ahhh in de andere ohhh valt. Wat een mooie tempels hebben ze hier. En omdat het vandaag Buddha dag is zijn ze ook allemaal goed bezocht en doen de monniken ook hun werk goed. Wat grappig is, is dat er van de top monniken een wassen beeld is gemaakt net echt. Daarna een Thaise massage gedaan van 1 5 uur. Pfff wist niet dat ik zo lenig was. Daarna een crêpe gegeten. Nog even een tempeltje on the side en op naar ons appartement voor de komende 4 nachten. Appartement is erg mooi en de jongens gingen gelijk zwemmen. Daarna lekker douchen en op naar de night market. Ff lacoste polo gekocht en heerlijk gegeten bij de food court. Nu weer terug thuis. Zo alles plat want morgen worden we om 8 uur opgehaald on te zipplinen. Oja geen biertje gehad vandaag ivm Buddha dag. Morgen om 13 uur mag het weer. Morgen is het ook koningsdag hier. Tot dan.Read more

Zweven door de jungle.

July 28 in Thailand

Vanmorgen stond het wekkertje om 7 uur. Snel eruit op de fiets naar de 7 eleven voor tosties en koffie. Want om 8 uur werden we opgehaald om te gaan zipplinen. Na een uur rijden waren we er. Alles aan helm op in de pickup naar boven en gaan. Wat gaaf om zo tussen de bomen te zweven. De begeleiding was erg leuk en veilig. Ze waren met 2 man en je zat altijd vast. Na ruim 1,5 uur zipplinen door de jungle waren we helaas klaar en moesten weer terug. Eerst daar nog wat eten en daarna weer een uur terug rijden. In de middag regende het best dus lekker even bijkomen in ons mooie appartement. Rond 5 uur zijn we naar de saterday night market gegaan. Erg druk maar ja je moet wat doen voor koopjes. Ook lekkere street food gegeten. Om 6 uur klonk het volkslied en iedereen staat dan stil. Speciaal voor kings dag.
    Na heen en weer geschuifeld te hebben over de markt zijn we nog bij de zilveren tempel geweest. Er was net een dienst bezig waar alle mensen een touwtje om hun hoofd hadden. De zilveren tempel werd steeds verlicht met een andere kleur erg mooi. Toen tuktuk terug en nu alles plat en wij beentjes omhoog op de bank. Tot morgen.

Vanmorgen uitgeslapen tot 8:30 heerlijk. Daarna wilde we op de fiets erop uit om te gaan ontbijten. Maar de fietsen van het appartement zijn niet zo best dus snel terug naar de 7 eleven tosties en koffie. Daarna een grab taxi genomen naar de betgtempel waar je eerst 306 trap treden moet belopen. De tempel is mooi maar eigenlijk te druk. Toen weer door naar wat umong deze tempel is minder bekend maar zeker een aanrader. Er zijn tunnels met Buddha aan het eind echt heel mooi. Daar hebben we ook wat gegeten. Toen was het tijd om terug te gaan naar chiang mai waar we wel weer een massage hadden verdient. 3 maal voet en 1 rug. Dus een uur ontspanning. Toen naar de Sunday market. Ja wat anders dan de saterday market. Groter drukker. Snel klaar mee. Wel even een lekker biertje gedronken. Het mocht weer. Want de afgelopen 2 dagen was er niks te koop. Toen een tuktuk naar de gewone night market genomen waar we wat hebben gegeten en nog meer geshopt. Tuktuk terug. Douchen en alles weer plat. Morgen gaan we met de wereld beroemde Mr Song mee op pad. Een hele dag weg. Dus tot morgen.Read more

Chang Klan, ช้างคลาน