Thailand
Chiang Khong

Unser zweiter Geburtstag

January 17, 2020 in Thailand ⋅ ☀️ 29 °C

Unsere Überfahrt von Chiang Rai nach Laos (Luang Prabang) sollte aus zwei lokalen Busfahrten, sowie einer Bootsfahrt bestehen.

Leider hat es nicht so geklappt wie wir uns das vorgestellt haben.

Schon seit wir unsere Reise begonnen haben, amüsierten wir uns über die Fahrzeuge hier, die zu Hause zum größten Teil schon längst nicht mehr über den TÜV gekommen wären. Aber scheinbar scheint es hier wunderbar zu funktionieren.

Es fahren täglich an die 40 Busse diese erste Strecke unserer geplanten Route - alle halbe Stunde einer.
    Warum wir ausgerechnet in diesem einem Bus gelandet sind, in dem die Bremsen mitten auf der abschüssigen Serpentinenabfahrt (20 Minuten vor Endstation) versagt haben? Keine Ahnung.
    Man könnte es ganz einfach Pech nennen - eine Verkettung ungünstiger Zufälle, dass wir am Ende genau in diesen Bus zu dieser Uhrzeit eingestiegen sind.

Wieso wir aus der gefährlichen Nummer so glimpflich heraus gekommen sind? Keine Ahnung. Aber hier hatten wir wahnsinniges Glück gehabt. Und dafür sind wir unglaublich dankbar!

Es geht uns den Umständen entsprechend gut. Im Vergleich zu vielen anderen Passagieren sind wir nur leicht verletzt und werden unsere Reiseroute etwas umändern müssen um wieder gut auf die Beine zu kommen.
    Das ganze können wir glücklicherweise in einem Hotel machen, so lange wir uns täglich zu Verbandswechseln im Krankenhaus blicken lassen.

Der Unfall war ziemlich heftig und wird ab sofort unser zweiter Geburtstag werden!
    Ein Tag an dem wir dankbar sind; dass wir so viele Schutzengel um uns herum hatten; die dafür gesorgt haben; dass wir so glimpflich davon gekommen sind, dass unser Busfahrer gut reagiert und noch schlimmeres verhindert hat und Tobi schnell und stark genug war uns beide so gut zu schützen. 💗💗💗

Renee Gensler

Wir wünschen Euch gute Besserung und dass ihr schnell wieder gesund werdet.

Waltraud Fleck

Schönes Wochenende für euch

Nine

Das ist ganz lieb. Vielen Dank 🙂🍀

Zurück zum Ort des Geschehens

January 19, 2020 in Thailand ⋅ ☀️ 29 °C

Mittlerweile haben wir hier nette Farangs (= zugezogene Touristen) kennengelernt, die uns in unserem Genesungsprozess tatkräftig unterstützen.

So haben sie uns in ein anderes Krankenhaus gebracht, das unsere Wunden nach europäischen Standards versorgt. Super - dort fühlen wir uns gleich viel besser aufgehoben 🙂

Außerdem haben sie uns heute zur Unfallstelle gebracht. Der Versuch Tobis verloren gegangenes Handy dort wiederzufinden schlug leider fehl.
    Doch es war unglaublich spannend noch einmal diesen Ort zu besuchen, zu verfolgen wie perfekt der Bus zum Stehen gebracht worden ist und zu sehen wie kaputt er einfach ist...
    Auch haben uns die kaputten Teile noch einmal aufs Neue demonstriert wie viel Glück wir hatten. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

Renee Gensler

Man darf nicht nachdenken was Euch hätte passieren können. Das sieht wirklich nicht aus.

1/19/20Reply

Wünschen Euch weiter gute Besserung und viele Schutzengel 🍀🍀🍀🍀👼👼👼👼

1/19/20Reply
    Waltraud Fleck

Hallo auch von uns gute Besserung PS Janine laufe nicht so viel Bussi 😘

1/20/20Reply

Hallo Laos

October 14, 2019 in Laos ⋅ ⛅ 25 °C

Heute ging’s für uns weiter in unser nächstes Land. Wir haben uns einen Direktbus nach Houay Xai in Laos gebucht. Um 10 ging’s los bis zur thailändischen Grenze, dort haben wir uns unseren Ausreisestempel geholt sind wieder in den Bus gestiegen und über die Freundschaftsbrücke über den Mekong zur Laotischen Grenze wo wir unser Visa on arrival für 30$ gekauft haben. Schnell noch Geld gewechselt und weiter. Der Bus hielt natürlich außerhalb der Stadt sodass wir mit ein paar andern Touris aus dem Bus weiter mit dem „Taxi“ mussten...
    Nachdem wir Tickets für morgen gekauft haben waren wir im Restaurant gegenüber unserem Hotel und haben endlich was gegessen. Hab gleich ne neue kleine Freundin kennengelernt.
    Für eine Nacht sind wir nun hier in diesem Städtchen bevors dann morgen auf unsere zweitägige Mekong Slow boat Tour geht.

An die Grenze nach Laos...

December 2, 2019 in Laos ⋅ ⛅ 28 °C

An diesem Tag ging es mit dem Bus zur laotischen Grenze. Nach 7 Stunden Busfahrt (mal wieder länger als angedacht) und Fahrt mit dem Tuk-Tuk zur thailändisch-laotischen Freundschaftsbrücke, auf welcher der Grenzposten liegt, konnten wir nach Laos einreisen. Auch diesmal lief alles sehr unkompliziert...
    Nachdem wir im Hostel sehr herzlich von einer dort arbeitenden Britin empfangen wurden, gingen wir mit Josh und Amy, die wir aus dem Bus kannten, zu einem gemeinsamen Dinner im Restaurant „Terrasse“.

Tag 51 Chiang Rai 》 Ban Houayxay

November 19, 2019 in Laos ⋅ ⛅ 30 °C

Nun heißt es vorerst Thailand auf Wiedersehen zu sagen. Und ab geht es in das nächste Land. Laos😁. Und dieses mal sind wir per Bus unterwegs. Von Chiang Rai für 220 Baht pro Person kommt man nach Houayxay.Read more

Gibbon Experience Teil 1

January 4, 2020 in Laos ⋅ ☀️ 28 °C

...oder auch Stahlseil Experience, denn Gibbons (Affenart) werden wir nicht auf unserer Tour sehen, das wussten wir von Anfang an. Das Abendteuer besteht darin, sich von Berg zu Berg mit einer Zipline fortzubewegen und die Nacht mitten im Dschungel in einem Baumhaus zu verbringen.🌴🏡🌴 Uuhhhh...wie aufregend. 😱

Der Puls steigt das erste Mal, als wir im Office vom Touranbieter aufschlagen. Da sich im Kopf so viele Gedanken sammeln und Vorstellungen entstehen, wie es wohl sein wird, so hoch über den Bäumen zu 'fliegen'. Ist es auch sicher? Was ist, wenn mein Kreislauf das nicht mitmacht?😱😅

Dann sehen wir ein älteres sächsisches Pärchen, sie mit Krücken! Okay, wenn die das machen,...können wir das auch. 🤣
    Ich fühle mich besser.👍😁

Wir bekommen eine erste Einweisung. Nach dem Saftey Video geht's los. Auf dem Pick Up werden wir zu einem kleinen Dorf am Rande des Dschungels gefahren. Dort legten wir unseren Gurt an, der nun für die nächsten 24h unser Leben halten sollte👍😱😁 sah gut aus.. made in germany. Also alles gut.

Unsere Guides begrüßten uns. Zwei lustige, junge Laoten, die offensichtlich Spaß an ihrem Job haben.
    Während der Tour ließen sie immer wieder einen ihrer Witze los oder erklärten uns ein paar Dinge über den Dschungel. 🌴👉

Nach einer ersten kurzen Zipline über den Fluss, wo unsere zweistündige Wanderung startete , war das Eis gebrochen und die erste große Aufregung genommen. Die Guides sind immer dabei. Einer am Ziel, einer am Anfang. Sie helfen immer beim einhaken der Ausrüstung. Und checken, ob auch wirklich alles passt.

Wir mussten mit festem Schuhwerk, Hartschalenkappe und Handschuhe antreten und sahen alle aus als wollen wir jetzt zum Golf oder Reiten gehen🏌️‍♀️🏇🤣. Die Locals mit Flip-Flops und ohne Schutzkappe. Stattdessen in einer Hand rohe Eier, die es morgen zum Frühstück geben soll.😅

'Wer will als Erster?' Diese Frage löste zu Beginn der Ziplinetour Herzpochern aus..später war es überhaupt nicht mehr schlimm. 🤷‍♀️😊

Du siehst wie einer nach dem anderen die Zipline überquert und du weißt, gleich bist du dran.👩👈 An viel denkt man nicht mehr..ein Zurück gibt's auch nicht mehr. "Das schaffst du schon. Es wird schon sicher sein. Die machen das jeden Tag. Wie viele Ziplines waren es für heute noch mal? 😅(übrigens 9)".. sowas ging kurz durch meinen Kopf... du wartest auf das Zeichen, dass die Zipline frei ist..dein Guide sagt auch plötzlich "You can go".. ich frage dreimal nach.."wirklich?"🤣 und dann.......

...dann hebst du die Beine, Hände an die richtige Position und es geht los...

...👉 😱😰 👉 😫😖 👉 🙄🤔 👉 😏😌 👉 ☺️😃 👉 🤩

Das sagt mehr aus als jeder Text.

Zweite Etappe Slowboat

January 3, 2020 in Laos ⋅ ⛅ 28 °C

Damit wir dieses Mal ein guten Platz im Kahn bekommen, sind wir früh aufgestanden. Frühstück musste trotzdem noch sein🥖🍳😂. Dann ab zum Hafen.

Die Plätze weiter vorne sind begehrt, da man da nicht den lauten Motor direkt am Ohr hat.😫 Auf der 1.Slowboat Strecke haben wir uns immer durchgetauscht, da 2 vorne und 2 hinten sitzen mussten😖.

Ganz schön frisch auf dem Mekong. Zumindest so früh am Morgen. Der Nebel hängt noch tief in den Bergen.. die ersten Büffel laufen zum Flussufer.. einfach idyllisch.

Wir sitzen alle vier dick eingemurmelt mit Tee in der Hand zusammen und genießen einfach nur diesen wundervollen Moment.

Nach und nach verzieht sich der Nebel..die Sonne leuchtet auf das Grün des Dschungels, das nun noch satter und frischer wirkt. Die Weite der Berglandschaft kommt nun richtig zur Geltung.

Immer wieder sieht man Fischerboote und selbstgebaute Angeln aus Bambus am Flussufer, die darauf deuten, dass doch dort überall Menschen im Dschungel leben.

Ab und zu kann man auch das Leben am Fluss sehen. Frauen waschen die Kleidung im Wasser, Kinder spielen zwischen Ziegen, andere waschen Gold am Fluss. Ja, genau..Gold. hier scheint es noch kleine Mengen Gold zu geben.😲

Obwohl wir noch nicht so lange im Land unterwegs sind, hat es uns jetzt schon irgendwie verzaubert.💛

Gibbon Experience - dag 2

December 8, 2018 in Laos ⋅ ☁️ 27 °C

We hadden onze wekker om 6u20 gezet zodat we de zonsopgang konden meemaken in de jungle en hopelijk gibbons te zien. Maar toen we opstonden bleek de hele jungle in de mist te hangen. Dit was ook wel een spectaculair zicht, we bevonden ons precies in een film. Na een tijdje begon de mist op te klaren en begonnen we meer om meer van de jungle te zien. Het was nog altijd een prachtig zicht. Iets voor 8u kwamen onze gidsen met de zipline toe en maakten ze thee voor ons. Ietsje later volgende twee meisjes met ons ontbijt. Het was rijst met verschillende schotels, een typisch Laotiaans ontbijt, maar het smaakte ons zeker. Ondertussen had Steven een groep vogels gespot en ontbijt was geen prioriteit meer. De vogels waren dan ook zeer mooi en kleurrijk.

Na het ontbijt was het tijd voor wat avontuur! Na een korte trek kwamen we aan bij een zipline die we de dag ervoor ook al hadden gedaan. Het was een zipline in twee delen met een tussenstop op een hoofplatform in een boom. Er was nog steeds wat mist dus de eerste zipline was recht door de mist. Dag twee was het ziplinen nog altijd geweldig! Ook al was ons zicht wat beperkt door de mist in het begin. We mochten deze verschillende ziplines een paar keer heen en terug nemen.

Hierna was het tijd om door te trekken naar een volgende boomhut. Dit was boomhut 1 en was ook een van de oudste boomhutten. De bouw ervan was heel spectaculair met wel vier verdiepingen. Het bleek ook een ideale boomhut om gibbons te spotten, maar helaas ze waren iets verder aan het werken aan een ander hutje. Het geluid van het kappen en de kettingzaag hield alle dieren op afstand. We vonden ook wel dat onze boomhut een mooier zicht had. Nadat Tat wat foto's aan het trekken was met haar gsm, stelde de gids voor om een groepsfoto te maken. Natuurlijk was dit goed. Wat bleek, hij klom terug op de zipline, ongeveer halverwege en begon vanaf daar foto's te trekken! Bungelend in de lucht! Het was echt een grappig en lichtjes eng zicht, maar de foto's waren geweldig.

Na een volgende trek door de jungle kwamen we eerst aan bij een paar gebouwen die dienden als "keuken". Vervolgens gingen we verder naar boomhut 7 om hier lunch te hebben. Het eten was weer geweldig en het zicht was ook niet mis. Ook hier zagen we weer een bende vogeltjes in felle kleurtjes zoals geel en rood.

Met onze gevulde buik vervolgende we onze trek door de jungle. Er volgende nog enkele spectaculaire ziplines met een uitzicht waarbij je mond gewoon openviel van de waaaaaaaauuuuuuuuw! Gewoon onbeschrijfelijk!

Uiteindelijk gingen we nog naar boomhut 3 en 5, deze hadden ook een geweldig zicht. De zipline naar de 5 was vrij lang en voor we startten vroeg de gids naar Steven zijn camera. Hij wou foto's trekken van ons in de hut. Steven was toch wat twijfelachtig maar uiteindelijk vertrouwde hij de gids toch. Nadat we allemaal de boomhut hadden bereikt, kwam onze gids eraan op de zipline. Halverwege stopte hij en begon hij foto's te trekken, het was een echte fotoshoot. Het was toch wat stressvol voor Steven, maar de resultaten waren fantastisch. Toch echt een top gids!

Na zo'n dag trekken en ziplinen waren we toch wel moe, maar er wachtte nog de trek naar onze boomhut. Toen we aan een zipline kwamen zei de gids kijk daar is onze boomhut. Eerst zagen we het niet, maar toen helemaal bovenaan de berg zagen we in de verte ons boomhut. Het was nog een hele klim! En die hebben we gevoeld in onze benen.

Nadat we naar onze boomhut gezipt hadden, was het tijd voor een hapje. Wat vers gesneden fruit mmm en wat bleek, een flesje lao whiskey. Na onze jungle trek in Cambodja waren we al bekend met rijstwijn en dit was vrij gelijkaardig. We besloten een kort drankspelletje te doen, maar lang heeft het niet geduurd, want iedereen was kapot. We besloten om toch eerst wat te eten en wat bleek, er zaten zelfgemaakte frietjes bij! Spijtig genoeg waren ze al wat koud en slap geworden, maar ze hebben toch gesmaakt.

Die avond konden we vanuit onze boomhut de zonsondergang zien. Het was een van de mooiste die we ooit gezien hebben. En zo hadden we een perfecte afsluiter voor een fantastische tweede dag.

Heidi Verbrugghe

Sjiek!

Wauw , fantastisch .

Meter

Gibbon Experience - dag 3

December 9, 2018 in Laos ⋅ ⛅ 26 °C

Helaas! Teleurstelling! Geen gibbons gezien. Maar dat maakt deze geweldige ervaring niet minder. De gidsen Mor en Doipor hebben zeker bijgedragen tot deze ervaring. Het waren twee grapjassen.
    Het blijft de max wat we gedaan hebben en we zijn nog altijd blij met onze beslissing.

De dag begon mistig net zoals gisteren. De mist ging weg en kwam weer opzetten gevolgd door een enorme regenbui met wat donder in de verte. Plots begon het langs verschillende plekken binnen te regenen in onze boomhut. Snel de matrassen en lakens op een hoopje opzij gelegd. Er kwam ook een hevige windvlaag over die wel wat eng was, maar deze was snel over. We bewonderde het schouwspel wat met een warme thee in de hand. Toen kwamen de gidsen binnen en deze zeiden dat het ontbijt wat vertraging had opgelopen, wat wel te begrijpen was door de hevige regen. Een halfuurtje later dan voorzien kwam het ontbijt, getoast stokbrood met een omeletje, gebakken lokale worst en jam.

Na dit stevig ontbijt, was het tijd om terug te keren naar het dorpje. Dit ging gepaard met een stevige wandeling door wat modder dankzij de regebui en wat spetters tijdens het ziplinen. We zijn al echte “pro’s” geworden in het ziplinen. De overkant werd (bijna) altijd gehaald. We mochten nog een extra aantal ziplines doen voor we verder gingen. Bij de laatste zipline, waren we wat bedroefd dat het al de laatste was en deze experience al op zijn einde liep. We liepen de hele weg terug en probeerde niet uit te glijden 😄

Eenmaal terug in het dorpje namen we afscheid van onze gidsen en ditmaal kropen we wel in de laadbak van de pick-up. De weg was toch wat verslechterd door de regen en af en toe voelden we de jeep wat wegglijden. Maar de jeeps (Toyota's 😜) waren stevige bakskes en geraakte zelfs de steilste en gladste bergen op. Onderweg kwamen we een camionette tegen die een berg niet was opgeraakt, de jongens uit de jeep die voorop reed mochten uitstappen en duwen, haha. Toen we de rivier terug overstaken na de jungle weg stopten we voor lunch met zicht op de rivier. Eenmaal terug in het kantoor in Houay Xai namen we afscheid van onze groepsleden en gingen we naar ons hotel. Even opfrissen en laten weten dat we nog leefden.

We besloten om als laatste activiteit een lokale tempel in het dorpje te bekijken. We moesten een lange, brede versierde trap op. Bovenaan stond een jonge monnik voor de tempel. Deze begon direct met ons te praten. Blijkbaar was het de gewoonte van de monnikken om hun Engels te oefenen met toeristen. En zo kwam het dat we met een andere monnik in een studiekamer belandden. Daar mochten we dialogen uit een leerboek oefenen met de monnik. De monnik vond dit echt fantastisch en was ons zeer dankbaar. Het was sowieso een unieke ervaring.

Daarna lekker smullen van ons avondeten met een lekker laobeer!!

Roland Van Impe

Wat prachtige foto's, wat is dat daar prachtig.Spijtig dat jullie geen gibbons gezien hebben.Ik heb de foto's ook aan mijn broer laten zien, hij vondt deze indrukwekkend. WIJ wensen jullie verder nog geweldige avonturen. Tot later, Yolande-Roland-Royo.

Agnes en Albert

Wat een avontuur.doe zo voort.grtjes opa

12/10/18Reply

Victoria Wat een geweldig avontuur ! Doe zo maar verder en genieten maar !

Gibbon Experience

December 7, 2018 in Laos ⋅ ⛅ 28 °C

Ontbijt zoeken op een vroeg uur, namelijk 6-7u is moeilijk in Houay xay. De meeste ontbijtplekken gaan pas open rond 8u. We moesten zo vroeg eten omdat we ons al moesten aanmelden in het kantoor van de Gibbon Experience om een safety briefing te krijgen. Toch een plekje gevonden, ontbijten en naar het kantoor.

Hier waren we op tijd en mochten we wachten want er was wat vertraging. We kregen wat info voor het weer van de komende dagen en een veiligheidsfilmpje te zien. Zo wisten de do’s and don’ts voor in de jungle. Er waren vrij veel mensen aanwezig. Ook enkele luidruchtige, Hollanders. Het viel echt op dat er zoveel Hollanders waren!
    We kregen nog een pet en metalen drinkbus die we als souvenir kregen. Leuk idee! Hervulbare flessen als souvenir om plastic tegen te gaan. Kan alleen maar toegejuicht worden. We kropen in de auto. Wij mochten op de achterbank van een pick-up, terwijl andere in de laadbak mochten. Deze had banken en een metalen leuning extra ingebouwd. De weg bestond uit een degelijke straat voor het eerste uur. Het tweede uur staken we na een korte pauze met de auto een (ondiepe) rivier over. Vanaf dit punt begon de jungle weg. Enkel nog een modderweg die goed op en neer ging met af en toe een put of een modderbrij.

We kwamen aan in een klein dorpje vanwaar onze tocht te voet verder werd gezet. Lekker pittig bergop voor een uur. We hadden wel een pauze onderweg waarbij we een broodje met kipsalade kregen als lunch, smaakte wel. Na nog wat onze kuiten gepijnigd te hebben kwamen we aan bij een hutje, dit bleek keuken 1 te zijn. Hier kregen we ons harnas om te ziplinen. De grote groep wordt opgesplitst. Een groep Hollanders, een groep oudere en wij met nog twee Belgen (Yorick & Magali), een Laotiaanse (nou, wat muis betekent) en een Amerikaan-Laotiaan (Kirk). Dit bleken allemaal zeer leuke mensen te zijn. Hierna kregen we boomhut 4 om te overnachten, dit omdat we typisch Belgisch gewacht hebben tot er een overbleef. Na deze administratie, ging ons groepje verder en kregen we een initiatie ziplinen op een kleine zipline. Eerst nog eens alle veiligheidsmaatregelen overlopen en uitleg krijgen hoe het in zijn werk gaat. Dan zelf proberen. We geraakten niet eens aan de overzijde omdat we de techniek nog niet voldoende onder de knie hadden. En dan ben je genoodzaakt om als een aapje verder te klimmen.

Nadien gingen we verder richting onze boomhut. Niet veel verder stond de eerste zipline op het programma. Even in de diepte kijken en slikken. Shit, dat is echt wel hoog! Maar ja, je moet het gewoon doen dus deden we dat ook. Die eerste dag hebben we niet veel ziplines tot het einde gehaald. Maar man wat een kick! Het uitzicht was GEWELDIG. Na een tijdje stappen en wat ziplinen kwamen we toe aan onze boomhut. Enige weg in of uit? Via zipline natuurlijk! Het uitzicht vanuit onze boomhut was prachtig. We hadden zicht op de vallei met bergen achter en waren omgeven door jungle zo ver we konden zien. Het toilet was open en dus was het douchen en naar het toilet gaan met een view. De badkamer was op de beneden verdieping waar in- en uitgang waren. Op de boven verdieping was er een afwastafel met lavabo, een eettafeltje met krukjes en ook onze slaapplekken. Dit was een matras op de grond met dikke en warme dekens en een kussen. Om ons te beschermen tegen de muggen kregen we een ‘net’ opgehangen over onze matras. Dit ‘net’ waren meer aaneengenaaide lakens en het leek meer op een tentje dan een net.

We kregen thee en nog wat uitleg in onze boomhut. Ook ivm met wat te doen in geval van nood. Harnas aan en uit die hut ziplinen. Dit werd gevolgd door een evacuatie-oefening.

Dit sloot de eerste dag af. Ons avondeten en verdere maaltijden werden altijd gebracht via zipline vanuit een keuken die wat verder in de jungle stond.

Ohja, we kregen ook veiligheidshandschoenen en een harde schelp voor in onze pet want safety first! Dat zeiden onze twee gidsen Mor en Doipor altijd. Hiermee bedoelden ze dat we eerst onze safetyline, veiligheidslijn eerst moesten vastklinken bij aankomst van het ziplinen.

victoria Prachtige foto van een top koppel !

Waw. T

12/12/18Reply