Thailand
Hat Bo Phut

Koh Samui

March 3 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

De Flughafe vo Koh Samui isch chli und herzig, was eus sofort s Inselfeeling gäh hett. Euses erste Hotel isch am Chaweng beach gsi. De Chawengbeach isch bekannt für lange,wisse Sandstrand und Party bis früeh am Morge. Euses Hotel hett weder en Pool no en Strandabschnitt gha, aber wänmer öbis imene Resti trinkt, chamer deht au guet de ganz Tag uf de Liegestüehl liege. Es bizeli Party hett natürli au nöd dörf fehle. D Ark Bar seg bekannt für d Füürshow, das hemmer schnell gmerkt :).
    Am letste Abig am Chaweng Beach hemmer s Znachtesse mit de Xenia und de Avelin (Kollegin vo mir us de Kita und ihrere Tochter) dörfe gnüsse und händ chli pläuderlet. Wänn d Lea heigaht, wird ich warschindli nochli mit de Xenia, de Avelin und em Livio umereise☺️.

Nach 3 Nächt hemmer denn s Hotel gwächslet und sind uf die andere Site vo de Insle zum sogenannte Fishermans village. Da isches einiges ruhiger zue und her gange. Zwar isch de Sand gelb und s Meer recht trüeb, aber mer cha guet ine und chli go schwümme. S Wasser isch gfühlti 30 grad warm :). Viel meh hemmer denn au nöd gmacht, gnüsset grad die ruhige Täg am Strand ohni grosses Programm.
    Chli Ferie vom reise 😉.

Dasses a jedem Ecke Russe hett, hemmer natürli au schnell gmerkt, bzw gseh und ghört. Drum hemmer eus denn au entschiede nach 5 Nächt Koh Samui uf d Nachberinsle Koh Phangan zgah. Mal luege wasmer deht so alles ahtreffet. :)

Tag 18 - Fisherman's Village

April 19, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 31 °C

Heute haben wir es mal ein bisschen entspannt angehen lassen, uns wieder den Roller ausgeliehen und sind abends zum Fisherman’s Village im Norden der Insel gefahren, wo jeden Freitag ein riesiger Markt stattfindet.
    Schon der Weg dort hin entlang der Küstenstraße lohnt sich für eine Fahrt.
    Wir haben nicht zu viel erwartet, nur im Internet davon gelesen, aber wir haben selbst in Bangkok keinen vergleichbar großen Markt gefunden.
    Hier gibt es wirklich alles! Von Souvenirs, Klamotten, Elektronik, gutem Essen, Drinks und Livemusik. 🍸🎸🎼

Jetski + Regn + The Coffee Club

March 12, 2018 in Thailand ⋅ ☀️ 28 °C

Vejret var igen fint fra morgenstunden af og formiddagen blev igen brugt på en god morgenmad, efterfulgt af et par timer ved poolen. Lækkert bare at kunne slappe af 😊 plus jeg endelig kom i gang med den nye Dan Brown bog The Origin.
    Ved middags tid gik jeg ind til Fisherman's Village for endelig at få bestilt mine dykkerture og for at prøve at sejle på jetski - længe noget jeg gerne ville have prøvet - så nu skulle det være 😉. På vejen ned af walking street stødte jeg på Pernille, som sad i The Coffee Club (efterhånden vores stam mødested) og nød hendes pause fra yoga kurset.
    Videre hen til dykkershoppen The Life Aquatic, som styres af Englænderen Allan og Skotten Liam, et par super hyggelige gutter, og jeg fik hurtigt aftalt en dykkertur onsdag til Koh Tao med 2 dyk og en tilsvarende tur torsdag til Sail Rock, som eftersigende skulle være det femte bedste dykkersted i Asien 🖒. Det er i hvert fald det de lokale påstår. Alt i alt blev det 1.800 kroner for de 2 x 2 dyk inklusiv morgenmad, frokost, udstyr, sejltur og afhentning på hotellet - synes egentligt det var en ok pris.
    Nede på stranden lige over for The Life Aquatic var der et sted, hvor man kunne leje jetski, paddle boards og andet udstyr til vandsport. 1.200 bath eller 240 kroner kostede det for en halv times leje af jetski - ved hverken om det er dyrt eller billigt - men har som sagt længe gerne ville prøve det - så af sted det gik.
    Det var mega sjovt 😁 sådan en jetski kan godt nok bevæge sig hurtigt på vandet - hvis ellers speedometeret på den Yamaha jeg ræsede af sted på viste nogenlunde rigtigt, så toppede den omkring de 75 km/t - uanset nøjagtigheden, så gik det super hurtigt fremad på vandet - Fed oplevelse.
    Lige som jeg var kommet i land igen og fik taget et par billeder, begyndte det at trække op til regnvejr igen, med en flok meget mørke skyer der hurtigt trak indover. Jeg fik hurtigt pakket mine ting sammen, og gik ned til The Coffee Club med en super timing, for lige som jeg nåede frem begyndte det at styrte ned - men det skulle så også være det sidste regnvejr indtil næste søndag - resten af ugen har de lovet rigtig flot vejr.
    Jeg spiste tidlig aftensmad i The Coffee Club og eller bare nød udsigten. Mødte også et par tyske piger, der var på backpackertur i Asien, og fik en hyggelig snak med dem, mens vi spiste og ventede på at regnen stoppede igen. Da det blev tørvejr igen smuttede ned forbi en Spa og fik endnu en dejlig massage plus en ansigtsbehandling - super dejligt og super billigt - bagefter fandt jeg en lokal frisørsalon og fik en klipning - samlet omkring 140 kroner for det hele.
    Alt i alt en dejligt ferie dag med nogle gode oplevelser 😊

Hat Bo Phut, หาดบ่อผุด