Thailand
Ko Hang Tao

Koh Tao - Bootstour

February 6, 2020 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

Nach dem (teuren) Frühstück am Strand entschieden wir, einen Ausflug zu „Mango Bay“ und zur Insel „Koh Nang Yuan“ zu machen, wo es neben ganz tollem türkisfarbenem Wasser auch noch einen tollen Aussichtspunkt gab. Beim ersten Stopp schnorchelten wir ein wenig, jedoch war die Sicht leider nicht so toll. Wir haben trotzdem einige Korallen und Fische gesehen.
      Dann ab 5 Uhr startete die Einführung in den Tauchkurs... Unser Lehrer wurde Rory, der wirklich sehr cool war. In unserer Gruppe war auch noch ein nettes holländische Paar.
      Die Einführung an sich war relativ langwierig, sie bestand aus Papierkram und teilweise schrecklich langweilige Videos, die eigentlich größtenteils aus Werbung für den Verband SSI bestanden.

Sail Rock!! Desværre ikke!

March 15, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 33 °C

Igen i dag skulle jeg ud og dykke, og blev igen hentet kl. 07:20 fra hotellet - Efter en godt morgen mad var der afgang mod Sail Rock, som ligger lidt syd for Koh Tao. Sail Rock skulle være et af de bedste dykkersteder i Asien, og på denne tid af året er der stor chance for at se Hvalhajer i området. Desværre viste det sig da vi kom derud, at sigtbarheden var lig nul - øv - så vi sejlede videre til et andet dykkersted der hedder White Rock for at lave første dyk der. Det blev et ganske okay dyk (39 minutter - 16,1 meter) med god sigtbarhed og mange småfrisk og masser af flotte koraller - jeg havde lidt problemer med min maske under dykket, som konstant tog en masse vand ind, lidt irriterende, men svært at gøre ret meget ved under selve dykket. Måtte prøve at rense masken samt mit ansigt bedre for solcremen til andet dyk. Efter en hyggelig frokost om bord på båden var vi klar til andet dyk - desværre var der flere steder med dårlig sigtbarhed i dag, så andet dyk blev på dykkerstedet der hedder Twins, som vi også dykkede på i går. Det blev til endnu et rigtigt godt dyk (46 minutter - 13,1 meter) med masser af fine koraller, fisk, også et par større af slagsen, inklusiv en Blue Spotted Sting Ray ☺ - Og denne gang uden helt så mange problemer med dykkermasken. Efter sejlturen tilbage til Koh Samui fik jeg udfyldt min dykkerlog og er nu oppe på samlet 15 dyk siden september 2016 - Det er jeg ret god tilfreds med. 🖒😉
      Senere på aftenen mødtes jeg igen med Pernille inde i Fishermans Village, vi fandt en Thai restaurant, hvor vi kunne komme til at sidde nede på stranden og spise aftensmad - super hyggeligt og masser af lækkert Thai mad.
      Hjemme på hotellet igen, fik jeg pakket de fleste af mine ting sammen, idet det var sidste nat på dette hotel, og da jeg skal på vandretur hele formiddagen i morgen, er jeg nød til at tjekke ud inden jeg tager på tur. Bliver spændende at komme på tur i morgen, og se lidt mere af øen og dens natur - Glæder mig. 😁

Red Rock & Twins - Koh Tao/Koh Nang Yuan

March 14, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Så blev det tid til at komme ud og dykke. Kl. 07:20 blev jeg hentet fra hotellet og kørt hen til møde stedet hvorfra vi skulle sejle. I minibussen mødte jeg et Irsk par, der skulle til at tage deres dykkercertifikat, samt en Canadisk kvinde, som det viste sig at jeg skulle dykke sammen med. Ved båden blev vi mødte af 2 dykkerinstruktører, 1 der skulle tage sig af det Irske par, og den anden, en Argentinsk/Engelsk kvinde ved navn Christine - som den Canadiske Shannon og jeg skulle dykke med. Efter en kort introduktion og morgenmad kom vi om bord på en fin stor speedbåd og ellers af sted det gik til Koh Tao og Koh Nang Yuan - Vores ene dyk skulle forgå vest for Koh Nang Yuan - et dykkerspot der hedder Red Rock og det andet dyk på den anden side af øen over mod Koh Tao. På første dyk (42 minutter - 16,9 meter) var sigtbarheden ikke super god, den svingede mellem 6 og 8 meter - men stadig et godt dyk, masser af forskellige fisk hvor højdepunktet nok var en Blue Spottet Sting Ray. Ved andet dyk (45 minutter - 17 meter) var der noget bedre sigtbarhed, nok op mod 20-22 meter - her var der også rigtig mange fisk og her var højdepunktet klart en Morey Eel. Ved begge dyk var der rigtig meget liv dernede og masser af koraller.
      Efter vi kom tilbage til Koh Samui blev vi kørt tilbage til vores hoteller. Jeg fik hurtigt taget et bad, og ellers af sted igen til skrædderen i Fishermans Village, hvor jeg skulle prøve mit færdige jakke sæt - det passede super godt. Bagefter over til The Coffee Club og møde Pernille som sad og spiste. Jeg fik også lidt hurtigt at drikke og spise. Pernille havde ikke fået så meget søvn de sidste par dage på grund af et omrejsende market, der ligger ikke så langt fra hendes hotel og spiller musik til kl 3-4 om morgnen, så vi havde aftalt at hun så bare kunne flytte ud i det ekstra soveværelse der er hos mig. Resten af aften var bare stille og rolig.

Koh Nang Yuang

January 18, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Esa mañana fui a desayunar con mis amigos ingleses. Eligieron un restaurante con desayunos europeos. He de decir que fue el mejor desayuno que tomaba en mucho tiempo. Unas tostadas con aguacate y huevos revueltos y un café con leche.

De allí nos fuimos a la playa, alquilamos un barco taxi que nos llevó a la isla de Koh Nang Yang, al lado de Koh Tao. Y allí pasamos la mañana, haciendo snorkel y tomando el sol.

Más tarde subimos al mirador, allí conocí a Anna, una chica española.

Volvimos a Koh Tao y ya solo, fui a comer el clásico chicken pad thai.

A la tarde fui a ver atardecer con una chica del hostel, luego estuve un rato con Anna y volví con mis amigos para cenar.

Me pedí una pizza por fin, cenamos, hablamos y jugamos a juegos. Fue genial.

A la vuelta fui a una fiesta latina con Anna y sus amigos, hasta que todos se fueron y me volví al hostel.

Koh Nangyuan + Schnorcheltour

August 31, 2018 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

Wir starteten um 10 Uhr mit einer Schnorcheltour. Wir sind einmal mit dem Boot um die Insel gefahren und haben an 5 Spots gehalten. Wir haben kleine Haie gesehen und eine Riesenschildkröte.

Ko Hang Tao, เกาะหางเต่า